تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799118425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 14 درصدي صدور پروانه ساخت وساز در تهران / جمعيت تهران به 16 ميليون نفر مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش 14 درصدي صدور پروانه ساخت وساز در تهران / جمعيت تهران به 16 ميليون نفر مي رسد
حناچي گفت : 14 درصد صدور پروانه‌هاي ساختماني در كشور مربوط به شهر تهران است هم‌چنين در كميسيون ماده پنج نسبت به شهر تهران تجديد‌نظري اعمال مي‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران پيروز حناچي در همايش ايمني در كارگاه‌هاي ساختماني كه با رويكرد ايمني در گودبرداري برگزار شد با اشاره به آمار تلفات گودبرداري طي سال‌هاي اخير تصريح كرد: افزايش آمار گودبرداري نشان از حجم بالاي ساخت‌وساز و صدور مجوز براي ساخت خانه است كه خطراتي از جمله ريزش گودبرداري ايجاد كرده است.

معاون وزير راه وشهرسازي با اشاره به اين‌كه بايد در شهرسازي تجديدنظر و بازنگري شود، گفت: حقوق مردم در اين ميان مورد توجه قرار نگرفته و در هيچ دوره‌اي در مقايسه با مدت اخير از منابع تهران استفاده نشده است و حال بايد با فشار بر افكار عمومي اين راه متوقف شود و شهر مديريت شود.

به گفته وي طي دهه اخير بسياري از طرح‌هاي شهرداري با مخارج زيادي همراه بودند، به گونه‌اي كه برخي ميادين با تغيير پنج بار پروژه همراه بودند كه همه اين موارد مستلزم بودجه جاري است.

معاون وزير راه و شهرسازي در امور شهرسازي افزود: 14 درصد صدور پروانه‌هاي ساختماني در كشور مربوط به شهر تهران است هم‌چنين در كميسيون ماده پنج نسبت به شهر تهران تجديد‌نظري اعمال مي‌شود.

حناچي گفت: اصلي‌ترين نگاه CDS در جهان كنترل فقر است كه بايد در چشم‌انداز شهري توجه شود.

***كاهش سرانه سكونت در تهران

، از صدور 100 ميليون مترمربع پروانه ساختماني طي چهار سال اخير در شهر تهران خبر داد ، گفت: اگر اين ميزان به موارد مسكوني تقسيم شود به هر خانواده چهار نفري 90 تا 100 متر مسكوني اختصاص مي‌يابد و بيانگر بارگذاري 800 هزار نفر در سال است.

وي اظهار كرد: افزايش اين ظرفيت به معني افزوده‌ شدن 800 هزار نفر در سال نيست بلكه شهرداري ظرفيت سكونت اين تعداد را در شهر ايجاد كرده است.

حناچي در ادامه اظهار داشت: اگر در شهر تهران مجوز ايجاد واحد 100 متري داده شود بايد 100متر ديگر براي خدمات محلي در نظر گرفته شود اما در حال حاضر با افزايش تراكم اين‌گونه نيست.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه ياد آور شد: ارزش واقعي تراكم در شهر تهران معادل ارزش واقعي زمين در همان منطقه شده كه در كشور‌هاي ديگر اين‌گونه نيست.

حناچي در ادامه افزود: در طرح تقسيمي شهر تهران براي بلند‌مرتبه‌سازي تصميماتي گرفته شده اما هنوز براي واحد‌هاي بين 50 تا 70 متر پروانه صادر مي‌شود و افزايش گودبرداري‌ها رخ مي‌دهد.

معاون وزير راه و شهرسازي در امور شهرسازي با اشاره به كميسيون ماده پنج شوراي عالي شهرسازي گفت: براساس اين كميسيون بايد سطح اشغال ساختمان و واحد مسكوني دقت شود، اما متاسفانه در چهارسال اخير اين موضوع رعايت نشده و منجر به مشكلاتي از جمله ريزش گودبرداري در مناطق مختلف بوده است.

***بودجه 128 درصدي شهرداري ناشي از فروش شهر تهران

وي با اشاره اين‌كه دولت در امر شهرسازي كار سختي در پيش دارد، گفت: تراكم تهران با وضعيت فعلي به زودي به 16 ميليون نفر مي‌رسد كه متاسفانه امكان تامين خدمات عمومي با حجم جمعيت ميسر نيست.

حناچي با بيان اين‌كه آيا مي‌خواهيم شهر را به همين روال رها كنيم، گفت: نگاه شهرسازي بر كشور و تهران وجود ندارد، چرا كه ديده مي‌شود امسال 14 هزار ميليارد و 500 ميليون تومان با اصلاحيه به شهر تهران تعلق گرفته شد.

معاون وزير راه و شهرسازي در امور شهرسازي با اشاره به بودجه اصلاح‌شده شهر تهران گفت: تحقق بودجه شهرداري تهران 128 درصد بوده و اين به معني فروش شهر تهران است.

وي با گلايه از اين‌كه چنين مكانيزمي در شهر وجود دارد، افزود: با اين ارقام و آمار بايد منتظر پروژه‌هاي غيرواقعي در شهر باشيم، چرا كه پروژه‌هايي در تهران هستند كه 20 درصد هزينه‌ي شهرداري را تامين مي‌كنند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن