تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا کنون تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون بهره‌برداری و بازرگانی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه که در خاک ایران قرار دارد، اظهار کرد که کنسرسیوم توسعه ریلی به طور نادرست اعلام کرده است که "واگن بارگیری نشده است". او افزود: با این حال، چون این واگن‌ها بارگیری شده بودند، با دستور مدیرعامل راه‌آهن، آنها به ایران فرستاده شدند، اما هنوز کنسرسیوم اقدامات گمرکی را برای ترانزیت بار انجام نداده است.



او ادامه داد: براساس صورت‌جلسه‌هایی که انجام شده است، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای اصلاح خطوط و ارسال قطارهای عملیاتی به افغانستان تا ادامه دادن خط‌آهن روزنک - هرات تعهد کرده است.

وی توضیح داد: همچنین، در طی بازدید معاون فنی راه‌آهن از منطقه، اشکالات در خط‌آهن را کتباً اعلام کرده و آن را به آقای کاظم قمی - نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان - و راه‌آهن کشور افغانستان ارسال کرده‌ایم.

ایشان تأکید کردند: برنامه بود که ابتدا اصلاحات انجام شود و سپس قطار تجاری (افغانستان - ترکیه) راه‌اندازی شود، اما تا به امروز هیچ اقدامی برای رفع اشکالات به راه‌آهن جمهوری اسلامی اعلام نشده است و کنسرسیوم فقط به‌صورت کلی اعلام کرده که کارهایی انجام داده است.

کنسرسیوم توسعه ریلی ماشین‌آلات خاصی برای اصلاح خطوط را ندارد. جعفری توضیح داد که این کنسرسیوم قبلاً هم این مسئله را مطرح کرده بود که نمی‌تواند استانداردهای اولیه راه‌آهن را فراهم کند، چون به ماشین‌آلات خاصی برای انجام این اصلاحات نیاز دارد که این کنسرسیوم آن را ندارد.

وی افزود: ما همواره اعلام کرده‌ایم که آمادگی داریم با راه‌آهن افغانستان همکاری کنیم و ماشین‌آلات لازم را برای اصلاحات ارسال کنیم. اما در آخرین تبادل نامه با کنسرسیوم توسعه ریلی، اعلام کردیم که هنوز نتیجه اقدامات تعهدشده ایشان به ما اعلام نشده است. با این حال، ما همچنان به دلیل تعامل، قطارهای عملیاتی را به این مسیر اعزام می‌کنیم.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن اظهار کرد: با ارسال آخرین قطار عملیاتی، به نظر می‌رسد که کنسرسیوم از حسن‌نیت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بهره برده و واگن‌های تخلیه‌شده را بارگیری کرده است، بدون اینکه هماهنگی با راه‌آهن ایران داشته باشد.

کنسرسیوم توسعه ریلی، ماشین‌آلات خاصی برای اصلاح خطوط را ندارد. جعفری توضیح داد که از قبل هم مشخص بود که این کنسرسیوم قادر به فراهم کردن استانداردهای اولیه راه‌آهن نیست، چرا که برای رعایت این استانداردها به ماشین‌آلات خاصی نیاز دارد که این کنسرسیوم آن را ندارد.

وی افزود: ما همیشه اعلام کرده‌ایم که آمادگی داریم با راه‌آهن افغانستان همکاری کنیم و ماشین‌آلات مورد نیاز را ارسال کنیم تا به استانداردهای موردنظر برسیم. اما در آخرین ارتباط با کنسرسیوم توسعه ریلی در اواخر سال گذشته، اعلام کردیم که هنوز نتیجه اقدامات تعهدشده این کنسرسیوم به ما اعلام نشده است؛ اما ما همچنان به دلیل تعامل، قطارهای عملیاتی را به این مسیر اعزام می‌کنیم.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن اظهار کرد: با ارسال آخرین قطار عملیاتی، به نظر می‌رسد که کنسرسیوم از حسن‌نیت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بهره‌برده و واگن‌های تخلیه‌شده را بارگیری کرده، بدون اینکه هیچ هماهنگی با راه‌آهن ایران داشته باشد.

کنسرسیوم توسعه ریلی هنوز هم مراحل تشریفات گمرکی را برای ارسال بار انجام نداده است.

جعفری ادامه داد: از زمانی که ما موافقت کردیم که بار را ارسال کنیم، هیچ اقدامی از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی برای انجام تشریفات گمرکی انجام نشده است و حتی اظهارات گمرکی را به گمرک ارسال نکرده‌اند. هنوز این کار انجام نشده است، با اینکه ما پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم. اما به دلیل اینکه ممکن است کنسرسیوم دوباره از این موقعیت سوءاستفاده کند، راه‌آهن اقدامی در این رابطه نکرده است.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن اظهار کرد: در حال حاضر در ترکمنستان دو مرز فعال داریم و فعالان بخش خصوصی در آنجا بار ترانزیتی را وارد و صادر می‌کنند؛ همچنین در مرزهای رازی و میرجاوه نیز ترانزیت کالا در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد؛ اما چون کنسرسیوم توسعه ریلی نمی‌خواهد مقررات راه‌آهن را رعایت کند، سعی می‌کند با دروغ‌پردازی جو را به‌هم بریزد و اقداماتی را انجام دهد که خارج از مقررات است.

جعفری تاکید کرد: بهتر است کنسرسیوم به‌جای دروغ‌گویی و ترساندن عموم، از راه صحیح کار را پیش ببرد. به جای اینکه در رسانه‌ها دروغ بگوید که راه‌آهن به آنها مجوز داده، باید از راه صحیح کار را انجام دهند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن