تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798287437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صفر تا صد دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه


واضح آرشیو وب فارسی::


بیمه موتور سیکلت برای حفاظت از موتورسواران در برابر آسیب‌های جانی و مالی یک الزام قانونی است و قانون، خرید بیمه شخص ثالث موتور را اجباری کرده‌ است. موتورسواران با تهیه این بیمه دیگر نگران هزینه‌ها و خسارات ناشی از تصادفات و حوادث نخواهند بود. تمامی موتورسواران با داشتن بیمه شخص ثالث می‌توانند دیه را از بیمه دریافت کنند. در ادامه این مقاله به توضیح نحوه دریافت آن پرداخته‌ایم.

اگر موتور بیمه نداشته باشد چه اتفاقی میفتد؟

پلیس در زمان شناسایی موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث آن را به پارکینگ منتقل خواهد کرد. در چنین شرایطی مالک موتورسیکلت باید برای ترخیص موتور و پرداخت جرایم اقدام نماید. بدون داشتن بیمه شخص ثالث نمی‌توان موتورسیکلت را از پارکینگ پلیس ترخیص کرد. همچنین خرید و فروش موتور بدون تهیه بیمه نامه موتور امکان پذیر نیست چرا که برای نقل و انتقالات موتور و تعویض پلاک نیز به بیمه‌نامه شخص ثالث موتور نیاز خواهید داشت.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟



شخص ثالث می‌تواند هر شخص سومی (ترک نشین و عابرپیاده) باشد که در حادثه تصادف موتورسیکلت آسیب می‌بیند. البته اگر طرف مقابل حادثه به عنوان مقصر شناخته شود، ترک نشین موتور در چتر حمایت بیمه شخص ثالث مقصر قرار می‌گیرد و می‌تواند خسارت خود را از شرکت بیمه‌گر مقصر طلب نماید.

نحوه پرداخت دیه بیمه موتور

شرکت های بیمه برای پرداخت دیه جزئیات متفاوتی دارند. این شرایط در جدول زیر ارائه شده است.

نحوه پرداخت دیه بیمه موتورجزئیات
پرداخت دیه موتورسوار مقصردیه به موتورسوار مقصر تعلق می‌گیرد و مبلغ آن در بیمه‌نامه مشخص شده است. در صورتی که دیه بیشتر از تعهد راننده بیمه‌نامه باشد، تا آن مبلغ قابل دریافت است.
پرداخت دیه راکب موتورسیکلت راکب یا راننده موتورسیکلت، حتی بدون گواهینامه، می‌تواند تمام دیه‌اش را از بیمه‌نامه راننده مقصر دریافت کند.
پرداخت دیه ترک نشین موتورسیکلت ترک نشین یا سرنشین موتورسیکلت، شخص ثالث محسوب می‌شود و دیه ترک نشین موتور از طریق بیمه‌نامه راننده مقصر قابل پرداخت است.
پرداخت دیه واژگونی موتوردر واژگونی موتورسیکلت، راکب موتور مقصر به صورت صد در صد تعیین می‌شود. ترک نشین موتور قادر به دریافت دیه از بیمه‌نامه راننده مقصر است.
پرداخت دیه تصادف بدون گواهینامه موتورسوار مقصر حادثه بدون گواهینامه حق دریافت دیه ندارد و ملزم به پرداخت خسارت افراد زیان‌دیده با هزینه شخصی است.
پرداخت دیه تصادف بدون بیمه اگر موتورسوار مقصر بدون بیمه‌نامه باشد، باید هزینه خسارت‌ها را خود تامین کند و در صورت ناتوانی، صندوق تامین خسارات بدنی دیه را پرداخت می‌کند.
پرداخت دیه تصادف با ماشین در تصادف‌هایی که هر دو طرف مقصر شناخته می‌شوند، هر طرف نیمی از دیه خود را از بیمه‌نامه طرف مقابل دریافت کرده و نیم دیگر از بیمه‌نامه خود و از محل حوادث راننده تامین می‌شود.

 

پرداخت دیه واژگونی یا زمین خوردن موتور

 

در واژگونی موتورسیکلت، راکب موتور مقصر صد در صد است. بنابراین ترک نشین موتور قادر است از بیمه‌نامه راننده دیه خود را دریافت کند. راننده موتور نیز می‌تواند دیه خود را به میزانی که در بیمه‌نامه آمده است دریافت کند. 

پرداخت دیه موتورسوار مقصر

دیه به موتورسوار مقصر تعلق می‌گیرد و امکان دریافت آن از بیمه وجود دارد. لازم به ذکر است که دیه تصادف موتورسوار مقصر به اندازه مبلغی است که در بیمه‌نامه او ذکر شده است. اگر راکب موتورسیکلت مقصر مشمول دیه‌ای بیش از میزان تعهد راننده بیمه‌نامه خود شود، تنها تا آن مبلغ قادر به دریافت دیه خود است.

پرداخت دیه راکب موتورسیکلت

چنانچه راکب یا راننده موتورسیکلت، زیان‌دیده باشد، می‌تواند تمام دیه‌اش را از محل بیمه راننده مقصر دریافت کند حتی اگر گواهینامه نداشته باشد. 

پرداخت دیه ترک نشین موتورسیکلت

ترک نشین یا سرنشین موتورسیکلت، شخص ثالث محسوب می‌شود. دیه ترک نشین موتور به طور کامل از طریق بیمه‌نامه راننده مقصر، قابل پرداخت است.

پرداخت دیه تصادف با موتورسیکلت بدون گواهینامه

چنانچه موتورسورا مقصر حادثه باشد و گواهینامه نداشته باشد، مطابق قانون هیچ حقی برای گرفتن دیه نخواهد داشت و موظف است خسارت افراد زیان‌دیده را با هزینه شخصی پرداخت کند.
اگر فرد موتورسوار در حادثه‌ی رانندگی آسیب دیده باشد و طرف دیگر حادثه، مقصر شناخته شود؛ موتورسوار می‌تواند دیه‌ی کامل خود و بقیه‌ی سرنشینان را از مقصر حادثه دریافت کند. معمولا در چنین شرایطی، پرداخت خسارت توسط بیمه‌ی شخص ثالث مقصر حادثه صورت می‌گیرد. البته موتورسوار بابت نداشتن گواهینامه و رانندگی بدون گواهینامه جریمه خواهد شد. اما نداشتن گواهینامه، مانعی برای دریافت دیه و غرامت نخواهد بود.

پرداخت دیه تصادف با موتورسیکلت بدون بیمه

  • اگر موتورسوار مقصر حادثه شناسایی شود و بیمه شخص ثالث هم نداشته باشد

مسئولیت پرداخت دیه و خسارت را باید به تنهایی قبول کند و اگر توانایی پرداخت خسارت را نداشته باشد، صندوق تامین خسارات بدنی دیه را پرداخت خواهد کرد و مقصر حادثه به این صندوق، بدهکار خواهد شد و بعدا باید بدهی‌اش را تسویه کند.

  • اگر موتورسوار مقصر نباشد

 فقط بابت نداشتن بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث از طرف پلیس راهور جریمه می‌شود. البته در زمان خرید دوباره و تمدید بیمه‌نامه، باید جریمه دیرکرد را هم بپردازد. بنابراین نداشتن بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث باعث نمی‌شود تا از دریافت دیه و غرامت محروم شود.

پرداخت دیه تصادف موتورسیکلت با ماشین 50/50



در تصادف‌هایی که هر دو طرف مقصر شناخته می‌شوند از قانون یکسانی پیروی می‌کنند. در چنین شرایطی هر دو طرف نیمی از دیه خود را از بیمه‌نامه طرف مقابل و به نرخ روز دریافت می‌کنند و نیم دیگر از بیمه‌نامه خود و از محل حوادث راننده تامین می‌شود.

دریافت خسارت بیمه موتور

توجه کنید که برای دریافت خسارت 5 روز کاری فرصت دارید تا به یکی از نماینده‌های شرکت بیمه خود مراجعه کرده و درخواست بررسی خسارت و تشکیل پرونده دهید. کارشناس بیمه، میزان خسارت رخ داده در حادثه را تخمین می‌زند و حواله پرداختی را به شخص زیان‌دیده تحویل می‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت دیه موتورسیکلت عبارت است از:

  • بیمه موتور معتبر راننده مقصر و فرد زیان‌دیده
  • گواهینامه راننده مقصر و فرد زیان‌دیده
  • کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسایل نقلیه مقصر و زیان‌دیده
  • کارت ملی مقصر و زیان‌دیده
  • فاکتور رسمی لوازم با تایید کارشناس

با داشتن این مدارک، می توانید دیه تصادف موتور را از شرکت بیمه دریافت کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2071]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن