تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798276726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چیز درباره ی تکثیر دلقک ماهی ها


واضح آرشیو وب فارسی::


دلقک ماهی ها با چثه کوچک و رنگی خیره کننده، می توانند جلوه بسیار زیبایی به آکواریوم آب شور شما ببخشند. تکثیر این ماهی آب شور در خانه بسیار لذت بخش و آسان بوده وتنها به کمی مراقبت، توجه و دانش کلی نیازمند است. با ما همراه باشید تا به بررسی مراحل تکثیر دلقک ماهی بپردازیم.

شناسایی نر و ماده دلقک ماهی

برای تکثیر هر ماهی ای، در ابتدا به وجود جفت نر و ماده آن نیاز است. در مورد دلقک ماهی تشخیص این مسئله کمی پیچیده خواهد بود. معمولا دلقک ماهی های نوجوان نه نر و نه ماده هستند. اگر از طول عمر دلقک ماهی کمی گذاشته و یا برای مدتی تنها مانده باشد؛ به احتمال زیاد ماده است. اگر بیش از یک عدد از این جانوران دریایی را نگه داری می کنید؛ مورد با پر تکاپو تر و بزرگ تر به عنوان ماده شناسایی می شود. سپس ماهی بعدی از نظر میزان تکاپو و پرخاشگری نر و بقیه یا بدون جنس مشخص و یا نوجوان هستند.

روش های تکثیر دلقک ماهی آب شور

برای راحتی کار، تکثیر دلقک ماهی را می توانید با خرید نر و ماده ای که قبلا جفت گیری کرده یا آماده انجام این مرحله هستند؛ آغاز کنید. خوشبختانه دلقک ماهی ها حساسیت بالایی به شرایط آب آکواریوم ندارند؛ اما فراهم کردن محیطی تمیز از لازمه های تکثیر سریع آن هاست. پس از تخم گذاری، آکواریوم جداگانه ای را برای نوزادان فراهم کنید تا توسط والدینشان خورده نشوند. 

آکواریوم باید نوری کافی اما ملایم داشته باشد تا دلقک ماهی ها غذا خود را به راحتی پیدا کنند. نوزاد تازه از تخم در آمده، آسیب پذیر بوده و گاه به سادگی می میرد. پس حتما باید 20 تا 50 درصد آب آکواریوم را روزانه تعویض کرده و غذا آن ها را به صورت منظم تامین کنید. در هفته اول پس از بیرون آمدن از تخم، از پلانکتون و پس از این مدت از میگو آب شور برای تغذیه نوزادان استفاده کنید. همه خوراکی های آن ها باید زنده باشند. برای تکثیر دلقک ماهی ها، میزان حرارت مطلوب 25 درجه سانتی گراد و شوری آب 30 است.



مراحل تخم ریزی دلقک ماهی در آکواریوم آب شور

فراهم کردن شرایط تخم ریزی، مهم ترین بخش تکثیر دلقک ماهی ها است. در آکواریوم آب شور، سنگ و گیاه قرار دهید تا ماهی ها بتوانند در پشت آن ها پنهان شوند. آن ها از این اجسام به عنوان سطوح تخم گذاری استفاده می کنند. جنس ماده بلافاصله پس از تخم گذاری، تخم ها را رها کرده و به طور مداوم به دنبال شکار غذا می رود. در نتیجه جنس نر تا پایان بیرون آمدن نوزادان، از آن ها نگه داری می کند. از وظایف دیگر گونه نر، جدا کردن تخم ها بدون جفت یا آلوده به قارچ است. 

تعداد تخم ها، با توجه به عواملی مانند گونه ماهی و اندازه جنس ماده، از 50 تا 200 عدد متفاوت است. مرحله جفت گیری در تکثیر دلقک ماهی ها، می تواند 3 بار در ماه روی دهد. تخم ها در ابتدا رنگی صورتی یا نارنجی، پس از مدتی خاکستری و در نهایت نقره ای پیدا می کنند. ماهی ها پس از 7 تا 10 روز از تخم بیرون می آیند. اگر نوزاد تا 10 روز زنده بماند؛ می توانید مطمئن باشید که دلقک ماهی جدیدی در آکواریوم دارید. جنس ماده در صورت مراقبت صحیح، تا 30 سال می تواند عمر کند.

کلام آخر

نگهداری از آکواریوم آب شور به دلیل زیبایی وصف ناپذیر و آرامش فوق العاده ای که به افراد می بخشد، از بهترین گزینه های دکوراسیون منزل یا محیط کار است. شما نیز می توانید با رعایت نکات گفته شده در این مقاله برای تکثیر دلقک ماهی، آکواریوم آب شوری خیره کننده را به آسانی بر پا کرده و از وجود آن لذت ببرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1492]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن