تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798274847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک روش آسان برای پاک کردن لکه خمیردندان از روی فرش


واضح آرشیو وب فارسی::


مسواک زدن یکی از عادات خوب ما در طول شبانه روز است که اگرچه تنها چند دقیقه از زمان ما را می گیرد اما به میزان زیادی می تواند در سلامتی و زیبایی ما تاثیرگذار باشد.

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که پس از مسواک زدن، متوجه ریختن خمیردندان روی لباس، زمین یا فرش شده اید. هنگامی که تکه ای خمیردندان روی فرش می ریزد، احتمالا فرش را لکه دار می کند و با تماس بیشتر، بر روی فرش پخش شده و آشفتگی بزرگ تری ایجاد خواهد کرد. این مشکل وقتی بزرگ تر به نظر می رسد که خمیردندان رنگی باشد.

نگران نباشید.

ما در این مقاله قصد داریم تا روش های ملایم تمیز کردن خمیردندان از روی فرش را به شما آموزش دهیم تا بتوانید بدون آسیب رساندن به فرش، از آن ها استفاده کنید. 



سریعا عمل کنید

اقدام سریع برای پاک کردن لکه خمیردندان از روی فرش یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. اگر لکه خمیر دندان هنوز خشک نشده، تا آنجا که می توانید خمیردندان مرطوب را به کمک یک دستمال کاغذی یا یک پارچه تمیز از روی فرش بردارید. 

همچنین می توانید از یک قاشق پلاستیکی یا یک چاقوی کند برای برداشتن مقدار زیادی خمیر دندان استفاده کنید. بعد از هر بار برداشتن خمیردندان، آن را داخل سطل یا یک ظرف خالی بریزید. این کار را تا جایی ادامه دهید که خمیردندان اضافی کاملا از روی فرش برداشته شود.

چنانچه لکه خشک شده یا تعداد لکه های ایجاد شده زیاد است، بهتر است از خدمات قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی توحید استفاده کنید. قالیشویی های حرفه ای می توانند فرش شما را با دستگاه های تمام اتوماتیک شستشو دهند و تمامی لکه ها را از بین ببرند.

با مایع ظرفشویی تمیز کنید

  1. یک قاشق مایع ظرفشویی را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و کاملا با هم ترکیب کنید. 
  2. یک پارچه سفید و تمیز بردارید و به محلول آماده شده آغشته کنید. 
  3. پارچه را به محل لکه خمیردندان بزنید و سعی کنید خمیردندان را از روی فرش پاک کنید. اگر خمیردندان به سختی پاک می شود، پارچه را کمی بیشتر با محلول مرطوب کنید تا الیاف فرش کمی بیشتر آب به خود جذب کنند. 
  4. دقت کنید که فرش را آنقدر اشباع و خیس نکنید که مایع زیاد از حد جذب الیاف فرش شود و پاک کردن آن را دشوار کند.
  5. این مرحله را تا جایی ادامه دهید که لکه خمیردندان کاملا از روی فرش پاک شود.
  6. هر بار که دستمال آلوده شد، آن را با آب سرد بشویید و دوباره محل را پاک کنید.
  7. هنگامی که لکه خمیردندان فرش کاملا از بین رفت، با یک دستمال تمیز و مرطوب شده با آب، محل لکه را تمیز کنید تا مایع ظرفشویی و باقی مانده خمیردندان از فرش خارج شود.
  8. پس از تمیز شدن کامل لکه، یک پارچه خشک و تمیز بردارید و محل را تا جای ممکن خشک کنید. به یاد داشته باشید باقی ماندن رطوبت اضافی در فرش، احتمال کپک زدن و پوسیدگی فرش را بالا می برد. بنابراین خشک کردن کامل محل لکه با دستمال، یک اقدام مهم در تمیز کردن لکه خمیردندان از فرش است.

 

محلول سرکه را امتحان کنید

اگر لکه خمیردندان ریخته شده روی فرش شما با مایع ظرفشویی از بین نرفت، پیشنهاد می کنیم سرکه را امتحان کنید. سرکه با خاصیت تمیز کنندگی فوق العاده ای که دارد، می تواند لکه خمیردندان را پاک نماید.

  1. برای این منظور 1 قسمت سرکه سفید را با ۴ قسمت آب گرم مخلوط کنید. یک دستمال سفید و تمیز بردارید و به محلول آغشته کنید. سپس به کمک یک قاشق، مقدار کمی از محلول را روی محل لکه خمیردندان بریزید و اجازه دهید تا محلول چند دقیقه روی محل لک شده باقی بماند. دقت کنید که تنها مقداری از محلول را روی لکه بریزید که فقط فرش مرطوب شود. از اشباع کردن فرش با مقدار زیادی محلول، خودداری کنید.
  2. بعد از 5 تا 10 دقیقه، رطوبت اضافی فرش را به کمک یک دستمال، جذب کنید.
  3. پس از تمیز کردن نیز مجددا محل را با دستمال مرطوب شده با آب تمیز کنید.
  4. در نهایت نیز محل لکه را خشک کنید و با قرار دادن چند دستمال کاغذی حوله ای روی فرش، تلاش کنید تا رطوبت باقی مانده در فرش را جذب کنید.
  5. چنانچه لکه خمیردندان ریخته شده روی فرش با سرکه هم پاک نشد، پیشنهاد می کنیم از خدمات تخصصی قالیشویی جمالزاده استفاده کنید.

خدمات لکه بری قالیشویی های مجاز

سرویس لکه بری یکی از انواع خدمات ارائه شده توسط قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی توحید است. شما می توانید شستشوی فرش و موکت خود را بدون نگرانی بابت عدم حذف لکه ها، به ما بسپارید. ما در قالیشویی محدوده جمالزاده می توانیم انواع لکه های فرش ها و موکت های شما را با مواد شوینده استاندارد و درجه یک، از بین ببریم و فرش شما را همچون روز اول تمیز و درخشان نماییم.

خدمات تخصصی فرش شویی ما شامل انواع فرش های دستبافت و ماشینی ایرانی و خارجی می باشد. بنابراین شما می توانید انواع فرش کاشان، فرش تبریز، فرش قم، فرش چهارمحال، فرش مشهد و ... خود را بدون نگرانی بابت تغییر رنگ و مشکل در الیاف، به ما بسپارید.

 

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با دارا بودن شعب مختلف در سراسر شهر تهران و کرج می تواند خدمات تخصصی خود را به صورت شبانه روزی در تمام طول هفته به شما ارائه نماید. ما مفتخریم که با سابقه بیش از 30 سال فعالیت در این حوزه و در اختیار داشتن تکنسین های کاربلد، می توانیم فرش های شما را به نحو احسن شستشو دهیم. 

خدمات ما ظرف مدت زمان حداکثر 72 ساعت به صورت کاملا تخصصی انجام می شود. فرش ها لول شده تحویل گرفته شده و به صورت لول شده و کاور شده درب منزل به شما تحویل خواهند شد. برای استفاده از خدمات ما تنها کافیست وارد پورتال مجموعه توحید شده و یا با شماره 1864 تماس بگیرید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3046]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن