تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816211214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا پودر باریت سرطان زاست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

آیا پودر باریت سرطان زاست؟ این سوالی است که در ذهن بیشتر مصرف‌کنندگان باریت ایجاد شده است و آنها را دچار نگرانی کرده است. برای یافتن پاسخ این پرسش ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

باریت چیست؟

در پاسخ به سؤال باریت چیست باید بگوییم باریت یا همان پودر پاریت، یک ترکیب شیمیایی است که فرمول شیمیایی آن به صورت سولفارت باریم است و از عنصرهای باریم، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است. وزن باریت 4.5 است، که برای یک ماده ی معدنی غیرفلزی در واقع یک وزن عجیب است و تشخیص این ماده راحت است، به این صورت که این ماده ی معدنی غیرفلزی وزنی بیش از 4 دارد.

باریت در طبیعت به سه صورت رگه ای، لایه ای و رسوبی یافت می شود. نمونه رگه ای آن از محلول های گرمایی و ماگمایی که در گسل ها وجود دارد، تشکیل شده است. نمونه لایه ای و رسوبی باریت مربوط به ذخایر ماسیو سولفاید است و در بیشتر محیط های آتشفشانی وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه باریت چیست و چه مزایا و کاربردی دارد بر روی لینک کلیک کنید.

ویژگی های باریت



باریت، ویژگی های زیادی دارد و موارد مصرف و کاربردهای مختلفی نیز دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم :

سولفات باریم به صورت خالص، بی رنگ و یا شیری رنگ است. اگر این ماده ناخالصی داشته باشد در زمان تشکیل کریستال در رنگ های قرمز، قهوه ای، زرد و بنفش وجود دارد.

سختی باریت در حدود 3 است.

سولفات باریم، سه جهت رخ با زاویه های قائمه دارد که برای شناسایی باید سه طرف آن را مشاهده کرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های سولفات باریم این است که در برابر تمامی فازهای مایع، یک ترکیب پایدار است.

سولفات باریم، قابلیت حل شدن در حلال ها را ندارد و تنها در اسید سولفوریک غلیظ که در حالت حرارت دادن است، حل می شود و با سرد شدن و یا رقیق شدن محلول، باریت مجددا ته‌نشین و رسوب می شود.

باریت، قابلیت جذب اشعه های ایکس و گاما را دارد.

بلور سولفات باریم به صورت ورقه پهن و کوتاه تشکیل شده است.

بلور آن به صورت شیشه ای و صدفی است.

کاربردهای باریت در صنعت

کاربردهای باریت در صنعت رنگ و پلاستیک به عنوان ترکیب پرکننده است؛ زیرا باریت چگالی بالایی دارد و برای صنعت رنگ سازی کاربردهای زیادی دارد. این نوع از باریت، مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و در آب در حد محدودی محلول است. خاصیت درخشندگی بالایی دارد و باعث می شود که نسوز نیز باشد. اینها تمامی ویژگی هایی است که باعث شده برای تهیه انواع رنگ های صنعتی از آن استفاده شود.

برای پوشش های اتومبیل ها و برای ایجاد یک سطح صاف مناسب است که در برابر خوردگی نیز مقاومت می کند.

از باریت با درجه خلوص 6.3 تا 8.3 برای تولید لنت ترمز برای خودروها استفاده می شود. این نمونه از باریت، کوارتز کمتری دارد و سایندگی را در لنت کاهش می دهد.

پودر باریت، در صنعت سرامیک و شیشه و صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ماده کاربردی برای تولید مواد شیمیایی مختلف که دارای باریم است، به خصوص کربنات باریم برای تولید شیشه LED برای تلویزیون، صفحه نمایشگر کامپیوتر و برای دی الکتریک ها کاربرد دارد.

از این سنگ معدنی کریستالی به عنوان سنگ قیمتی نیز استفاده می شود.

آیا پودر باریت سرطان زاست؟



پودر بچه جانسون، که یکی از مهم ترین وسایل بهداشتی برای کودکان و بزرگسالان است و از پودر تالک ساخته شده است. متداول ترین کاربردهای تالک برای استفاده در پودرهای صورت، بدن و پودر بچه است. تالک، جزویی از ساختار رنگ های آرایشی، صابون، خمیردندان، ضد عرق، آدامس و قرص های دارویی است.

با توجه به تحقیقات انجام شده و مطالعات پزشکان، ثابت شده است که تعداد کمی ماده در جهان وجود دارد که عملکردی همچون تالک برای مواد آرایشی و بهداشتی دارد. در واقع تالک یا همان پودر تالک، یک ماده معدنی است که به صورت طبیعی در معدن یافت می شود و پایداری بسیاری بالا دارد و از نظر شیمایی بی اثر و بدون بو است.

گرید مورد استفاده در مواد آرایشی، خلوص بالایی دارد. گریدی که برای مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد شبیه گریدی است که برای مواد دارویی استفاده می شود. گرید مورد نظر، از تالک در مکان های مشخص شده، پیش از آسیاب شدن به ذرات تقریبا بزرگ و غیرقابل تنفسی خارج می شود.

مزایای استفاده از تالک برای محصولات آرایشی، بهداشتی و غذایی

تالک، یکی از نرم ترین ماده های معدنی است که کاربردهای متنوعی دارد و قدمت آن به مصر باستان باز می گردد.

پودر تالک برای مواد غذایی مانند، آدامس، برنج، روغن زیتون و برای بسیاری از محصولات بهداشتی مانند مواد آرایشی، صابون و ضد عرق استفاده می شود.

با توجه به تحقیقات انجام شده و آزمایشاتی که پزشکان انجام داده اند، مشخص شده است که تالک ماده ای بی‌خطر است.

تمامی مراکز دولتی و غیردولتی مانند اداره غذا و داروی ایالات متحده و پنل تخصصی بازبینی مواد آرایشی، با توجه به تحقیقات و آزمایشاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که تالک ماده ای بی خطر است.

پودر تالک و سرطان چه ارتباطی دارند؟

با توجه به اطلاعاتی که پزشکان ارائه کرده اند، تالک ارتباطی با پروستات و سرطان تخمدان ندارد.

نکات ایمنی باریت که باید بدانید!

مطابق با قوانین محیط زیست و ایمنی مواد شیمیایی، سنگ معدنی باریت به عنوان یک خطر بهداشتی یا زیست محیطی معرفی نشده است.

این محصول دارای مقدار کمی کوارتز است. به این صورت غبارهای آن برای سیستم تنفسی محرک است.

سیلیس بلوری “کوارتز” یا “کریستوبالیت” در کارخانه ها باعث سرطان در انسان می شود.

این ترکیب معدنی در شرایط و دمای طبیعی به صورت پایدار است.

باریت، باید از محیطی که مربوط است و آب وجود دارد، دور نگه داشته شود.

این ترکیب با هیچ گروهی از مواد سازگاری ندارد.

هیچ محصول خطرناکی در رابطه با اثر تجزیه آن دیده نشده است.

شرایط نگهداری باریت به چه صورت است؟



مشابه تمامی ترکیبات شیمیایی، برای نگهداری باریت معدنی نیز باید تمامی احتیاط های لازم و نکات ایمنی در رابطه با نگهداری و استفاده کردن از آن رعایت شود.

از جا به جا کردن غیراستاندارد بسته بندی هایی که دارای این ماده هستند و منجر به گرد و غبار می شود، جلوگیری کنید. تهویه مناسب برای انبار محل نگهداری این ترکیب در نظر گرفته شود.

کسانی که با این ترکیب در ارتباط هستند، نباید لنز تماسی به چشم داشته باشند.

بسته های دارای این ترکیب باید در دمای محیط، محل خشک و خنک با تهویه مناسب نگهداری شود. ظروف و کیسه ها باید کاملا درب بسته نگهداری شود. پس از هر بار مصرف، درب مخزن ها و یا بسته بندی ها را محکم ببندید.

نکات که باید در زمان استفاده از باریت بدانید!

باریت کاربردهای زیادی دارد که در قسمت بالاتر به بخشی از آنها اشاره کردیم؛ اما نکته قابل توجه این است که در ترکیب هایی از باریت که رگه هایی از کوارتز وجود دارد، باعث ایجاد سرطان می شود. باریت، مواد خطرناکی دارد و به همین علت در هنگام کارکردن با آن باید نکات ایمنی را رعایت کرد.

یکی از خطرناک‌ترین موارد در هنگام کارکردن با باریت، ایجاد گرد و غبار در زمان پودر کردن آن است. در این شرایط اگر مواد استنشاق شود و وارد ریه شود، پس از گذشت مدت زمانی ممکن است موجب سرطان ریه شود. اگر مدت زمان طولانی در برابر ذرات این ماده قرار بگیرید، پوست و حتی چشم شما دچار آسیب می شود.

دیگر کاربردهای باریت

سولفات باریم، در صنعت کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای بالابردن میزان درخشندگی و کاهش حباب در کاشی و سرامیک کاربرد دارد. البته می توان گفت که سرامیک های پیشرفته ای هستند که در ساختار آن باریم ماده اصلی است و این سرامیک ها در صنایع الکترونیک و مغناطیس کاربرد زیادی دارد.

باریت، خاصیت پرکنندگی دارد و این ویژگی باعث شده تا در صنایع پزشکی و داروسازی کاربرد داشته باشد. کاربرد باریم سولفات در صنعت داروسازی، به عنوان یک محیط تباین مربوط به آزمایش های اشعه ایکس است. از دیگر کاربردهای آن می توان در برونکوگرافی اشاره کرد، که برای ساخت سیمان استخوان های مصنوعی و گچ دندانپزشکی از باریت استفاده می کنند.

همچنین باریت کاربردهای زیاد دیگری دارد که می توانیم به تولید مواد منفجره، وسایل آتش بازی، حفاظت پرتو، لامپ های فلوئورسنت، شمع خودرو، لباس های ضد حریق، لوازم آرایشی و بهداشتی، جوهر سفید و ... اشاره کنیم. اما نکته مهم در رابطه با تمامی اینها این است که باید در هر صنایعی تمامی موارد ایمنی و نگهداری به خوبی رعایت شود تا در هنگام تولید مواد و صنایع مختلف مشکلی به وجود نیاید.

بهترین کارخانه تولید پودر باریت در ایران

باریت نیز همانند دیگر مواد معدنی دارای خواص و کاربردی است و این میزان خواص به درجه خلوصیت آن بستگی دارد. در زمانی که قصد خرید باریت را دارید، باید به سراغ تولیدکنندگانی بروید که این محصول را با کیفیت و میزان خلوصیت بالا ارائه می دهند. یکی از بهترین تولید کننده پودر باریت در ایران، شرکت فرآیند پودر الوان است که این محصول را با بهترین و مرغوب ترین کیفیت ارائه می دهد و تا کنون با شرکت های و کارخانجات مختلفی همکاری داشته است و توانسته در طول چندین سال سابقه فعالیت خود رضایت مشتریان زیادی را بدست آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین کارخانه پودر باریت در ایران کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل در رابطه با اینکه آیا پودر باریت سرطان زاست یا نه؟ با شما صحبت کنیم. پس از معرفی کامل باریت، ویژگی ها و کاربردهای آن به این نتیجه رسیدیدم که باریت اگر به درستی و در شرایط مناسب استفاده شود، هیچ خطری برای سلامتی ندارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن