تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796703397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلند ضد انفجار


واضح آرشیو وب فارسی::




 

 

گلند ضد انفجار ، در واقع قطعه ای است که برای اتصال و محکم کردن انتهای کابل به تجهیزات دیگر ، در محیط هایی که احتمال سانحه و انفجار در آن زیاد است ، مورد استفاده قرار می گیرد . 

مزیت استفاده از گلند ضد انفجار این است که در چنین شرایطی از امکان آتش سوزی جلوگیری می کند . در واقع امکان ایجاد فضای انفجار را کاهش می دهد . به همین دلیل بیشترین استفاده را در زون های عملیاتی دارد .

 گلند های ضد انفجار،  عایق بوده و به خوبی آب بندی شده اند و در سایز های و مدل های مختلف ، با استاندارد های متفاوت تولید شده و به بازار عرضه می شوند .

گلند ضد انفجار ، کاربرد

همانطور که گفته شد گلند های ضد انفجار برای جلوگیری از امکان سانحه ؛ انفجار و آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرند . در واقع این گلند ها در حکم محافظ می باشند  . به این شکل که با اینکه روی لایه ی بیرونی کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند ، از لایه ی داخلی کابل نیز محافظت می کنند . 

فایده ی اصلی این امر این است که بدین طریق نیروی الکتریسیته بسیار سریع تری و بهتر انتقال می یابد . گلند های ضد انفجار به دلیل ساختار خاص خود از ورود هرگونه گرد و غبار به قسمت های داخلی جلوگیری می نماید . باعث افزایش حفاظت و آب بندی تابلو می گردند .

گلند ضد انفجار و انواع آن 

گلند ضد انفجار در مدل ها سایز ها و انوع مختلفی در بازار وجود دارد و به طور کلی می توان از لحاظ مدل های مختلف ،  گلند ها را به دو دسته ی زیر تقسیم بندی کرد :

  • گلند ضد انفجار آرموردار
    این نوع گلند ضد انفجار برای کابل های آرموردار استفاده می گردد . کابل آرموردار کابلی است که یک لایه محافظ فلزی دارد . گلند ضد انفجار آرمودار از این کابل محافظت می کند و از ورود فشار بیش از اندازه به آن جلوگیری می کند . این نوع گلند ها در انواع 5 و7 لایه تولید می شوند و از جنس فولاد هستند .
  • گلند ضد انفجار بدون آرمور
    این نوع گلند ها ، گلند هایی هستند که برای کابل های بدون آرمور و محافظ مورد استفاده قرار می گیرند . گلند ضد انفجار بدون آرمور هم از کابل محافظت می کند و مانع از فشار شدید به کابل می شود . گلند ضد انفجار بدون آرمور نیز از جنس فولاد است و در انواع 3 تا 5 لایه تولید و به بازار عرضه می شوند .




انواع گلند ضد انفجار بر اساس جنس 

 

گلند های ضد انفجار همانطور که گفته شد انواع مختلفی دارد . در مطلب قبلی انواع گلند های ضد انفجار با معیار مدل تقسیم بندی و شرح داده شد . در این قسمت به بررسی انواع گلند ضد انفجار بر اساس جنسی که دارند می پردازیم . گلند ها بر اساس نوع جنسی که ساخته شدند ، عبارتند از :

  • گلند پلاستیکی ضد انفجار
    این نوع گلند ها از جنس پلاستیک هستند . قیمت مناسبی دارند . سبک و قابل انعطاف هستند . از نفوذ گرد و غبار و مایعات جلوگیری می کنند .
  • گلند فلزی ضد انفجار
    این گلند ها همانطور که از نام آن مشخص است از جنس فلز می باشند . ضد ضربه هستند . استحکام بسیار بالایی دارند . در برابر نور خورشید ، اشعه ی فرابنفش ، سرما و گرما مقاومت خوبی دارند.
  • گلند ضد انفجار استنلس استیل 
    جنس این نوع گلند از استنلس استیل است . مقاومت بسیار بالایی دارد . قیمت آن نسبت به سایر مدل ها بیشتر است . این گلند از ترکیب عناصر نیکل ، کروم و آلیاژ آهن ساخته شده است . در برابر زنگ زدگی ، فشار ، خوردگی ، وزن بالا و ... مقاومت زیادی دارد .
  • گلند ضد انفجار برنجی
    این گلند از آلیاژ برنج ساخته شده است . این گلند زرد رنگ است . ترکیب مس و برنج را دارد . در برابر اسید ها مقاوم است و ضد زنگ می باشد .
  • گلند ضد انفجار برنجی روکش دار
    این محصول نیز از جنس آلیاژ برنج است با این تفاوت که ، با نیکل و کروم آب کاری شده است . نسبت به نوع برنجی مقاومت و دوام بیشتری دارد . در برابر ضربات فیزیکی بسیار مقاوم است . از انفجار و نفوذ گرد و غبار و مایعات جلوگیری می کند .

گلند ضد انفجار ، اجزا و متعلقات

گلند ضد انفجار از اجزا و متعلقات مختلفی ساخته شده است .

  1. اجزای گلند ضد انفجار :
    گلند های ضد انفجار متشکل از واشر و تجهیزات آب بندی داخلی ، واشر ، بدنه و مغزی آب بندی خارجی می باشد . نوع گلند ضد انفجار آرموردار علاوه بر این موارد یک حلقه آرمور نیز دارد .
  2. متعلقات گلند ضد انفجار:
    از جمله متعلقات گلند ضد انفجار ، می توان به مهره ، واشر ، شرود ، ارت تگ اشاره کرد . که به ترتیب برای محکم کردن ، آب بندی ، مراقبت در محیط های باز ، و هنگام استفاده در سیستم ارتینگ به کار می روند . 

 

قیمت گلند ضد انفجار

گلند های ضد انفجار با قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند . جهت فروش گلند می توانید با مجموعه ی ما تماس بگیرید. عوامل مختلفی وجود دارد که روی قیمت گلند ضد انفجار تاثیر دارد . مهم ترین هامل تاثیرگذار بر قیمت گلند ، سایز و اندازه گلند ضد انفجار است . اندازه و نمره ی گلند ضد انفجار ارتباط مستقیم با قیمت آن دارد . هرچقدر اندازه و نمره ی گلند بزرگتر باشد ، میزان هزینه و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود .

میزان عرضه و تقاضای گلند نیز بر قیمت آن تاثیر دارد . میزان عرضه ی گلند با قیمت آن رابطه ی عکس دارد . این بدین معناست که هرچقدر میزان عرضه ی گلند کمتر باشد ، میزان قیمت آن بیشتر خواهد بود .

علاوه بر این سبک های مختلف گلند ، استاندارد های مختلف و مدل ها و برند های مختلف آن نیز بر میزان قیمت گلند ضد انفجار تاثیر گذار است .



 



 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21081]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن