تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814435020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد اقتصادی ۶ درصد در سال گذشته: دولت اعلام کرد


واضح آرشیو وب فارسی::

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میانگین رشد اقتصادی کشور در سال گذشته را ۶ درصد اعلام کرد و با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، کارگران و کارفرمایان را از ارکان اصلی تحقق این شعار دانست.



سید صولت مرتضوی، پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) در ایران، به مناسبت هفته کار و کارگر، به کارگران تبریک گفته و در سخنرانی‌اش به اهمیت دو حادثه بزرگ در این هفته اشاره کرد. اولین حادثه، روز قدس بود که به هفته جهانی قدس تبدیل شد و دومین حادثه، انجام عملیات "وعده صادق" توسط رزمندگان اسلامی در سپاه پاسداران بود. این عملیات نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با توان دفاعی خود می‌تواند به ابهامات استکبار غربی پایان دهد و از تعهداتش پیروی کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره عملکرد رزمندگان در سپاه پاسداران توضیح داد: این حرکت پیش‌بینی نشده نبود؛ قبل از این، مسئولان ما در سطوح مختلف سیاسی، امنیتی و دفاعی اعلام کرده بودند که آماده وارد عمل می‌شوند. فرماندهان و متخصصان دفاعی آمریکا نیز نشسته بودند و سامانه‌های موشکی قوی را به منطقه اعزام کرده بودند. پس از اقدام بزرگ سپاه پاسداران، ابهت و نیروی دشمن به وقوع پیوست و این عمل نه‌تنها اقتدار ایران را به جهانیان نشان داد بلکه برای جهان اسلام امنیت جدیدی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در جهت‌دهی سیاستی، دفاعی و اداره جهان طرحی نو را آغاز کردند و اکنون هدف ما همان هدف امام است؛ امیدواریم این هدف در طول زمان ماندگار باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام شد و کارگران و کارفرمایان به عنوان اصلی‌ترین عوامل تحقق این شعار محسوب می‌شوند.

وی افزود: در سال گذشته، اقتصاد کشور رشد قابل توجهی داشت و تورم کنترل شد. ما همواره رشد تولید را تجربه کردیم. بر اساس آمارهای رسمی و حتی گزارش‌های بانک جهانی، رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۲ برابر با ۶ درصد بود و نرخ تورم نیز کاهش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به کارگران احترام می‌گذارد و ما در وزارت کار افتخار می‌کنیم که به دستان کارگران احترام می‌گذاریم، همانطور که پیامبر اسلام آنها را پینه بسته بوسه زد.

بیش از ۹۰ درصد مردم ایران دارای بیمه درمانی اساسی هستند، که نشان می‌دهد بسیاری از افراد به این خدمات دسترسی دارند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که دولت برای حمایت از سلامت و درمان کارگران و افراد بازنشسته برنامه‌های گسترده‌ای دارد. او گفت که در تمام کارگاه‌هایی که بیش از ۵۰ نفر کارگر دارند، مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد شده است. همچنین، برنامه‌هایی برای ارائه بیمه تکمیلی به بازنشستگان نیز وجود دارد که به تصویب هیئت امنا رسیده است و میزان خدمات این بیمه‌های تکمیلی افزایش خواهد یافت.

ویژه‌گی دولت در حمایت از حدود ۱ میلیون خانوار دارای کودکان زیر ۵ سال است. وی تأکید کرد که این اقدامات از قبیل اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و حمایت مالی از خانوارها به منظور افزایش امنیت غذایی و حمایت از معیشت آنها، در حال انجام است. همچنین، در چارچوب قانون جوانی جمعیت، یک میلیون خانواری که کودکان زیر ۵ سال دارند، در دهک ۱ تا ۳ مورد حمایت ویژه قرار گرفته‌اند و اقدامات بیشتری نیز در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن