تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798925971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین تحولات فیبرنوری در ایران: تلاش برای دستیابی به هدف ۱۴ میلیونی در سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی::

به گفته مسئولان، پروژه فیبرنوری برای منازل و کسب‌وکارها در حال انجام است. تعداد شهرهایی که این پروژه در آن‌ها آغاز یا نهایی شده، به ۴۳۰ شهر رسیده و میزان حفاری به بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر میرسد. همچنین، میزان پوشش این پروژه از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار در ابتدای سال گذشته به بیش از ۷ میلیون در ابتدای سال ۱۴۰۳ رسیده است.



این پروژه جزئی از برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطات است. هدف آن تکمیل فیبرنوری در منازل و کسب‌وکارها است، که به عنوان یکی از تکالیف این وزارتخانه در بحث شبکه‌ملی اطلاعات مطرح شده است. به گفته مسئولان، برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئول است.

مسئولان معتقدند که برای توسعه اقتصاد دیجیتال و ارتقای عدالت ارتباطی، اجرای این پروژه بسیار موثر است. این پروژه نیاز به همکاری استانداری‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای شهر، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم فناوری فیبرنوری، پهنای باند بالاست که در مقایسه با کابل‌های مسی معمولی بسیار بیشتر است. این به این معناست که فیبرنوری می‌تواند داده‌های صوتی و تصویری را با سرعت بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و حتی بالاتر انتقال دهد. به همین دلیل، با گسترش فناوری و نیاز به اینترنت پرسرعت، استفاده از فیبرنوری به جای کابل‌های مسی قدیمی ضروری شده است.

سال گذشته، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در چند شهر آغاز شد و به بیش از ۷ میلیون خانوار پوشش داد. همچنان، این پروژه در شهرهای مختلف ادامه دارد.

برای مثال، استاندار خوزستان اعلام کرد که طرح فیبرنوری به منظور افزایش سرعت و ظرفیت ارتباطات در استان در حال اجرا است. این طرح به همه منازل، موسسات، ادارات، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، و روستاها خدمات سریع و آنلاین ارائه می‌دهد.

اجرای این پروژه به منظور ایجاد ارتباط پایدار و با کیفیت اینترنت است. به عنوان مثال، در شهرستان گناوه، یک بخش از این پروژه اجرا شده است و در حال حاضر بر روی ۴۰ کیلومتر از مسیرهای اصلی شهر تمرکز دارد. این اقدام با همکاری مسئولان و پیمانکاران پروژه انجام شده و منجر به بهبود شرایط ارتباطات در این منطقه خواهد شد.

فناوری فیبرنوری یک زیرساخت پرسرعت است که در آینده می‌تواند نیازهای ارتباطی مردم را برای استفاده از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را فراهم کند. این فناوری نه تنها نیازهای امروز را برآورده می‌کند بلکه قابلیت ارایه خدمات با سرعت ۷۰ تا ۸۰ برابر بیشتر از حالت کنونی را دارد.

اخیراً در شهر گلوگاه، پروژه اینترنت پرسرعت فیبرنوری یک اپراتور برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) رونمایی شد. این پروژه با حضور معاون وزیر ارتباطات آغاز شد و بهبود قابل ملاحظه‌ای در شرایط ارتباطات شهری و روستایی ایجاد کرده است. فیبرنوری نوری به طول ۱۵ کیلومتر در گلوگاه اجرا شده و با هزینه ۱۵ میلیارد تومان، ارایه اینترنت پرسرعت به شهروندان را فراهم کرده است.

فرماندار گلوگاه هم اعلام کرد که در گذشته‌ی اخیر، مبالغ قابل توجهی برای توسعه ارتباطات در این شهر و روستاهای آن صرف شده و با افتتاح فیبرنوری، این منطقه به اینترنت پرسرعت دسترسی یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه بررسی پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، به پیشرفت‌های این پروژه اشاره کرد و تاکید کرد که با همکاری همه نهادها، این پروژه به نقطه مطلوبی رسیده است.

وزیر ارتباطات تأکید کرده است که برای اتمام و نهایی کردن پروژه فیبرنوری، باید با سرعت حداکثری پیش برویم و امسال باید این پروژه به اتمام برسد. او اظهار کرد که برخی از مشکلات پشت سر گذاشته شده و مسیر این پروژه هموار شده است. وی بیان کرد که اخیراً مصوبات خوبی در قانون بودجه کشور برای حمایت از این پروژه اعلام شده است، از جمله مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری.

وی همچنین تأکید کرد که برای افزایش تعداد اتصالات فیبرنوری، پوشش از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر باید کاهش پیدا کند. وزیر ارتباطات از اپراتورها خواست تا به مشتریان سرویس اینترنت با سرعت تا یک گیگابیت برثانیه ارائه دهند.

در جلسه، مسئولان گزارشی از پیشرفت پروژه ارایه دادند. تعداد شهرهایی که در آن پروژه فیبرنوری آغاز یا نهایی شده به ۴۳۰ شهر رسیده و میزان حفاری به بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر رسیده است. همچنین میزان پوشش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار در ابتدای سال گذشته به بیش از ۷ میلیون پوشش در ابتدای سال جاری رسیده است.

وزیر ارتباطات تأکید کرده است که توسعه فیبرنوری مهم است و به عنوان بستری برای دولت الکترونیک و آینده صنعت ارتباطات محسوب می‌شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن