تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798971398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب


واضح آرشیو وب فارسی::

دوربین مداربسته ضد آب آن دسته از سیستم های نظارتی هستند که از نظر مقدار مقاومت در برابر نفوذ آب با استاندارد IP ، معرفی می شوند. اغلب دوربین های ضد آب مجهز به استاندارد مقاومتی IP66 و IP67 هستند که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت. همچنین لازم به ذکر است که تمام دوربین های ضد آب از مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار برخوردار هستند، اما خب این مقاومت در برابر نفوذ آب متفاوت است. اجازه دهید موضوع را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهیم. برای مثال اگر در کاتالوگ دوربینی درج شود مجهز به استاندارد فیزیکی IP66 است. دوربین شما مقاومت بالایی در برابر فشار آب پاشی دارد، این درحالی است که اگر دوربین مداربسته ضد آب با استاندارد IP67 باشد توانایی قوطه ور شدن در آب تا عمق یک متر و به مدت ۳۰ دقیقه را دارد . در ادامه این مطلب به بررسی جامع این دوربین ها خواهیم پرداخت.


دوربین مداربسته ضد آب چیست

دوربین مدار بسته ضد آب چیست؟

سیستم های نظارتی ضد آب که ان را با نام دوربین مدار بسته waterproof نیز می شناسند، بهترین گزینه برای استفاده در محیط های مرطوب که احتمال خرابی دوربین به علت نفوذ آب به داخل بدنه آن است، می باشد. در حالت کلی اغلب دوربین هایی که برای نصب در فضای باز طراحی شده اند به گونه ای طراحی شده اند که مقاومت قابل قبولی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار داشته باشند تا اجزای داخلی به این دلیل دچار آسیب دیدگی نشود. لذا هر دوربینی که چنین ویژگی هایی را داشته باشد، دوربین مداربسته ضد آب می گویند. توجه داشته باشید که هر دوربینی فاقد از شکل ظاهری یا تکنولوژی انتقال تصویر آن یا سایر ویژگی ها و امکاناتش نظیر دید در شب بودن، قابلیت شمارش افراد و... می تواند ضد آب باشد. اگر می خواهید بدانید دوربین شما ضد آب است یا خیر، می توانید به دیتا شیت آن مراجعه کرده و بررسی کنید که آیا عبارت ip67 یا... در آن درج شده است یا خیر؟

بهترین دوربین مداربسته ضد آب کدام است؟


بهترین دوربین ضد آب

بدیهی است که افزون بر ضدآب بودن دوربین مواردی بدهی مانند کیفیت تصویر نیز باید بررسی شود. کیفیت بالا تصویر آیتمی بسیار مهم است. البته یک دوربین خوب باید ویژگی های دیگری همچون دید در شب یا ضبط تصاویر و … را داشته باشد و همچنین از برند معتبری نیز باشد تا بتواند رضایت کاربران را جلب کند. اگر در استان های شمالی که میزان بارندگی بسیار بالا می باشد قصد نصب دوربین را دارید، پیشنهاد ما استفاده از دوربین های ip66 برند داهوا (dahua) و هایک ویژن(hikvision) است. اما اگر بارندگی انقدرها هم در محل زندگی شما زیاد نیست، دوربین مداربسته ضد آب ip67 هم دوربین مناسبی است. البته اکیدا توصیه می کنیم که هیچ کدام از این دوربین ها را زیر آب یا درون چاه نصب نکنید. مورد دیگری که در خرید دوربین مداربسته مهم و حائز اهمیت است، بحث خدمات پس از فروش و گارانتی می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده بهترین گارانتی موجود در بازار تجهیزات نظارتی ایران، گارانتی رستر سرویس از شرکت نظارت گستر ایمن است.اگر قصد خرید از این شرکت را دارید اینجا کلیک کنید.

برای چه مکان هایی باید از دوربین مداربسته ضد آب استفاده نمود؟

بدیهی است که دوربین ایده آل دوربین مداربسته ای است که تمام ویژگی ها و امکانات را داشته باشد. اما در پاسخ به این سوال که بهترین دوربین مداربسته کدام است باید بگوییم بستگی به نیاز شما و انتظاراتی که از دوربین خود دارید، دارد. باتوجه به این پاسخ نظر بر اینکه چه شرایطی در پروژه شما حاکم است، گاهی داشتن برخی از این ویژگی‌ها واجب است. مثلا اگر قصد نظارت بر فضای تاریک را دارید، قابلیت دید در شب دوربین ضروری است یا اگر می خواهید دوربین را در فضای باز و در وعرض برف و باران نصب کنید، قابلیت ضد آب بودن یک ویژگی حیاتی برای دوربین شما به حساب می آید. در پاسخ به این سوال که چه مکان‌هایی نیاز به دوربین مداربسته ضدآب دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ و ویلا
  • نصب دوربین مداربسته ضد آب در محیط‌های بیرونی بدون سقف
  • در خیابان‌، چهارراه، پمپ‌بنزین و … به طور کلی همه اماکن عمومی و مناطق حساس نیاز به دوربینی با این قابلیت دارند؛ زیرا امکان دارد شخصی برای از کار انداختن دوربین اقدام به پاشیدن آب بر روی آن کند.
  • گلخانه و محیط مرطوب
  • و...

سوالات متداول

1- آیا همه دوربین های مداربسته ضد آب فلزی هستند ؟

در پاسخ به ااین سوال باید بگوییم که نه لزوما و بر خلاف باور عموم که فکر می کنند دوربین های پلاستیکی از مقاومت بسیار پایینی برخوردار هستند ، شمار زیادی از پارتنامبر های سیستم های نظارتی پلاستیکی، دوربین مداربسته ضد آب بوده و از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می توان از آنها با خیل راحت در محیط های بیرونی استفاده نمود. در واقع استفاده از متریال پلاستیکی به جای فلز راهکاری است که برند های سازنده برای کنترل هزینه ها از آن بهره می گیرند و ربطی به میزان مقاومت دوربین شما ندارد.

2- آیا دوربین مداربسته ضد آب در محیط داخلی نیز کاربرد دارند ؟

بله، البته ما هم پیشنهاد می کنیم، برای فضاها داخلی نیز از دوربین مداربسته ضد آب استفاده کنید چرا که افزون بر مقاومتشان در برابر نفوذ آب، در مقابل گرد و غبار و عوامل خارجی نیز مقاوم بوده و از این رو نسبت به دوربین های معمولی طول عمر بالاتری دارند.

3- مناسب ترین محل برای نصب دوربین های مداربسته ضد آب کجا می باشد؟ 

هر جایی که در فضایی بیرونی و داخلی که نیاز به نظارت تصویری دارد را می توان توسط دوربین های مداربسته دارای استاندارد ضد آب پوشش داد و برای نصب آن تنها نکته ای که باید در نظر گرفته شود زاویه دید دوربین و ممیزان واید بودن تصاویر است. البته اگر از محافظ دوربین استفاده کنید هم احتمال سرقت را کمتر کرده هم از نفوذ بیش از حد آب باران به داخل دوربین مدار بسته خود جلو گیری به عمل می آورید. لذا پیشنهاد می کنیم اگر قصد نصب دوربین خود در فضای آزاد را دارید، حتما برای آن یک محافظ نیز تهیه کنید.

منبع: نظارت گستر ایمن






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن