تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798581774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير نام صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنياد ملي علم ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۱۲ب.ظ)
دکتر ضرغام: تغيير نام صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنياد ملي علم ايران رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور در مراسم اعطاي کرسي پژوهشي توسعه علوم اعصاب به پرفسور علي گرجي اعلام کرد: بزودي اين صندوق به بنياد ملي علم ايران تغيير نام مي يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر نصرت الله ضرغام با تبريک به تمامي پژوهشگران و محققان ايراني به مناسبت هفته پژوهش که در آن بسر مي بريم و اعطاي 10 گرنت پژوهشي به پژوهشگران جوان کشورمان در اين هفته، افزود: تغيير نام صندوق حمايت از پژوهشگران به بنياد ملي علم، سبب سهولت در برقراري ارتباط بنياد علم ايران، با بنيادهاي علم و مراکز علمي ديگر کشورها، خواهد شد.
وي افزود: پايه اين بنياد در سال 1382 و با رياست دکتر محمد فرهادي (وزير فعلي علوم ) آغاز شد، که ساختاري پويا و ارزشمندي را به يادگار گذاشتند و ما نيز تلاش مي کنيم که امانتداري کنيم و توسعه بدهيم اما براي توسعه، لازم است از تمام ظرفيت هاي علمي و انساني کشور بهره بگيريم.
دکتر ضرغام ادامه داد: وظيفه ما حمايت متوازن از کل پژوهشگران کشور است و براي اين حمايت گسترده، سفر به دانشگاه هاي معتبر کشور را آغاز کرديم.
رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور در راستاي توسعه فعاليت هاي اين صندوق، به همکاري با 32 هزار تن از اساتيد داخل و خارج از کشور و عقد قرارداد با بسياري از نهادها و سازمان ها اشاره کرد و گفت: ارزش ريالي اين قراردادها، بالغ بر 80 ميليارد تومان است که البته فقط بحث ريالي اين قراردادها نيست، بلکه توسعه علمي کشور در اين قراردادها لحاظ مي شود، و قراردادها با شرط اينکه اولويت هاي پژوهشي معرفي، و نتايج آن بکار گرفته شوند، منعقد مي شوند.
وي تاکيد کرد: اميدواريم، علم، آموزش عالي و تحقيقات، جايگاه خود را در کشور پيدا کنند.
دکتر ضرغام با اشاره به فعاليت خود در دانشگاه هاي مختلف طي سال هاي اخير، و هدف تمامي وزرا در ارتقاي جايگاه و شان علمي مراکز علمي کشور، افزود: قطعا براي تحقق اين هدف، نه فقط از ظرفيت هاي علمي داخل کشور بلکه بايد کل ظرفيت هاي خارج کشور نيز مدنظر قرار بگيرد و براي پي گيري اين مهم، واحد ديپلماسي علمي را در مجموعه صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور، ايجاد کرده ايم.
وي، اجراي سياست توسعه علم و فناوري از سال 1944 ميلادي در کشور امريکا، با استفاده از دانشمندان و محققان ديگر کشورها و يا اجراي اين سياست در فعاليت دانشگاه جندي شاپور به عنوان اولين دانشگاه ايران که متشکل از فعاليت مجموعه اي از استادان و دانشمندان ايراني و خارجي بود، نمونه هايي از اين رويکرد و سياست در جهت توسعه علم و فناوري، دانست.
وي افزود: صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور، از طريق واحد ديپلماسي علمي، از دانشمندان ايراني خارج از کشور و سپس محققان و دانشمندان خارجي، در ابتدا با گرنت پژوهشي و بعد از آن با کرسي پژوهشي، دعوت به همکاري مي کند.
وي، پرفسور علي گرجي را يکي از دانشمندان ايراني مقيم خارج از کشور معرفي کرد که با فعاليت هاي ارزشمند علمي ، شرايط دستيابي به کرسي پژوهشي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور را به دست آورده و اميدواريم اعطاي اين کرسي ، زمينه همکاري نه تنها ايشان بلکه دانشمندان ديگر را با اين صندوق و خدمت به جامعه ايران را فراهم آورد.
رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور، خاطرنشان کرد که تاکنون 21 کرسي پژوهشي، 17 گرنت پژوهشي، به محققان و دانشمندان ايراني اعطا شده، ضمن اين که 210 پسا دکترا نيز با وزارت هاي بهداشت، علوم و دانشگاه هاي معتبر منعقد شده است.
وي يادآوري کرد: صاحبان کرسي هاي پژوهشي مي توانند پسا دکترا نيز داشته باشند و پنج سال دوم کرسي، به شرط اين که بتوانند يک همکار بين المللي داشته باشند، با هدف توسعه همکاري هاي بين المللي اعطا خواهد شد.
دکتر ضرغام تاکيد کرد: اين کرسي ها فقط اعتبار مالي نيست بلکه جايگاه علمي آن است. در واقع پسا دکترا و پروژه فقط منابع مالي از ما دريافت نمي کند بلکه شان و جايگاه علمي نيز از اين صندوق دريافت خواهد کرد.
وي نويد داد: 32 هزار همکار صندوق حمايت از پژوهشگران، از مجموعه هيأت علمي دانشگاه هاي داخل و خارج از کشور، طي شش ماه آينده به 60 هزار تن افزايش يابند. ضمن اين که 37 پتنت از طريق اين صندوق در مجامع بين المللي ثبت شده که اميدواريم 54 پتنتي که در کارگروه مربوطه در حال پي گيري است، به سرانجام برسد.
وي همچنين در پايان سخنانش ابراز اميدواري کرد، طيف مخاطبان گسترش يابد و 1600 مقاله چاپ شده از طريق صندوق، در ISI و 207 پژوهش فناورانه که تاکنون داشتيم، بتواند با کمک مرکز توسعه فناوري، به توليد تبديل شود و فارغ التحصيلان دانشگاه هاي کشور بتوانند از اين طريق، مشغول به کار شوند.
کرسي پژوهشي توسعه علوم اعصاب، از سوي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري کشورمان به پروفسور علي گرجي، متخصص علوم اعصاب که از پژوهشگران عالي رتبه ايراني است، اعطا شد.
گفتني است پروفسور علي گرجي فارغ التحصيل پزشکي عمومي از دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دوره هاي مختلف تخصصي از دانشگاه هاي انگليس، آمريکا و آلمان بوده و هم اکنون متخصص علوم اعصاب و محقق در علوم باليني با تکيه بر بيماري صرع، سردردهاي ميگرني و اختلالات رواني است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن