تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798293041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پردیس افکاری در کنار مهری ودادیان به آرامی وداع گفت: "امان از این زود رفتن‌های تلخ"


واضح آرشیو وب فارسی::

پردیس افکاری، بازیگر معروف، در یک صبح سرد زمستانی در تهران، همراه با دوستان و همکارانش از جمله مهری ودادیان، به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری او صبح امروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این مراسم، مجید جعفری کارگردان تئاتر که در چند نمایش با پردیس افکاری همکاری داشته، در سخنانی درباره او اظهاراتی داشت و گفت: سخن گفتن از شخصیتی مانند پردیس افکاری بسیار دشوار است، او یکی از ستارگان برجسته در صحنه هنر ایران بود.



او اشاره کرد که اولین بار که با پردیس افکاری همکاری کرد، حدود ۴۰ سال پیش بود. وقتی او را به من معرفی کردند، بسیار فعال و با نور و نقش اول نمایش بود. این نمایش «آنتیگونه» نام داشت.

پردیس افکاری از خانواده‌ای فرهنگی بود و از اولین لحظات ورودش به هنر، به تلاش فراوانی برای بهبود عملکردش پرداخت.

مجید جعفری که کارگردان تئاتر بود و در چند نمایش با افکاری همکاری داشته، تأسف خود را بیان کرد. او اظهار کرد که هنوز هم نمی‌تواند باور کند که آمده‌اند تا پردیس را به خاک بسپارند. او بیان کرد که این احساسی ناامیدکننده است که همچنان دوستان خود را به خاک نسپرده‌اند و این امر وحشتناکی است که باید انجام دهند. او همیشه آرزو داشت که دوباره بازیگری پردیس را روی صحنه ببیند، اما این اتفاق رخ نداد و این امر برایش بسیار ناراحت‌کننده بود. مجید جعفری آرزوی سلامتی برای همه ما و غفران برای آن عزیزان را داشت.

سپس، محسن شایان‌فر نیز با یادآوری اولین ورود پردیس افکاری به سینما، بیان کرد که او دارای اعتماد به نفس بالا و صراحت لهجه‌ای خاص بود که از ویژگی‌های کارش بود. او بازی حرفه‌ای و به شکلی حرفه‌ای در سینما شروع کرد و بسیاری از او به عنوان یک بازیگر ماهر حساب می‌کردند. متأسفانه پس از بازی در فیلم "قلاده‌های طلا"، مانند برخی دیگر از همکارانش، منزوی شد و از وی خبری نبود تا اخیرا که بیماری‌اش آشکار شد و متأسفانه دیگر برای کمک به او دیر شد.

سپس، نسرین نکیسا که بازیگری دیگر بود و نماینده گروه "اتاق شماره ۲۵" دانشکده هنر و معماری، متنی را به یاد پردیس افکاری خواند.

همچنین حامد نصرآبادیان، هنرمند پانتومیم و هم‌کلاسی افکاری، توضیح داد که هم‌کلاسی‌های گروهشان برای یادآوری پردیس افکاری، ۲۵ نهال در ایرانی‌آباد می‌کارند.

علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما، با تسلیت‌گویی از سوی تشکل صنفی به مناسبت درگذشت پردیس افکاری، ابراز تأسف کرد و اظهار کرد که امروز روز تلخی است که دو هنرمند سینما و تلویزیون، پردیس افکاری و پرویز ربیعی را به خاک می‌سپاریم.

محمد نجفی، همسر افکاری و کارگردان، با قدردانی از حضور کنندگان در مراسم خاکسپاری با صدایی بغض‌آلود، اظهار کرد که قرار آنها این نبود و قرارشان این بود که با هم باشند و کار کنند. او از همسرش ۸ سال در کنار پردیس بوده و اظهار کرد که غصه‌های او را می‌خورد ولی هرگز به او این غصه‌ها را نگفت.

سپس، او دو پیام از خواهر و خواهرزاده افکاری که نتوانستند در مراسم حضور داشته باشند را خواند و بخشی از مطالبی که پردیس افکاری برای ایران نوشته بود را ارائه کرد.

افکاری در دل‌نوشته‌ای که برای روز سینما نوشته بود، این‌طور گفته بود: "وقتی می‌خواهیم از دنیا برویم، باید یادگاری با ارزش برای دوستانمان بگذاریم. من می‌خواهم وقتی دوستان به یاد من می‌افتند، بگویند یادش خوب! پردیس همیشه دل ما را خوش می‌کرد و همیشه ما را شاد می‌ساخت و هیچ‌وقت از دشواری‌ها و غم و اندوه‌هایش حرفی نمی‌زد. دلم می‌خواهد تمامی اشک‌ها به خنده‌ها تبدیل شود و دوستانمان زندگی خوب و شادی داشته باشند."

همچنین مطلب دیگری که افکاری درباره مادرش نوشته بود، هم خوانده شد.

این مراسم با تلاش خانه سینما، مرکز هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی، موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و موسسه هنرمندان مهرآفرین برگزار شد و پیکر پردیس افکاری در کنار مهری ودادیان و در محل فریماه فرجامی و مهین شهابی به خاک سپرده شد.

همچنین مجلس ختم این بازیگر توسط همین‌ حامیان در روز پنجشنبه، ۱۰ اسفند ماه در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر، ساعت ۱۶ و سی دقیقه برگزار خواهد شد.










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 710]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن