تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799457965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگردان «آپاراتچی»: تلخی نتایج عدم استفاده از تبلیغات ماهواره‌ای


واضح آرشیو وب فارسی::

کارگردان فیلم "آپاراتچی"، با اشاره به نگرانی از مخاطبانی که دیگر به مضامین انسانی، معنوی و اجتماعی در سینما توجه نمی‌کنند، نسبت به شرایط تبلیغاتی فیلم‌ها انتقاد کرد. او پرسید: چرا افرادی که به نظام رسانه‌ای جمهوری اسلامی در زمینه تبلیغات وفادارند، باید مظلوم شوند؟

فیلم "آپاراتچی" با بازی تورج الوند، اولین فیلم بلند سینمایی قربانعلی طاهرفر است که در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و جوایز مهمی را از جمله سیمرغ بلورین و جایزه ویژه‌ی هیات داوران در بخش نگاه نو را به دست آورد.



این فیلم درباره‌ی دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما است و در اکران نوروزی بسیار موفق بوده و با جمعیت بالایی از بینندگان و فروش چشمگیری که به بیش از ۷۱ هزار نفر و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد، در جایگاه چهارم گیشه قرار دارد.

قربانعلی طاهرفر  درباره وضعیت اکران فیلمش نظرات خود را بیان کرد. او اشاره کرد که تحلیل فروش فیلم‌ها بر اساس پارامترهایی صورت می‌گیرد که برای افراد مختلفی مانند اهالی سینما، منتقدین، رسانه‌ها و کارشناسان قابل فهم است، اما اغلب این مسائل به دلیل تلخی واقعیت‌ها یا نادیده گرفته می‌شوند یا به دلیل تمرکز بر روی رونق اقتصادی سینما نادیده گرفته می‌شوند.

او درباره فاصله بین فروش "آپاراتچی" و سه فیلم برتر دیگر در جدول فروش توضیح داد: او فیلم‌های حاضر در اکران را به عنوان رقبای "آپاراتچی" در نظر نمی‌گیرد و فکر می‌کند که برای مقایسه درست‌تر، باید فیلم‌هایی که از لحاظ ساختار، محتوا و ایده‌پردازی مشابه با "آپاراتچی" هستند، مورد بررسی قرار گیرند.

او افزود: در زمینه فروش فیلم، سرمایه‌گذاران، تهیه‌کنندگان و مدیران پخش به خوبی از رمزهای فروش آگاه هستند، زیرا مشخص است که سلیقه مخاطب به سمت تماشای فیلم‌هایی کشیده می‌شود که مخاطبان بتوانند بدون درنگ و فکر از فشارهای اقتصادی و اجتماعی لذت ببرند. در این شرایط، محتوا به اهمیت کمتری نسبت داده می‌شود.

طاهرفر بیان کرد: او بیشتر نگران مخاطبانی است که دیگر به دنبال مضامین انسانی، معنوی و اجتماعی در سینما نیستند، بلکه ترجیح می‌دهند لحظه‌های شاد و خنده‌دار را تجربه کنند، حتی اگر این به قیمت از دست دادن برخی اصول فرهنگی و تربیتی باشد. او گفت: در این مدت نظرات مردم را در مورد فیلم‌ها می‌خوانم و به افرادی که به کمدی‌های سطحی عادت کرده‌اند و ترجیح می‌دهند به هر قیمتی بخندند، حق می‌دهم، زیرا این انتظاراتی است که از آنها دارم.

کارگردان فیلم "آپاراتچی"  درباره وضعیت تبلیغات فیلمش و نقش بازیگران چهره می‌اندیشد. او اظهار کرد که ممکن است اگر بازیگران شاخص کمدی را دعوت می‌کردیم، شرایط بهتری در اکران فیلم داشتیم، اما مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از فیلم‌های دیگر با بازیگران چهره موفقیتی نداشته‌اند، اما در بحث تبلیغات برخی فیلم‌ها مظلوم می‌شوند و این موضوع در بخش تولید و پس از تولید ویژه‌ای برای فیلم‌های اولیه جدی‌تر است.

او اضافه کرد: در بخش تبلیغات، با وجود وجود یکسری شاخص‌ها، یک حقیقت تلخ وجود دارد؛ بعضی فیلم‌ها به دنبال باقی‌ماندن در همان خط می‌باشند و از شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌خواهند بروند. در این شرایط آیا از کسانی که به پرچم فرهنگی کشور خود متعهد هستند، حمایت نکنیم؟ آیا کسانی که به قیمت از دست دادن مخاطبان خود دوست دارند به نظام رسانه‌ای جمهوری اسلامی وفادار بمانند باید مظلوم واقع شوند؟

طاهرفر در پایان به این سؤال که آیا قصد ساخت فیلم جدید دارد؟ پاسخ داد: بر اساس بازخوردی که از مخاطب گرفتم، به همین مسیر ادامه می‌دهم؛ یعنی باید به راهکارهایی بروم که مخاطب فرهیخته و فرهنگی و صاحب اندیشه بتواند همراه با خانواده‌اش به سینما بیاید. اما بدون تأمل و پژوهش، به سراغ هیچ مضمونی نمی‌روم. در حال حاضر، با توجه به جایزه‌ای که از جشنواره سیمرغ دریافت کردم و با لطف خدا و شهدایی که در فیلم "آپاراتچی" شرکت داشتند، پیشنهادهایی دریافت کرده‌ام که در حال بررسی هستند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن