تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799094068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباطات تجاری کشورهای منطقه از طریق اتحادیه الکترونیکی بین بورسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل بورس کالای ایران عنوان کرد؛ ارتباطات تجاری کشورهای منطقه از طریق اتحادیه الکترونیکی بین بورسی تهران - ایرنا - مدیر عامل بورس کالای ایران از اتصال ارتباطات تجاری کشورهای منطقه از طریق اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) خبر داد و گفت: عضویت بورس کالای ایران در این اتحادیه، منافع بسیاری برای بورس های عضو نیز ایجاد می کند.


به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از بورس کالا،حسین پناهیان در مراسم افتتاحیه دومین نشست بین المللی اتحادیه الکترونیکی بین بورسی(IEU)، افزود: ایران به دلیل قرار گرفتن در منطقه حساس جغرافیایی یعنی بین دریای خزر و خلیج فارس، امکان اتصال مروادات تجاری کشورها را به این شاهراه بین المللی فراهم می کند.
وی اضافه کرد: به دلیل حجم قابل توجه مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای منطقه، در صورت تشویق تجار به حضور در بازار بورس، شاهد رشد قابل توجه معاملات بورس های عضو در اکثر گروه های کالایی خواهیم بود و امیدوارم، مقدمات و ملزومات تحقق این پیش بینی ها در قالب کارگروه های تخصصی که در محورهای مختلف و در چارچوب توافقات این جلسه تشکیل خواهد شد، فراهم شود.
پناهیان گفت: امیدورام با برگزاری این نشست بین المللی به میزبانی بورس کالا در ایران، باب همکاری اقتصادی بورس کالای ایران و بازار سرمایه کشور با کشورهای عضو اتحادیه برای تحقق آینده ای روشن تر بیش از گذشته باز شود.
وی سپس به معرفی بورس کالای ایران، ذینفعان این بورس و جایگاه آن در عرصه اقتصاد کشور پرداخت و اظهار داشت: بورس کالای ایران به عنوان بزرگترین بازار کالایی کشور، نقش بسیار مهمی در ایجاد شفافیت و کشف نرخ های عادلانه برای انواع کالاها در عرصه اقتصاد کلان ایفا می کند.
مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: اهمیت این موضوع زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که بدانیم اقتصاد ایران در حال سپری نمودن یک دوره گذار از اقتصاد نسبتاً متمرکز طی چند دهه گذشته، به اقتصاد مبتنی بر بازار است؛ این دوره گذار از زمان ارایه تفسیری نوین از اصول قانون اساسی کشور و توجه جدی تر به مقوله خصوصی سازی، شتاب بیشتری به خود گرفته است.
به گفته وی، در این دوره بورس کالا با ایجاد فضای شفاف و نظام مند برای معاملات انواع کالاها، کشف نرخ های منطقی و منطبق با بازارهای جهانی را تسهیل کرده و به شفافیت بیشتر شرکت های تولیدی در حال واگذاری به بخش خصوصی، کمک بسزایی کرده است.
وی با بیان اینکه بورس کالا با استفاده از ابزارهای مالی مطمئن مانند قراردادهای سلف عادی و سلف استاندارد در تامین مالی تولیدکنندگان انواع کالاهای پذیرش شده نقش بسزایی را ایفا می کند، افزود: بورس کالا ارایه دهنده ابزارهای کارآمد و منعطف تامین مالی فعالیت های تولیدکنندگان انواع کالاها است و در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین تشریفات و ترتیبات اداری، امکان تامین مالی کوتاه مدت را برای بنگاه های تولیدی فراهم کرده و از این منظر نقش مهمی در پیشبرد اهداف مربوط به رشد و توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند.
پناهیان ادامه داد: همچنین این بورس با بهره گیری از ابزارهای نوین معاملاتی در قالب قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله (که در حال راه اندازی است) توانسته بخشی قابل توجهی از سرمایه های جامعه را به خود جذب کند.
مدیرعامل بورس کالای ایران سپس گفت: در حوزه معاملات بین المللی انواع کالاها نیز بورس کالای ایران با راه اندازی و توسعه تالار صادراتی در منطقه آزادکیش (Kish Free Zone)، توانسته گام های موثری برای بازاریابی و همچنین شاخص سازی قیمت برخی کالاهای ایرانی در منطقه بر دارد.
وی افزود: در حال حاضر تالار صادراتی بورس کالای ایران، به صادرکنندگان انواع کالاها این اجازه را می دهد کالای خود را با بهترین قیمت ممکن و با بهره گیری از بازوی بازاریابی کارگزاران بورس کالا در اسرع وقت و کمترین هزینه، در بازارهای خارج از کشور به فروش برسانند.
پناهیان خاطرنشان کرد: بورس کالا با بهره گیری از تالارهای منطقه ای و دفاتر نمایندگی کارگزاران خود در مناطق استراتژیک از جمله بندر انزلی در شمال و جزیره کیش در جنوب کشور و مبادی ورود و خروج کالا، پوشش جغرافیایی مناسبی را در اختیار فعالان بازار قرار داده و از این منظر نیز از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است.
مدیرعامل بورس کالای ایران سپس به سابقه تعاملات بورس کالا با اعضای اتحادیه الکترونیکی بین بورسی اشاره کرد و گفت: سابقه تعامل و همکاری بورس کالای ایران با اتحادیه الکترونیکی بین بورسی(IEU) را شاید بتوان از دوسال گذشته در نظر گرفت.
وی افزود: زمانی که بورس کالای ایران و بورس کالای بلاروس (BUCE) به عنوان یکی از اعضای اتحادیه، با امضای تفاهم نامه، همکاری با محورهای مبادله دانش وتجربیات فنی، فنآوری معاملات وسامانه های الکترونیکی و بهره گیری از تجربیات موجود دراین زمینه، تلاش درجهت یکپارچه سازی بازارها ومعامله انواع دارایی ها به طور همزمان در دو بورس و تشریک مساعی در راستای شناسایی فعالان اصلی دو بازار و آشنا کردن آنها با فرایندها و مزایای معاملاتی، با هدف توسعه بازار را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) با توجه به نوع فعالیت و پوشش جغرافیایی خود، از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است؛ گفت: این به این معنی است که این اتحادیه نه تنها در تحقق اهداف صنفی بورس ها با رویکرد توسعه بازار، از جایگاه رفیعی برخوردار است، بلکه این امکان وجود دارد که در زمینه اهداف اقتصاد کلان کشورهای منطقه نیز با محوریت توسعه تجارت بین الملل راهگشا باشد.
پناهیان گفت: زمینه های مساعد همکاری متعددی بین بورس کالای ایران و اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) وجود دارد و این دو نهاد می توانند از همکاری مشترک، منافع بسیاری را نصیب کشورها و خودشان کنند.
وی افزود: همچنین با مروری بر گروه های کالایی حوزه فعالیت اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) شامل محصولات کشاورزی، محصولات حوزه صنایع سبک و سنگین، فلزات،چوب، تجهیزات الکترونیکی،فرآورده های نفتی، تجهیزات و وسایل تخصصی، کالاهای مورد استفاده در ساخت و ساز، مواد شیمیایی،فلزات گرانبها، سنگ های قیمتی و مقایسه آن با کالاهای پذیرش شده در بورس کالای ایران مشخص می شود که همپوشانی قابل توجهی بین کالاهای موضوع فعالیت دو نهاد و زمینه های همکاری مساعدی بین اتحادیه و بورس کالای ایران وجود دارد.
مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه با طراحی مدل های عملیاتی، جهت همکاری مشترک بورس کالا و اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) می توان از این پتانسیل به شکل بسیار مطلوب بهره گرفت، افزود: این مدل ها می توانند شامل پذیرش یک کالا به طور همزمان در بورس کالای ایران و یک یا چند بورس عضو اتحادیه و امکان انجام معامله بر روی آنها، شناسایی تجار و بازرگانان عمده طرف تجاری با ایران یا کشورهای مرتبط و سوق دادن آنها به انجام معاملات بین المللی از طریق بورس های کالایی، بهره گیری از امکانات و زیر ساخت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)بورس های عضو، به کارگیری تجربیات موجود اعضا در حل مشکلات و معضلات احتمالی باشند که همگی با طراحی مدل های دقیق عملیاتی، امکان اجرا خواهند داشت.
اقتصام(1) 9141 ** 1574


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن