تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798570831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروسازان چینی راهگشای صنعت خودروی ایران نیستند/ شرط همکاری با رنو و پژو سرمایه گذاری و ایجاد رابطه برد برد است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یکه زارع در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:
خودروسازان چینی راهگشای صنعت خودروی ایران نیستند/ شرط همکاری با رنو و پژو سرمایه گذاری و ایجاد رابطه برد برد است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: شرکت‌های خودروساز چینی تحت عنوان شریک تجاری نمی‌توانند راهگشای صنعت خودروی ایران باشند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هاشم یکه‌زارع در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی تبریز در نشست خبری با بیان اینکه در گذشته تنها به بحث تیراژ تولید پرداختیم اظهار داشت: از سال 91 به دلیل اعمال تحریم‌ها تیراژ تولید به نحو چشمگیری کاهش یافت به گونه‌ای که از مهر 91 تا شهریور ماه 92 تنها 296 هزار خودرو تولید شد که البته در این میان خودرو ناقص نیز تولید گردید.

مدیرعامل ایران خودرو با تأکید بر اینکه تولید را هنر نمی‌دانیم از این رو تولید اولویت دوم ما است افزود: اگر بتوانیم صادرات داشته باشیم یعنی اقدامات مؤثری در بحث کیفیت،‌ توسعه محصول و گسترش خدمات پس از فروش انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث تیراژ تولید راهی که تا الان آمده‌ایم رسیدن به حد نرمال بوده است به گونه‌ای که امیدواریم امسال 600 هزار دستگاه خودرو تولید کنیم که با تولید این میزان خودرو در واقع در ظرفیت معمولی خود کار کرده‌ایم.

به گفته وی تولید 700 هزار دستگاه خودرو در سال 90 حاصل اضافه‌کاری‌ها و کار در روزهای تعطیل بوده است.

یکه زارع تصریح کرد: غیر بحث تولید که در اولویت دوم ما قرار دارد در بحث توسعه محصول برنامه‌ریزی زیادی کرده‌ایم چرا که اعتقاد داریم باید به سمتی حرکت کنیم که محصول خود را با طراحی قطعه‌ساز ایرانی داشته باشیم البته طراحی که از نظر کیفیت و مشخصات فنی مطلوب مشتریان خارجی و ایرانی قرار گیرد.
 
*همکاری با شرکت‌های خارحی اولویت اصلی ما نیست

یکه زارع اظهار داشت: با شرکت‌های خارجی همکاری می‌کنیم اما این مسئله به معنای آن نیست که همکاری با شرکت‌های خارجی اولویت اصلی ما باشد بلکه تولید محصول بومی در اولویت کارهای ما قرار دارد.

وی افزود: همکاری با شرکت‌های خارجی پژو، رنو، سوزوکی و یا  شریک جدیدمان که در آینده مشخص می‌شود با تعریف برد- برد خواهد بود.

وی  اظهار داشت: شریک جدید ایران خودرو غیر آسیایی و غیر اروپایی است و اگر فضا باز شود چه اشکالی دارد با کشوری غیراروپایی و غیرآسیایی ارتباط بگیریم.

وی تصریح کرد: به همان شدت که در پی همکاری با شرکت‌های خارجی هستیم در پی توسعه تولید داخلی نیز هستیم.
 
*برنامه ایران خودرو برای توسعه محصول

وی در ادامه اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از شش ماهه دوم سال 94 هر 6 ماه یک محصول جدید (محصول خارجی یا محصول داخلی) و یک فیس لیست خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین هر سه سال یک خانواده موتور جدید به سبد ما اضافه می‌شود تا از این طریق در توسعه محصول به موفقیت دست یابیم.

وی همچنین گفت: قول می‌دهم ظرف هفت تا هشت ماه آینده آن اتفاق خوبی که برای تیراژ تولید افتاد برای "کیفیت" نیز اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی خودروهای عرضه شده به بازار جا برای کیفی‌سازی دارند.

یکه زارع همچنین به بحث خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: در بحث خدمات پس از فروش برنامه‌ریزی کردیم تا با یک برنامه تدریجی گارانتی نیروهای خودرو کار این نیروهای محرکه به 5 سال برسد تا از این طریق خواسته مشتریان اجابت شود.
 
*شرکت رنو در ایران یک یورو هم سرمایه‌گذاری نکرد

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه چرا خودرو به صورت سی بی یو وارد کشور می‌شود گفت: به طور کلی با واردات سی بی یو مخالف هستم و ما با هر شرکتی که کار می کنیم تنها به واردات تعداد محدودی خودروی سی بی یو آن هم برای شناسایی بازار می‌کنیم.

وی در خصوص قرارداد خودروی ال 90 هم تصریح کرد: سازمان گسترش این قرارداد را بسته بود و قرارداد ال 90 با شرکت رنو پارس است در حالی که ما با شرکت رنوی فرانسه کار می‌کنیم و کاری با رنو پارس نداریم.

شرکت رنو در ایران یک یورو هم سرمایه‌گذاری نکرده است از این رو من از شما می‌پرسم (خطاب به خبرنگاران) چطور شد ایران خودرو، 206 را بدون حضور پژو تولید کرد اما در خصوص ال 90 نمی‌تواند این کار را انجام دهد؟

یکه زارع تصریح کرد: اگر شرکت خارجی در 50 درصد قطعه‌سازی ما شریک شود به عنوان سرمایه‌گذار می‌تواند فعالیت کند.
 
*شرکت‌های چینی نمی‌توانند راهگشای صنعت خودرو ایران باشند

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور شرکت‌ خودرو ساز چیینی در ایران اظهار داشت: قطعا شرکت‌های چینی تحت عنوان شریک تجاری نمی‌توانند راهگشای صنعت خودروی ایران باشند.

وی افزود: اگر ما شریک چینی انتخاب کردیم به این دلیل بود که قوای محرکه محصولاتشان همان قوای محرکه پژو است.

وی ادامه داد: در واقع سیاست ما بر اساس شناخت بوده و هیچ فرقی ندارد که شرکت اروپایی و یا آسیایی باشد اما واقعیت این است که تا چهار، پنج سال آینده خودروسازان چینی نمی‌تواند کمک چندانی به خودروسازان ایرانی کنند.

وی تاکید کرد اتکای صنعت خودرو سازی ما به شرکت های چینی با شکست مواجه می شود،مت قرار است خودرو ساز شویم حتی اگر تحریم ادامه داده باشد.
 
*شرط ایران خودرو برای همکاری با رنو

وی در رابطه با اینکه برخی از شرکت‌ها خودرویی را به صورت سی بی یو وارد کشور می‌کنند در حالی که برخی دیگر همان خودرو را به صورت سی کی بی در کشور تولید می‌کنند گفت: هدف ما تولید خودرو در ایران است نه سی بی یو کاری .

وی تصریح کرد: شرطی که با شرکت رنو گذاشتیم این بود که خودرویی که به ما می‌دهند نباید توسط هیچ شرکتی در ایران به صورت سی بی یو به بازارعرضه شود و آن خودرو فقط باید مخصوص ما باشد.

وی همچنین به دانگ فنگ اشاره کرده و گفـت: برای دانگ فنگ دو محصول یکی به صورت سه دانگ و دیگری کراس اوور است که قیمت این محصولات زیر 50 میلیون خواهد بود.
 
*ورود دنا به بازار ظرف 20 روز آینده

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص خودروی دنا اظهار داشت:پرژه این خودرو به صورت فعال دنبال می شود و هم‌اکنون مراحل شماره گذرای را سپریم کندو ظرف 20 روز آینده به بازار عرضه خواهد شد .

وی به تأخیر ورود این خودرو به بازار اشاره کرد و گفت: به دلیل پرداختن به تمام مسائل کیفی مدت ورود این خودرو به بازار طولانی شد.

یکه زارع همچنین افزود: ورژن دوم خودروی دنا ظرف 6 تا 7 ماه آینده و ورژن دوم خودروی دنا ظرف یک سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد که در صورت ورود این خودروها به بازار به دلیل پایین بودن قیمت (قیمت زیر 50 میلیون خواهدبود) هیچ خودروی چینی نمی‌تواند با آن رقابت کند.
 
*95 درصد مذاکرات با پژو انجام شده است

وی در ادامه در خصوص همکاری با شرکت پژو گفت: شرکت پژو شریک قدمی ماست و هم‌اکنون بحث‌هایی را در خصوص نحوه قرارداد داریم که نیازی نیست این مباحث را هم‌اکنون باز کنم و در خدمت رسانه‌ها قرار دهم.

وی تصریح کرد:‌ ما دنبال اهدافی هستیم که شاید شرکت پژو با آن مخالف باشد اما به هر حال ما بعه دنبال مذاکرات برد- برد هستیم.

وی افزود: 95 درصد مذاکرات تمام شده است و تنها 5 درصد باقی مانده است.
 
*ورود خودروهای برقی ظرف 5 سال آینده به بازار

مدیرعامل ایران خودرو درپاسخ پرسشی مبنی بر اینکه خودروهای برقی چه زمانی وارد بازار می‌شوند گفت: سال گذشته کل خودروهای برقی که در اروپا فروخته شد 30 هزار دستگاه بیشتر نبود امسال نیز برنامه تولید 50 هزار دستگاه خودروی برقی را در دستور کار دارند.

یکه زارع با بیان اینکه تولیدخودروی برقی در یران نیاز به تأمین زیرساخت داردگفت: ایرانخودرو در فاز اول پروژه خودروهای هیبریدی را تعریف کرد که دو تا سه سال طول می کشد تا این خودروها به بازارعرضه شود همچنین بعد از آن به سمت خودروی برقی می‌رویم که به نظر می‌رسد 5 تا 6 سال طول می‌کشد تا این خودروها به بازار عرضه شود.

وی تصریح کرد: البته خودروهای برقی گران هستند و دولت باید سوبسید لازم را برای خرید به مشتریان ارائه دهد.

ادامه دارد/






تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن