تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798378222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش مربوط به خسارت خشکسالی باغات چای، تهیه و اعلام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گزارش مربوط به خسارت خشکسالی باغات چای، تهیه و اعلام شده است رشت - ایرنا - رییس سازمان چای کشور گفت: گزارش و مستندات مربوط به خسارت خشکسالی در باغات چای استان های شمالی به وزارت جهادکشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی تهیه و ارائه شده است.


"علی محرر" عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گرمای کم سابقه تابستان امسال در استان گیلان و کاهش برداشت برگ سبز چای، از کاهش 24 درصدی خرید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته خبر داد.
وی افزود: درهمین رابطه، بازدیدهای مشترک میدانی کارشناسان سازمان چای کشور و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز به منظور بررسی و تحقیق لازم در چندین مرحله از باغات چای شمال کشور انجام شده است.
رییس سازمان چای کشور اظهار کرد: به دلیل کاهش نزولات آسمانی و افزایش دمای هوا از خردادماه سال جاری که منجر به سوختگی برگ ها ، جوانه ها و بوته های چای شد؛ باغات چای با چالشی جدی مواجه و اکثریت بوته ها نیز بطور یکپارچه دچار سوختگی شدند.
به گفته محرر؛ همین موضوع معیشت تولیدکنندگان چای را به سبب خسارت وارده در وضعیت بحرانی قرار داده است.
وی گفت: برداشت برگ سبز چای از باغات شمالی کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 24 درصد کاهش و نسبت به سال 91 در مجموع 32 درصد کاهش داشته است.
رییس سازمان چای کشور ادامه داد: همچنین میزان تولید چای در باغات شمالی کشور طی سال جاری نسبت به سال گذشته 17 هزار تن کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال زراعی 93 - 92 اکثر کشاورزان موفق به بیمه باغات خود نشده اند، افزود: از 55هزار و 422 چایکار با سطح زیر کشت 24 هزار و 102 هکتار، فقط هفت هزار و 633 نفر با مساحت چهار هزار و 938 هکتار باغات چای خود را بیمه کرده اند.
محرر اضافه کرد: این موضوع به این معناست که حدود 14 درصد از کل چایکاران اقدام به بیمه باغات خود کرده اند که درصد کمی از بهره برداران و سطح زیرکشت را شامل می شود.
رییس سازمان چای کشور با اشاره به ارائه پیشنهادات سازمان چای به وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با خشکسالی، گفت: این امر به منظور تامین، تخصیص و ابلاغ اعتبار بهزراعی برای پرداخت به چایکاران برای هرس زودهنگام بوته های آسیب دیده از خشکسالی و جلوگیری از حریق باغات چای و تداوم آن برای عملیات بهزراعی انجام شده است.
محرر همچنین تامین بخشی از خسارت چایکاران از محل حوادث غیرمترقبه و بیمه کشاورزی و ابلاغ بموقع خرید تضمینی سال آتی با احتساب رشد قابل قبول براساس هزینه تولید را در ایجاد انگیزه بین کشاورزان برای حفظ و نگهداری و احیای باغات چای موثر عنوان کرد.
وی با اشاره به عدم پرداخت اعتبار برای بهزراعی باغات چای در سال گذشته، گفت: چایکاران در سال گذشته تنها از منابع داخلی بانک ها می توانستند تسهیلات دریافت کنند.
رییس سازمان چای کشور ادامه داد: با پیشنهاد و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و حمایت مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس و استانداری های گیلان و مازندران در لایحه بودجه سال 93 ، مبلغ 600 میلیارد ریال تسهیلات برای بهزراعی باغات پیش بینی شده است.
وی، امور زیربنایی، عملیات بهزراعی زمستانه و اقدامات اصولی و بموقع هرس باغات چای را از محوری ترین برنامه های سازمان چای ذکر و اظهار کرد: کارشناسان این سازمان از هم اکنون طرح بهزراعی باغات چای را تهیه و آماده کرده اند تا در زمان پرداخت تسهیلات بهزراعی که در فصل زمستان است، به کشاورزان چایکار پرداخت کنند.
به گفته محرر؛ در این طرح برای هر هکتار باغ چای مبلغ 28 میلیون و 800 هزار ریال برای بهزراعی باغات شامل 20 درصد کف بر، 20درصد کمربر و 60 درصد سرهرس و آرایش و تغذیه باغات در نظر گرفته است.
وی نتیجه اجرای طرح بهزراعی باغات چای کشور را جوان سازی باغات چای، اصلاح ساختار باغات چای، مقاوم سازی بوته های چای در مقابل آفات و بیماری ها، گسترش سطح برداشت بوته های چای، اعمال مدیریت در جهت عرضه مناسب برگ سبز چای و ارتقای کمیت و کیفیت برگ سبز چای تولیدی عنوان کرد.
به گفته وی، پیش بینی سازمان چای برای اجرای طرح بهزراعی باغات چای کشور در سالجاری مبلغ 830 میلیارد ریال است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز تا زمان اجرای طرح تامین و تخصیص یابد.
وی افزود: مقدار 62 میلیون و 154 هزار و 48 کیلوگرم برگ سبز چای از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت تضمینی از چایکاران استان های شمالی خریداری شده است.
رییس سازمان چای، 49 درصد چای خریداری شده را درجه یک و مابقی را درجه دو عنوان و ارزش اقتصادی این میزان برگ سبز چای را 869 میلیارد و 674 میلیون و 384 هزار ریال ذکر کرد.
32 هزار هکتار باغ چای در شمال کشور وجود دارد که 30 هزار هکتار آن در استان گیلان و مابقی در غرب استان مازندران قرار دارد.
7295/695/1625


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن