تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799359878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 50هزارهکتار شالیزارهای مازندران زیر پوشش قرارگرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بعد از 23سال آغاز طرح یکپارچه سازی اراضی شالیزاری: تنها 50هزارهکتار شالیزارهای مازندران زیر پوشش قرارگرفت ساری - ایرنا - مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سال آغاز اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای استان را 1370اعلام کرد و گفت: تاکنون تنها 50 هزار هکتار شالیزارهای مازندران زیر پوشش طرح یکپارچه سازی اراضی قرارگرفت.


" ایرج ساعدی" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیشترین عملیات اجرای طرح یکپارچه سازی و نوسازی اراضی شالیزاری این استان از سال های 81 تا 93 انجام شده است.
وی عدم تناسب اعتبارات تخصیص یافته مطابق برنامه توسعه و سطوح شالیزاری، کوتاه بودن مدت زمان اجرا، وجود خلاء قانونی درخصوص اراضی وقفی و اراضی زراعی دارای سند ثبتی و عدم وجود تشکل قانونی برای بهره برداری و نگهداری مناسب از تاسیسات احداثی را از جمله مشکلات اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری برشمرد.
وی تصریح کرد : معضلات اجتماعی ناشی از قانونمند نبودن این طرح مانع از انجام مطالعات و اجرای حوزه ای و جامع طرح در سطح استان مازندران شده است.
وی افزود: این نهاد با هدف صیانت از اراضی، افزایش بهره وری، بهبود شرایط و کاهش سختی کار و توسعه کشاورزی پایدار طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی سنتی شالیزاری را پی ریزی کرد.
وی گفت: هزینه بالای تولید، پایین بودن عملکرد، عدم کنترل و مدیریت آب در مزارع و اتلاف آن، مصرف بی رویه نهاده ها، نداشتن جاده دسترسی به مزارع و عدم بهره وری مطلوب از منابع آب و خاک اجرای این طرح را اجتناب ناپذیر کرده است.
وی با بیان این که اکنون 70 درصد کشت وکار در زمین های شالیزاری استان به شیوه سنتی انجام می گیرد ، اظهار داشت: به دلیل پراکنده و خرد بودن اراضی شالیزاری، هزینه تولید برنج در مازندران بسیار است که ادامه این روند به ضرر تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیز هست.
وی طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را جهت استفاده مطلوب تر از ظرفیت های موجود این بخش بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بهره وری بهینه ، امکان مکانیزه کردن کامل مزارع،کاهش هزینه تولید تا 30 درصد و افزایش عملکرد از 15تا 20 درصد از مزایای این طرح است.
ساعدی افزود: این طرح عملیاتی است که با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های آب و خاک صورت می گیرد که شامل احداث سامانه های آبیاری و زهکشی ، آرایش مناسب هندسی، قطعه بندی و تسطیح اراضی، احداث جاده های دسترسی و تجمیع و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران از ادامه اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری این استان از سال آینده خبر داد و گفت: قرار است این طرح از منابع فاینانس خارجی به مدت سه سال در سطح 45تا50 هزار هکتار اراضی شالیزاری اجرایی شود.
وی با اشاره به انجام مقدمات اجرای این طرح تاکید کرد: بدیهی است در صورت عملی شدن این طرح در دولت تدبیر و امید، اقدامی مهمی در جهت مدرن شدن شالیزارهای استان برداشته خواهد شد.
وی سطح اراضی شالیزاری مازندران 220 هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: استان مازندران حدود 39 درصد سطح کل برنج کاری کشور را تشکیل می دهد که با تولید سالانه 900 هزار تن برنج سفید، 47 درصد کل تولید و معادل 43 درصد نیاز داخلی برنج را
به خود اختصاص می دهد.
محصول استراتژیک برنج در مازندران از اهمیت به سزایی برخوردار است به طوری که کشت آن در اقتصاد خانوارهای این استان نقش محوری دارد و درآمد بیشتر خانوارهای منطقه از تولید برنج تأمین می شود.
کارشناسان می گویند اگرچه مازندران از لحاظ کشت و تولید برنج در کشور در رده نخست قرار دارد ولی هنوز به نحو مطلوبی از توان مندی و ظرفیت های موجود در تولید این ماده غذایی با ارزش استفاده نمی شود.ک/3
621/506


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن