تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798438354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارسال لايحه ساماندهي سهام عدالت به دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۲۹ب.ظ)
رئيس سازمان خصوصي سازي خبر داد: ارسال لايحه ساماندهي سهام عدالت به دولت طي 12 سال گذشته 97 هزار ميليارد تومان سهام شرکت هاي درحال واگذاري فروخته شده که 46 درصد از اين سهام ها در قالب رد ديون و سهام عدالت بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، عبداله پوري حسيني معاون وزير امور اقتصاد و دارايي و رئيس سازمان خصوصي سازي با اعلام اين مطلب گفت: طي 12 سال گذشته 53 هزار ميلياردتومان سهام شرکت هاي دولتي به مردم فروخته شده است بنابراين بايد انتظار ما از سازمان خصوصي سازي به اين اندازه باشد.
وي افزود: در 12 سال گذشته حدود 97 هزار ميليارد تومان از سهام شرکت هاي در حال واگذاري فروخته شده که عملا سهم بخش فروخته شده 54 درصد بوده و 46 درصد از اين سهام در قالب رد ديون و سهام عدالت واگذار شده است.
معاون وزير اقتصاد با اشاره به تاکيد دولت تدبير و اميد براي پر رونق تر شدن روند واگذاري ها افزود: در نيمه دوم سال گذشته ما 28 هزار ميلياردتومان سهم واگذار کرديم.
پوري حسيني ادامه داد: رويکرد ما پرهيز از واگذاري سهام شرکت ها در قالب رد ديون به شرکت هاي دولتي و شبه دولتي و حتي بخش خصوصي است.
رئيس سازمان خصوصي سازي تصريح کرد: دولت براي پرداخت بدهي هاي خود نبايد از راه کار واگذاري عين سهام استفاده کند بلکه بايد سهام را فروخته و منابع حاصل از آن را به خزانه واريز کرده و بدهي ها را از طريق خزانه پرداخت کند.
پوري حسيني در خصوص سود سهام عدالت اذعان داشت: سود سهام عدالت دريافتي به زحمت به 10 هزار ميليارد تومان مي رسد در حالي که ارزش آنها بالغ بر 44 هزار ميلياردتومان مي باشد.
وي با تاکيد بر ضرورت شناسايي مشمولان و دريافت کنندگان سهام عدالت خاطر نشان کرد: ما در سهام شرکت هاي سرمايه پذير و سازوکار آزاد سازي آنها مشکل داريم و اين امر همين فرايند را براي ما مشکل کرده است.
وي متذکر شد: سازمان خصوصي سازي با همت وزارت اقتصاد و بکارگيري مشاوران و کارشناسان لايحه ساماندهي سهام عدالت را به دولت مي برد.
پوري حسيني با تاکيد بر ضرورت توانمندسازي بخش خصوصي گفت: ما براي حمايت از بخش خصوصي و افزايش ظرفيت آنها از هيات واگذاري مشوق هايي را براي بخش خصوصي در مزايده ها لحاظ کرديم.
به گفته وي؛ وزارت نفت 44 درصد، وزارت صنعت، معدن و تجارت 25 درصد، وزارت نيرو 14.6 درصد، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات 9.5 درصد و وزارت امور اقتصادي و دارايي 4.6 درصد از شرکت هاي در حال واگذاري خود را واگذار کرده اند.
رئيس سازمان خصوصي سازي با بيان اين مطلب که شرکت مادر تخصصي صنايع پتروشيمي با واگذاري 25 درصد از سهام خود شاگرد اول خصوصي سازي بوده است، متذکر شد: ايميدرو 21.2 درصد، توانير 14 درصد و شرکت مخابرات و پالايش و پخش نيز 2.5 درصد از سهام شرکت خود را واگذار کرده اند.
اين مقام مسئول در مورد واگذاري سهام باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال تصريح کرد: روند واگذاري اين دو باشگاه سنگين است اما دولت تدبير و اميد مصمم انجام اين کار است. ولي قبلاً نسبت به واگذاري سهام سرخ و آبي ها اين باور قطعيت نداشت و ما اميدواريم با اتمام کار سازمان حسابرسي فرايند واگذاري سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در سه ماهه سوم سال انجام شود.
معاون وزير اقتصاد و دارايي در خصوص انجام تکاليف بودجه اي اظهار داشت: ما تا پايان سال صد درصد خزانه اي خود را انجام مي دهيم اما براي اينکه پروسه واگذاري ها تا پايان سال 93 انجام شود بايد بگويم همه فرايند واگذاري در اختيار ما نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن