تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798586837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته آزاد سازی سهام عدالت نهایی شد/یکصدهزار میلیارد تومان سهام قابل واگذاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بسته آزاد سازی سهام عدالت نهایی شد/یکصدهزار میلیارد تومان سهام قابل واگذاری خبرگزاری پانا: معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بسته سهام عدالت نهایی شده است اظهار کرد: یکصد هزار میلیارد تومان سهام قابل واگذاری در کشور وجود دارد که در بودجه 93 فروش 21 هزار میلیارد تومان آن پیش بینی شده است
۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور ساعت 10:56



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، شاپور محمدی در یک نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا حذف برخی دهکهای درآمدی موجب افزایش پایه پولی و ایجاد تورم نمی شود، گفت: حذف برخی دهکها افزایش پایه پولی را به دنبال ندارد به این دلیل که منابع آن می تواند در امور تولیدی هزینه شود که امکان کاهش پایه پولی را به دنبال خواهد داشت.
یارانه افراد ضعیف به هیچ وجه حذف نمی شود
وی ادامه داد: هر زمان دولت به این نتیجه برسد که می تواند حذف دهکهای درآمدی را به نحو مناسب انجام دهد برنامه حذف دهکها اجرایی می شود ، اما آنچه مسلم است این که یارانه افراد ضعیف به هیچ وجه حذف نخواهد شد.
وی افزود: متولی اجرای پرداخت یارانه ها در کشور وزارت تعاون، کار و اموراجتماعی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت اطمینان لازم را از حذف مناسب دهکها نداشته باشد، برنامه حذف اجرایی نمی شود.
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره پیش بینی ها از گزارش بانک جهانی گفت: فرایند بهبود رتبه جهانی این است که پرسشها از بخش خصوصی انجام شود که البته این امر بستگی به نوع پاسخگویی بخش خصوصی دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: معاونت اقتصادی نیز گزارشهای کارشناسی را به بانک جهانی ارسال می کند و تلاش می شود تا گزارشهای درست به این بانک ارائه شود ضمن آنکه وضعیت اقتصادی سایر کشورها و رتبه کسب وکار آنها نیز در تعیین کاهش یاافزایش رتبه ایران موثراست.
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: اینکه نکته بسیار مهم دیگر آن است که اکثر اقدامات انجام شده نتایج خود را در آینده به همراه خواهد داشت.
محمدی در خصوص حراج وثایق بانکی بدهکاران گفت: بانکهای کشور در وضعیت ویژه ای به سر می برند و اگر وثایقی که به مزایده گذاشته می شود خریداری نداشته باشد بانک آنرا به عنوان اموال خود تصرف و وجه آن را به شخص وام گیرنده پرداخت می کند.
وی افزود: یکی از راه های وصول مطالبات بانکی فروش وثایق است اما در قانون به بدهکاران مدت زمانی تعیین شده اعلام می شود و اگر بدهکاران بانکی بخواهند می توانند مال جایگزین معرفی کنند و بانکها نیز تلاش میکنند تا اقدامی که به نفع او است انجام شود.
تحقق 80 درصد از درآمدهای نفت
وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه 80 درصد از درآمدهای نفتی از ابتدای سال محقق شده است خاطرنشان کرد: دولت تلاش می کند در کسب درآمدها کمترین انحراف وجود داشته باشد و وصول درآمدها تا پایان سال به شکل قانونی و منسجم انجام شود.
کاهش تورم به زیر 20 درصد آسان نخواهد بود
محمدی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه از 40 درصد تابستان 91 به شدت کاهش یافته است اظهار کرد: اینکه تا پایان سال تورم کشور به زیر 20 درصد کاهش یابد همانطور که آقای نیلی گفته اند دشوار است.
محمدی در پاسخ به پرسشی درباره میزان بدهی دولت به بانک مرکزی و بانکهای عامل گفت: بدهی دولت به بخش خصوصی و بانکها هنوز تقویم نشده است به این دلیل که دولت هیاتی در این خصوص تشکیل داده که حسابرسی بدهی ها را هنوز تعیین نکرده است.
وی ادامه داد: در لایحه تقویمی دولت به مجلس 40 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بدهی دولت به بانک مرکزی تطییع می شود.
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: راهکاراها و سیاست ها مشخص است و تا زمانی که حسابرسی نشده باشد رقم نهایی اعلام نخواهد شد.
100 هزار میلیارد تومان سهام قابل واگذاری
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی رقم سهام قابل واگذاری در کشور را یکصد هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان سهام قابل واگذاری و با توجه به تغییر قیمت سهام حدود یکصد هزار میلیارد تومان است و در بودجه 93 نیز میزان فروش سهام 21 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
وی در خصوص نرخ ارز آزاد به عنوان مبنای تعیین کننده فروش محصولات پتروشیمی اظهار کرد: ارز آزاد یکی از بازارهای کشور است که نمی توان آن را نفی کرد و ممکن است برخی فروشندگان در مورد آن بحث هایی داشته باشند اما در تمامی بورسها عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است و با توجه به انعطافی که در بورس وجود دارد مشکلی در تعیین قیمت نیست.
وی در خصوص تثبیت سهم صندوق توسعه ملی به میزان 20 درصد برای 5 سال گفت: در ماده 30 لایحه خروج از رکود سهم دولت از صندوق برای مدت 5 سال به 20 درصد محدود شده تا بتواند از ظرفیت های موجود اقتصادی کشور به نحو مناسب استفاده کند.
وی ادامه داد: اگر سرمایه بانکها تقویت شود به ازای یک ریال چندین برابر قدرت تسهیلات دهی افزایش می یابد.
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه آزاد سازی بسته سهام عدالت نهایی شده است، گفت: برخی از بندهای این بسته نیازمند اصلاحات قانونی است اما از دیدگاه وزارت اقتصاد این بسته نهایی شده است.
وی رتبه ایران در بهبود فضای کسب و کار را 152 اعلام کرد و افزود: بانک ملی 300 هزار مورد پرداخت وام ازدواج را متعهد شده است.
وی در خصوص تخطی از بسته خروج از رکود خاطرنشان کرد: بسته خروج از رکود قانون خواهد شد و امکان تخطی و انحراف در آن وجود ندارد.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن