تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799081757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالبه 9000 میلیاردتومانی بیمارستان‌های کشور از بیمه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مطالبه 9000 میلیاردتومانی بیمارستان‌های کشور از بیمه‌ها
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مجموع حدود 9000 میلیارد تومان خدمات از سوی بیمارستان‌ها ارائه شده است که این اعتبار هنوز از سوی بیمه‌ها دریافت نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :  دکتر «محمد آقاجانی» بعدازظهر امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در محل دانشکده پزشکی اظهار کرد: در مجموع 
مطالبه 9000 میلیاردتومانی بیمارستان‌های کشور از بیمه‌ها
تمام خدماتی که از سوی بیمارستان‌ها ارائه شده و اعتبارات آن دریافت نشده تاکنون حدود 9000 میلیارد تومان است و برنامه‌ای برای رسیدگی به این حجم از مطالبات در دست است.


وی گفت: پیشنهادی برای اصلاح بودجه برای بیمه سلامت از سوی دولت به مجلس داده شده است که مطالبات تأمین شود و این اصلاح بودجه 5000 میلیارد تومان است که از طریق عملیاتی شدن آن حجم زیادی از مطالبات بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود و مجموعه بیمه سلامت نیز از مشکلات بسیاری نجات پیدا خواهد کرد.


آقاجانی با اشاره به تأمین نیروی انسانی متخصص برای نقاط مختلف خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته وزارت بهداشت در زمینه تأمین نیروی انسانی مختصر اقداماتی را انجام داده است که براساس نتایج حاصل از آن مشخص شد که میان رشته‌های مختلف 8 رشته تخصصی تعداد فارغ‌التحصیلانش کمتر از نیاز جامعه، فارغ‌التحصیلان 7 رشته تخصصی نیروی انسانی متناسب با نیاز جامعه و فارغ‌التحصیلان 5 رشته تخصصی نیز بیش از نیاز جامعه است. 


وی گفت: بخش‌نامه‌ای صادر شد که در این راستا در 7 رشته تخصصی از جمله توانبخشی، رادیوتراپی، پزشکی هسته‌ای، روان‌پزشکی، بیماری‌های داخلی کودکان و بزرگسالان، میزان تعهدات خدمت دوره تخصص 20 درصد کاهش یافته است.


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در دو رشته بیماری‌های داخلی کودکان و بیماری‌های داخلی بزرگسالان، کاهش تعهدات خدمت از مهر سال آینده و در پنج رشته دیگر نیز کاهش تعهدات خدمت به دوره تخصص از مهر سال جاری اعمال خواهد شد. 


آقاجانی هم‌چنین به روش‌های افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیز اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت انتقاد دارد که نباید از روش‌های اجباری برای ماندگاری در مناطق محروم استفاده شود بلکه باید از بومی‌گزینی و اعطای تسهیلات ویژه جهت اشتیاق به پزشکان در راستای افزایش ماندگاری در مناطق محروم استفاده شود. 


وی از مشکلات بیمارستان قائم مشهد یاد کرد و گفت: طی ماه‌های گذشته در راستای ساماندهی به مشکلات این بیمارستان اقدامی انجام شده است، اما در مجموع ورودی‌های بیمارستان متناسب با ظرفیت پذیرش بیمار نیست و این امر به ایجاد مشکلاتی در خدمت‌رسانی به بیماران منجر می‌شود. 


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: یکی دیگر از عللی که سبب وجود مشکلاتی در بیمارستان قائم می‌شود این است که معمولاً عمده بیماران دچار مشکلات مغزی یا سکته مغزی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و این بیمارستان ظرفیت پذیرش این حجم از بیمار را ندارد.


آقاجانی با بیان این‌که سرانه تخت بیمارستانی در منطقه پائین است، خاطرنشان کرد: این سرانه در ایران 1.6 به ازای 1000 نفر جمعیت بوده در حالی که در کشورهای اروپایی متوسط این سرانه 7.8 است و براساس آن حدود 80 هزار تخت‌خواب باید در کشور افتتاح شود. 


به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: در راستای تأمین تخت‌های بیمارستانی از ابتدای دولت فعلی تاکنون 10 هزار تخت تأمین شده و مقرر شده است تا پایان دولت 10 هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز تأمین شود تا در این راستا در دولت تدبیر و امید 20 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های گذشته اضافه شود. 


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بحث گردشگری سلامت نیز افزود: باید بیش از پیش به گردشگری سلامت توجه شود و یکی از زمینه‌هایی که می‌توان در این حوزه مورد توجه قرار گیرد ساماندهی آژانس‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. 


آقاجانی از استقرار سیستم اعتباربخشی یاد کرد و گفت: با استقرار این نسل وضعیت مطلوب‌تری را شاهد خواهیم بود و در این نسل سعی بر این داریم تا بیش از پیش به مواردی نظیر کرامت بیمار، خدمات درمانی و اقامتی و استانداردها توجه شود. 


وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مفیدی که در وزارت بهداشت شکل گرفته است راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدور پروانه‌هاست که با راه‌اندازی این سامانه بانک اطلاعاتی مناسبی برای مردم و هم برای سیاست‌گذاران شکل خواهد گرفت.








۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن