تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804035855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم متضرر معامله دوسر سود بيمارستان‌هاي خصوصي و بيمه‌هاي تجاري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مردم متضرر معامله دوسر سود بيمارستان‌هاي خصوصي و بيمه‌هاي تجاري
«لغو قرارداد بيمارستان‌هاي خصوصي با بيمه تكميلي »؛ هرچند اين سناريو تكراري شده و طي سال‌هاي گذشته چندين بار اتفاق افتاده است اما اين ماجراي تكراري انگار ترفند مناسبي براي بيمارستان‌هاي خصوصي‌اي است كه ابتدا به بهانه قرارداد با بيمه‌هاي تكميلي بيمار جذب مي‌كنند.
نویسنده : زهرا چيذري 


«لغو قرارداد بيمارستان‌هاي خصوصي با بيمه تكميلي »؛ هرچند اين سناريو تكراري شده و طي سال‌هاي گذشته چندين بار اتفاق افتاده است اما اين ماجراي تكراري انگار ترفند مناسبي براي بيمارستان‌هاي خصوصي‌اي است كه ابتدا به بهانه قرارداد با بيمه‌هاي تكميلي بيمار جذب مي‌كنند. از سوي ديگر بيمه‌هاي تكميلي نيز با تهيه فهرستي از بيمارستان‌هاي خصوصي مشهور بيمه‌نامه مي‌فروشند! در اين بين با تغيير تعرفه‌ها بيمه‌ها زير بار تعرفه‌هاي تازه نمي‌روند و بيمارستان‌هاي خصوصي قراردادشان را بيمه‌هاي تجاري لغو مي‌كنند. در اين ميان اما اين مردم و بيماران هستند كه بايد ضرر بدعهدي و بي‌تعهدي بيمه‌ها و بيمارستان‌هاي خصوصي را بدهند و به رغم پرداخت هزينه براي استفاده از بيمه تكميلي در روز مبادا، با فرارسيدن اين روز مبادا متوجه مي‌شوند بيمارستان‌ها و بيمه‌ها دبه كرده‌اند. حالا دوباره بيمارستان‌هاي خصوصي و بيمه‌هاي تجاري دبه كرده‌اند؛‌ دبه‌اي كه اين بار به گفته قائم‌مقام معاونت انتظامي سازمان نظام پزشكي به دليل پرداخت نشدن مطالبات بيمارستان‌هاي خصوصي از سوي بيمه‌هاي تجاري بوده است.

خصوصي بودن شايد بهترين بهانه‌اي است كه زير بار هيچ تعهدي نروند. بيمارستان‌هاي خصوصي و بيمه‌هاي تكميلي تجاري هرازچندگاه با لغو قراردادهاي‌شان به بهانه‌هاي مختلف موجب سرگرداني بيماران مي‌شوند. اغلب اين بدعهدي با اعلام تعرفه‌هاي جديد اتفاق مي‌افتد و بيمه‌هاي تكميلي زير بار اعداد و ارقام جديد تعرفه‌هاي درماني نمي‌روند. بيمارستان‌هاي خصوصي هم زير بار پرداخت‌هاي كمتر بيمه‌هاي تكميلي نمي‌روند و در نتيجه در حالي كه مردم با تصور اينكه در هنگام بيماري و اضطرار مي‌توانند با در دست داشتن بيمه تكميلي كه اتفاقا فهرست مراكز طرف قراردادشان هم اصلي‌ترين ترفندشان براي جذب مشتري است مي‌توانند به اين بيمارستان‌هاي خصوصي مراجعه كنند و از شلوغي و بي‌توجهي و رفتن زير دست رزيدنت در بيمارستان‌هاي دولتي خلاص شوند، اين در حالي است كه با روند طي شده در سال‌هاي اخير انگار چندان نمي‌توان به بيمه‌هاي تكميلي هم دل بست و ممكن است در هنگام مراجعه به بيمارستان‌هاي خصوصي موجود در فهرست بيمه‌هاي تكميلي متوجه شويد بيمارستان قراردادش را با بيمه تكميلي قطع كرده است زيرا بيمه به اندازه‌اي كه پزشكان بيمارستان انتظار دارند پول نمي‌دهد و با اين پول‌ها هم كه پزشكان راضي نمي‌شوند به اتاق عمل بروند و تيغ در دست بگيرند.
     
در باغ سبز بيمه‌هاي تجاري به مردم
هرساله با افزايش تعرفه‌هاي درماني ماجراي دعواي بيمه‌هاي تجاري و بيمارستان‌هاي خصوصي هم آغاز مي‌شود و نكته جالب اين ماجرا اينجاست كه در اين ميانه نه بيمارستان‌هاي خصوصي ضرر مي‌كنند و نه بيمه‌هاي تجاري. بيمه‌هاي تجاري با افزايش تعرفه‌هاي پزشكي به خصوص پس از ماجراي طرح تحول سلامت كه تعرفه‌ها را تا 300 درصد افزايش داد زير بار اين افزايش تعرفه‌ها نرفتند و به اندازه توان مالي خودشان تعهدات‌شان را پرداخت كردند و همين روند را هم ادامه داده‌اند. در برابر اين رفتار بيمه‌ها، بيمارستان‌هاي خصوصي هم قراردادشان را با بيمه تكميلي لغو مي‌كنند و ديگر بيماراني را كه با در دست داشتن اين بيمه‌ها به آنها مراجعه مي‌كنند، نمي‌پذيرند، مگر آنكه بيمار بخواهد خصوصي حسابش را پرداخت كند. اين داستان قديمي موجب سرگرداني بيماران شده است.
خانم ميانسالي كه به يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي تهران مراجعه كرده و پرونده‌اي در دست دارد، وقتي متوجه مي‌شود خبرنگاريم فهرست بيمارستان‌هاي طرف قرارداد بيمه‌اش را در مي‌آورد و نام اين بيمارستان را در نام‌هاي موجود در فهرست نشان مي‌دهد و مي‌گويد: در حال حاضر من هر ماه دارم بابت بيمه تكميلي 45 هزار تومان پرداخت مي‌كنم، حالا كه بيمار شده و به بيمارستاني كه نامش در فهرست بيمارستان‌هاي طرف قرارداد بيمه‌ام است، مراجعه مي‌كنم، مي‌گويند ما ديگر با اين بيمه قرار داد نداريم. آيا اين كلاهبرداري نيست كه بيمه‌هاي تجاري موقع قرارداد بستن فهرستي از بهترين بيمارستان‌هاي خصوصي را نشان مي‌دهند و موقع استفاده از بيمه معلوم مي‌شود قراردادشان لغو شده است؟
     
بدهي 10 تا 15 ميلياردي بيمه ايران به بيمارستان‌هاي خصوصي
بد‌عهدي بيمه‌هاي تجاري اما تنها در برابر مردم نيست و گويا با بيمارستان‌هاي طرف قراردادشان هم چندان خوش‌حساب نيستند. محسن خليلي قائم‌مقام معاونت انتظامي سازمان نظام پزشكي درباره برخي اخبار، مبني بر لغو قرارداد بيمارستان‌هاي خصوصي با بيمه‌هاي تجاري مي‌گويد: با توجه به اينكه برخي بيمه‌هاي تجاري تعهدات‌شان را در قبال بيمارستان‌هاي خصوصي به موقع پرداخت نكرده‌اند، اين اتفاق افتاده است.
به باور وي بيمارستان‌ها هم تا مدتي مي‌توانند هزينه‌هاي پرسنلي و هزينه‌هاي ديگر را خودشان پرداخت كنند. بنابراين بيمه‌هاي تجاري به تعهدات خودشان در قبال بيمارستان‌هاي خصوصي عمل نكرده‌اند و اين موضوع منجر به لغو قرارداد بيمارستان‌هاي خصوصي با آنها شده است. خليلي درباره ميزان اين مطالبات مي‌گويد: به عنوان مثال در حال حاضر يكي از  اصلي‌ترين بيمه‌هاي تجاري كه با بيمارستان‌هاي خصوصي كار مي‌كنند، بيمه‌ ايران است كه مطالبات بسيار زيادي را پرداخت نكرده‌ است، به‌طوري كه در برخي بيمارستان‌ها چيزي حدود 10 تا 15 ميليارد تومان مطالباتي‌ است كه از سوي بيمه‌هاي تجاري پرداخت نشده است.
خليلي در پاسخ به اين سؤال كه در قبال مشكلاتي كه اين لغو قرارداد براي بيماران داشته بايد چه كرد، ‌مي‌گويد: از انجمن بيمارستان‌هاي خصوصي درخواست كرده‌ايم كه در اين خصوص موضع‌گيري داشته باشد و در كنارش هم معاونت فني سازمان نظام پزشكي در اين زمينه پيگيري و تعيين تكليف كند. قائم‌مقام معاونت انتظامي سازمان نظام از اينكه بيمه‌هاي تجاري حق بيمه را از بيماران دريافت مي‌كنند، اما تعهدات‌شان را پرداخت نمي‌كنند، انتقاد كرد.
بنا به تأكيد وي بيمارستان‌ها تمايل دارند كه طرف حساب بيمه‌ها باشند و مستقيماً با بيمار رابطه مالي نداشته باشند اما متأسفانه بيمه‌هاي تجاري در اين زمينه به تعهدات‌شان عمل نكرده‌اند و كسورات غيرواقعي براي بيمارستان‌ها اعمال مي‌كنند. همچنين نه تنها خدماتي را كه انجام شده به موقع پرداخت نمي‌كنند، بلكه با فاصله هشت ماه يا يك‌سال نسبت به پرداخت تعهدات‌شان تعلل مي‌كنند.
     
معامله دو سر سود
با تمام اين توجيهات اما مذاكرات براي بستن قرارداد ميان بيمارستان‌هاي خصوصي و بيمه‌هاي تكميلي با حضور وكلاي طرفين منعقد مي‌شود و بديهي است كه هر دو طرف مي‌توانند براي پيشگيري از اين اتفاقات ضمانت‌هاي اجرايي مناسبي را در نظر بگيرند تا بيماران با وجود پرداخت هزينه‌هاي بالا براي بيمه تكميلي در موقع نياز به مشكل برنخورند. وقتي چنين‌ ساز و كاري ديده نمي‌شود و چنين اختلافاتي در مراجع ذي‌ربط حل و فصل نمي‌شود، يك احتمال باقي مي‌ماند و آن اين است كه بيمه‌هاي تجاري و بيمارستان‌هاي خصوصي با يكديگر تباني مي‌كنند تا با فريب بيماران هم بيمه‌نامه بفروشند و هم بيمار را از بخش دولتي به خصوصي بكشانند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن