تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799115518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از شرایط پساتحریم به خوبی بهره می بریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار البرز: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از شرایط پساتحریم به خوبی بهره می بریم کرج - ایرنا - معاون استاندار البرز و فرماندار کرج با اشاره به اینگه پس از توافق عزتمندانه هسته ای بعد از 12 سال دروازه تعامل با جهان بر روی کشور گشوده شد، گفت: ظرفیت های با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می توانیم از فرصت پیش آمده پساتحریم به خوبی بهره ببریم.


محمدتقی ایرانی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: کارشناسان و متخصصین اقتصادی اتفاق نظر دارند که وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی همواره مشکل اصلی اقتصادی ما بوده، از سوی دیگر عواملی نظیر وابستگی تکنولوژی اقتصادی به خارج از کشور و عدم امکان ورود سرمایه گذاران در شرایط تحریم، مزید بر علت شده و موجب رکود اقتصادی، ورشکستگی بسیاری از شرکت های اقتصادی، افزایش بیکاری و تورم، کاهش ثروت ملی و تعاملات بین المللی شد.
وی تصریح کرد: در این میان درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در تدوین الگوی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر عوامل درونزای تولید نظیر خودکفایی در فرایندهای تولید، بکارگیری اقتصاد دانش بنیان و استفاده از درآمدهای واقعی، سند اصلی اقتصادی کشور قرار گرفت که در دولت تدبیر و امید نیز محور عمل دولت برای تدوین برنامه ریزی های اقتصادی است.
وی با تاکید بر اینکه پس از توافق هسته ای عزتمندانه ایران با 1+5، که بعد از 12 سال دروازه تعامل با جهان را به روی کشور گشوده است، انتظار می رود که مدیریت صحیح بر پایه اصول اقتصاد مقاومتی بتواند موجب رشد و توسعه کشور شود، گفت: بدون شک اگر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنای عملکرد دولت قرار گیرد ، می توان از فرصت های به وجود آمده در دوران پساتحریم برای توسعه کشور بهره مند شد.
ایرانی در عین حال خاطرنشان کرد: اما توجه به این امر مهم که تحریم ها تنها بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ما بوده و برای رشد و توسعه اقتصادی نیازمند تعادل و هماهنگی میان دو بخش اقتصاد درونی و بیرونی هستیم، باید در مدیریت اقتصاد مد نظر قرار گیرد.
معاون استاندار البرز یکی از اصول برنامه ریزی در مدیریت اقتصادی را شناسایی فرصت ها و تهدیدها و همچنین ظرفیت ها وکمبودها دانست و اظهار داشت: همگام با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور و برنامه ریزی مسوولان کلان دولت یازدهم برای استفاده بهینه از گشوده شدن درهای تعامل با جهان، یکی از وظایف مسوولین استان ها، شناسایی این فرصت ها و تهدیدها در سطح استان خود و بر محور توسعه بلند مدت است که در این زمینه می بایست برنامه ریزی های استانی، بر پایه ویژگی های بومی نظیر ساختار فرهنگی ، اجتماعی، امکانات اقتصادی و شرایط زیست محیطی صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: شناسایی فرصت ها، راه را برای پیمودن مسیر هایی که مناسب توسعه بلند مدت استان ها می باشد باز می نماید. از سوی دیگر شناسایی تهدیدهایی نظیر آنچه که احتمال برنامه ریزی های وابسته به درآمد نفتی را افزایش می دهد، احتمال افزایش واردات، مونتاژکاری و میزبانی بی حد و حصر از کالاهای خارجی به جای توسعه صنعت داخلی که راه را برای ورود تکنولوژی های روز به کشور می بندد و یا استقبال از سرمایه گذاری خارجی به جای سرمایه گذاری مشارکتی، باید از مهمترین نگرانی های مسوولین استان ها در موضوع برنامه ریزی برای دوران پسا تحریم باشد.
فرماندار کرج با اشاره به ظرفیت های موجود در استان البرز، با ویژگی فضای اجتماعی فرهنگی خاص خود که ترکیبی از اقوام و اقلیت های گوناگون است، گفت: بهره مندی این استان از ظرفیت بسیار مناسب گردشگری و تاریخی نظیر رودخانه های دائمی و فصلی، آثار و ابنیه تاریخی، طبیعت زیبای جاده کرج-چالوس و طالقان، کویر زیبای اشتهارد وآب و هوای چهار اقلیم، می تواند فضای بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاران در مسیر توسعه گردشگری باشد. در این راستا، نیاز این استان به تاسیس هتل ها و مراکز استراحتگاهی و مجتمع های تجاری، از مهمترین عوامل جذب سرمایه گذار در استان است.
وی ادامه داد: نزدیکی استان البرز به پایتخت، قرار گرفتن در مسیر راه ارتباطی ترانزیت کالاهای وارداتی و صادراتی از مرز ترکیه و آذربایجان و به مقصد تهران و بالعکس و بهره مندی این استان از بخش های مهم صنعتی و تحقیقاتی کشور، می تواند موجب توسعه صنعت و خدمات در این استان شود.
وجود حدود 13 درصد صنایع کشور در استان البرز یکی از مهمترین ظرفیت های این استان است. این ویژگی در کنار امتیاز قرار گرفتن در یکی از شاهراه های مواصلاتی کشور، می تواند موجب رونق بخش صنعتی در استان شود. ایجاد شهرک های صنعتی جدید در منطقه، ضمن ارائه پیوست های زیست محیطی و تاکید بر استفاده از صنایع پاک ، در اقتصاد پساتحریم این استان نقشی بسیار اثرگذار دارد.
وی همچنین افزود: در توسعه اقتصادی پسا تحریم بر پایه صنعت، یکی از مهمترین ظرفیت ها، منطقه اقتصادی پیام ، به ویژه فرودگاه پیام است که قابلیت تبدیل به یک فرودگاه بین المللی را دارا است. همچنین توسعه صنایع «های تک» مانند صنایع الکترونیک، اپتیک، بیوتکنولوژی و موارد مشابه آن، از دیگر فرصت های استان البرز برای جلب نظر سرمایه گذاران می باشد که مستلزم برنامه ریزی مدون برای شناسایی این فرصت ها به سرمایه گذاران است.
وی گفت: در بخش کشاورزی، پرورش دام و طیور نیز می توان در توسعه این استان به صورت بسیار مفیدی بهره جست. استان البرز به لحاظ ظرفیتهای کشاورزی یکی از قطبهای مهم کشاورزی کشور محسوب می شود. درحال حاضر 80 درصد سبزی و صیفی و6٠ درصد میوه کشور از این استان صادر می شود.
همچنین در بحث پرورش دام و طیور، استان البرز با داشتن بیش از250 واحد مرغداری اعم از گوشتی و تخم گذار و بیش از 3هزار واحد دامداری سنتی ، صنعتی ، تولید گوشت قرمز، گوسفنداری و تولید شیر ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد. در سال 93 ، حدود 94 هزارو 800 تن تخم مرغ در البرز تولید شده است. این در حالی است که سرانه مصرف تخم مرغ حدود 10 تا 10.5 کیلوگرم است و بین 65 تا 70هزار تن از این محصول مازاد بر نیاز استان است که به استان های دیگر یا خارج از کشور صادر می شود. بر این اساس، می توان با استفاده از تکنولوژی های روز، ظرفیت خوبی برای صادرات مرغ و تخم مرغ استان البرز متصور شد. در این خصوص می بایست توسعه تکنولوژی مد نظر قرار گیرد.
توان علمی استان البرز، چه در بهره مندی از اساتید و نخبگان علمی و چه در فضای علمی و دانشگاهی، بسیار قابل توجه است. بهره مندی از دانشگاه های ملی، آزاد اسلامی، سما، پیام نور، علمی - کاربردی، غیرانتفاعی و ده ها کارگاه آموزشی، پارک علم و فناوری و... می تواند این استان را به عنوان قطب علمی کشور مطرح کند. همچنین برنامه ریزی برای تجاری سازی پژوهش های علمی، استفاده از تعامل صنعت و دانشگاه ، بسیار ارزنده بوده و امکان رشد و توسعه در این بخش را فراهم می کند.
معاون استاندار البرز همچنین گفت: در سال های گذشته، یکی از مسائلی که در استان البرز به عنوان آسیب اجتماعی مطرح بوده است موضوع وجود چهار زندان در آن بوده که خوشبختانه با اجرای روند تدریجی خروج زندانیان از این استان، می توان با تبدیل این مراکز، به اماکن علمی ، فرهنگی و تفریحی سهم سرانه استان در این حوزه ها را افزایش داده و برای این کار می توان از طرح های مختلف استقبال کرده و سرمایه گذاران داخلی خارجی جذب کرد.
ایرانی افزود: توجه به این نکته ضروری نیز حائز اهمیت است که برای هرگونه سرمایه گذاری، نظیر آنچه در مطالب فوق گفته شد، نیازمند آماده سازی زیرساخت هایی نظیر اصلاح وضعیت جاده ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام می باشیم. چرا که در صورت جلب توجه سرمایه گذاران، امکان حضور گردشگران بیشتر می شود و این کار بدون توسعه زیرساخت های اولیه نظیر راه ها وحمل و نقل میسر نمی باشد. برای مثال، برخی پروژه های ناتمام و نیمه کاره نیز در سطح استان البرز وجود دارند که با تکمیل آنها امکان توسعه بیش از پیش فراهم می گردد. تکمیل پروژه قطار شهری با توجه به ظرفیت سرمایه گذاری خارجی در این پروژه، تکمیل پروژه اتوبان همت و دهها پروژه دیگر از این دست فعالیت های عمرانی هستند که قابلیت بهره برداری از آنها وجود خواهد داشت.
وی بار دیگر تاکید کرد: رفع تحریمهای اقتصادی، اتفاق مبارکی خواهد بود، تنها در صورتی که مبتنی بر الگوی اقتصاد مقاومتی و با برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری ها به خصوص سرمایه گذاری های مشارکتی و دستیابی به تکنولوژی روز دنیا باشد، محقق می شود.
1535



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن