تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799601581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرخزادي؛ صدا و چهره ماندگار عرصه هنر در قطعه هنرمندان آرام گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۶:۰ب.ظ)
پس از تشييع از مقابل تالار وحدت؛ فرخزادي؛ صدا و چهره ماندگار عرصه هنر در قطعه هنرمندان آرام گرفت موج - پيکر مرحوم خسرو فرخزادي امروز چهارشنبه با حضور جمعي از هنرمندان راديو و تلويزيون و تئاتر و سينما از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشييع شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در مراسم تشييع اين هنرمند پيش کسوت که بر اثر تصادف چشم از جهان فرو بست مسوولان و هنرمنداني چون داود فتحعلي‌بيگي، سيدجمال ساداتيان، مصطفي عبدالهي، نادر برهاني‌مرند، ميرطاهر مظلومي، فريدون محرابي‌، محمد عمراني‌، مهين نثري‌، صدرالدين شجره‌، شهرام عبدلي‌، محمدحسين ناصربخت، علي ميلاني ناهيد مسلمي، فرهاد شريفي، احمد ايراني‌خواه و همچنين مهدي شفيعي مديرکل هنرهاي نمايشي و اتابک نادري مدير امور استان‌هاي اداره‌کل هنرهاي نمايشي و نيز محمد رضا قرباني مدير امور نمايش حضور داشتند.
در اين مراسم صدرالدين شجره از هنرمندان با سابقه راديو و تئاتر طي سخناني فرخزادي را به عنوان يکي از اولين دانش‌آموختگان دانشکده هنرهاي زيبا نام برد که با دانش وارد راديو شد و مدام در کارهايي که مي‌کرد تحليل ديده مي‌شد.
وي پيرامون نحوه درگذشت زنده‌ياد فرخزادي متذکر شد: چرا در جامعه ما فرهنگ رانندگي وجود ندارد و کساني که در ماشين‌هاي مدل بالا يا پايين خود سوار هستند، جلوي چشم‌شان را نمي‌بينند؟ مگر چند نفر مثل خسرو فرخزادي داشتيم که بر اثر چنين بي مبالاتي و بي‌فرهنگي رانندگي بايد از دست مي‌داديم؟
محمدرضا ورزي کارگردان مجموعه در حال ساخت «معماي شاه» نيز در حالي که بسيار از درگذشت اين هنرمند متاثر بود اظهار داشت: در ۱۸ اثر تلويزيوني در خدمت عموخسرو بودم و او هميشه براي ما عموخسرو بود، حسن رفتار اين مرد شريف و بزرگ را به همه گوشزد مي‌کنم، عمو خسرو براي همه ما الگو بود، از اولين کارم تا به امروز، افتخار همکاري با ايشان را داشتم.
اين کارگردان تلويزيوني با اشاره به اولين آشنايي خود با زنده‌ياد فرخزادي در هنگام ضبط مجموعه تلويزيوني «وزير مختار» به کارگرداني سعيد نيکپور، افزود: من آن زمان ۲۰ سال داشتم و هر بار که به پشت صحنه سريال مي‌رفتم، نوبت بازي آقاي خسرو فرخزادي بود، او صداي عجيبي داشت و سلطان فن بيان بود.
همچنين بهزاد فراهاني در سخناني يادآور شد: از دهه ۴۰ در کنار فرخزادي بودم، چرا خسرو فرخزادي ازجمندترين بود؟ او يک استانيسلاوسکي ثاني بود و در کالبدشکافي متن و نقش بسيار متبحر بود، خسرو پاک بود چون قلب صافي داشت و صاف بود چون نمي‌ترسيد و مغرور بود چون مديريت بدي در راديو حاکم بود.
اين هنرمندان با سابقه راديو و تئاتر تصريح کرد: اگر به دنبال چرايي اتفاقي هستيم که براي فرخزادي رخ داد بايد بدانيم که يک کارگردان و هنرمند ارشد راديو برنامه‌اي ۱۵ هزار تومان دستمزد دريافت مي‌کند، ولي يک دلقک تلويزيوني ۱۵۰ ميليون تومان دستمزد دارد، ديگر نبايد به فکر شکسپير و به صحنه بردن ريچاد سوم باشيم.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه خسرو فرخزادي را ماشين خرد نکرد، متذکر شد: گيشه معيار قرار گرفتن هنر بود که فرخزادي را خرد کرد، ما ۱۱ هنرمند سرطاني در خانه تئاتر داريم و امشب قرار است با وزير بهداشت جلسه‌اي داشته باشيم تا نگذاريم اين ۱۱ نفر از دنيا بروند، از همه مي‌خواهم به فکر کالبدشکافي اين اتفاقات باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن