تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798731033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج بخش زیادی از درآمد ملی زیر سایه قاچاق سیگار/ سیگار‌ها و قلیان‌هایی که طعم مرگ می‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
خروج بخش زیادی از درآمد ملی زیر سایه قاچاق سیگار/ سیگار‌ها و قلیان‌هایی که طعم مرگ می‌دهند
در نظر گرفتن مجموعه‌ای از سیاست‌ها به طور همه‌جانبه می‌تواند باعث رسیدن به هدف اصلی یعنی کاهش مصرف سیگار منجرب شود و اتخاذ سیاست افزایش مالیات نمی‌تواند به تنهایی در این امر موثر واقع شود.

خروج بخش زیادی از درآمد ملی زیر سایه ی قاچاق سیگار/ سیگار ها و قلیان هایی که طعم مرگ می دهند
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محصولات دخانی متاسفانه هر ساله جان 6 ملیون نفر را تسخیر می‌کند.


در این بین تعداد 600 هزار نفر از مردم جهان که در معرض استنشاق دود سیگار هستند از بیماری‌های تنفسی، قلب و عروقی رنج می‌برند.


طبق گزارش‌های به دست آمده، اگر از این روند جلوگیری نشود معضل سیگار تا سال 2030 میلادی هر ساله 8 میلیون نفر را به کام مرگ می‌برد.


آسیب‌های مشهود حاصل از استعمال دخانیات باعث شد تا سازمان جهانی بهداشت و حامیان آن برای روز جهانی بدون دخانیات در سال 2014 از کشورها تقاضا کنند تا مالیات بر دخانیات را افزایش دهند.


اعتقاد این سازمان بر آن است که افزایش مالیات کاهش مصرف محصولات دخانی را به دنبال دارد و در این بین تعدادی از کشورها از چنین طرحی استقبال کردند ولی همچنان در برخی از کشورها مانند ایران مشکلاتی برای اجرای این طرح وجود دارد.


به اعتقاد کارشناسان، اعمال سیاست‌های مالیاتی باید به نحوی باشد که افزایش 10 درصدی قیمت سیگار را به دنبال داشته باشد و اثر آن کاهش 4 درصدی مصرف در کشورهای پردرآمد و کاهش 8 درصدی مصرف در کشورهای با درآمد پایین باشد.


با توجه به این مسائل، مسئولین ذینفع کشور نیز به دنبال اجرایی شدن این سیاست بودند که برخی از مسئولین با موافقت خود خواستار اجرایی شدن این طرح بودند و تعدادی دیگر افزایش مالیات سیگار را مطلوب نپنداشتند.


غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون تلفیق مجلس به عنوان موافق در خصوص افزایش مالیات سیگار گفت: معتقد نیستم که افزایش مالیات به طور کلی از مصرف سیگار جلوگیری می‌کند ولی می‌تواند به جلوگیری از ورود محصولات قاچاق کمک به سزایی کند.


وی در ادامه افزود: باید به تامین کاهش دریافت‌های مالیاتی نیز توجه کرد، زیرا دریافت مالیات معمولا از محل درآمد و سود دریافت می‌شود.


جعفرزاده در خصوص ارتباط افزایش مالیات و قاچاق گفت: افزایش قاچاق محصولات به دنبال افزایش مالیات تصوری اشتباه است و گره زدن این دو مقوله با هم ارتباطی ندارد.


قاچاق بحثی است که به دریافت مالیات ارتباطی ندارد و در هر دو حالت دریافت و عدم دریافت مالیات صورت می‌گیرد.


شهباز حسن پور بیگلری دیگر عضو کمیسیون تلفیق مجلس در این خصوص گفت: مخالفین افزایش مالیات سیگار چنین برداشتی دارند که افزایش مالیات شرایط را برای ورود محصولات قاچاق به کشور فراهم می‌کند و سود آن تنها نصیب عاملین آن می‌شود.


وی افزود: طبق نظر مخالفین این طرح، هر کسی که اقدام به واردات کالا، اعم از محصولات دخانی می‌کند باید از طریق راه‌های قانونی و ذیربط اقدام کند که با افزایش مالیات شرایط برای قاچاق محصولات هموارتر خواهد شد.


حسن پور بیگلری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه کشور به این امر مهم توجه جدی‌تری صورت گیرد زیرا هزینه‌های کشور باید از طریق مالیات تامین شود و بودجه نفت صرف امور زیرساختی شود.


طبیعی است که افزایش مالیات در هر زمینه‌ای افزایش قیمت را به دنبال دارد و در امر سیگار نیز افزایش مالیات محصولات دخانی نیز سبب می‌شود با افزایش قیمت کاهش مصرف را شاهد باشیم و در نتیجه از اثرات مخرب این ماده جلوگیری کنیم.


در بحث بررسی‌های لازم جهت کاهش مصرف سیگار باید توجه داشت که مجموعه‌ای از سیاست‌ها و راهکارها می‌تواند کارساز باشد و تنها افزایش مالیات نمی‌تواند چندان اثربخش واقع شود و باید در نظر داشت تمامی ساز و کارها هماهنگ با یکدیگر انجام شود تا دستیابی به هدف اصلی میسر باشد.


امروزه قسمت اعظمی از درآمد ملی برای خرید سیگار غیرایرانی از کشور خارج می‌شود؛ این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حدود 15 هزار نفر در شرکت دخانیات شاغل هستند و باید در نظر گرفت که اعمال سیاست‌های غلط به صنعت دخانیات داخلی لطمه‌ای وارد نکند و آن را به چالش نکشد.


پس توجه به تمامی جوانح برای رسیدن به این امر مهم بسیار بحث برانگیز و قابل تامل است زیرا هر گونه کم‌توجهی در این زمینه می‌تواند نتیجه‌ای عکس را به دنبال داشته باشد.


اما توجه به این نکته ضروری است که پرونده مالیات سیگار همچنان باز است و در برنامه ششم توسعه رسیدگی به این امر مهم به طور جدی‌تر انجام خواهد گرفت.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

افزایش مالیات باعث جلوگیری از ورود محصولات قاچاق
مردم 2 تا 3 برابر هزینه سیگار، خرج سلامت خود و خانوادشان می کنند
قاچاق کالا و ارز، آمار درصدی دقیق ندارد/ ورود قسمتی از قاچاق کشور از مبادی رسمی




۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن