تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799400569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتواهای علمای اسلام در مقابله با تکفیر بسیار موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله سبحانی : فتواهای علمای اسلام در مقابله با تکفیر بسیار موثر است قم - ایرنا- آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: فتواهای علمای اسلام در مقابله با تکفیر بسیار موثر است مخصوصا اگر در این زمینه اجماع وجود داشته باشد.


به گزارش ایرنا، وی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه کنگره جهانی خطرات جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم افزود: در این راستا باید طرح های اساسی برای ریشه کن کردن این معضل ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه مساله تکفیر با تمام معنا محکوم و با قواعد اسلام سازگار نیست، گفت: تکفیر یک بیماری و بلایی است که در جهان اسلام پیدا شده و باید با آن برخورد کرد.
وی اظهار داشت: آگاه کردن مردم کشورهای اسلامی از منبرهای دروغین تکفیری ها و مقابله با گرایش جوانان ناآگاه با آنها، از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله سبحانی گفت: اگر منکری در جامعه باشد باید در برابر آن ایستاده و محکوم کنیم دراین راستا تکفیر بزرگترین منکر است، چرا برادر، برادر مسلمان خود را به قتل می رساند و او را شرور و طغیان گر توصیف می کند در حالی که شرارت و طغیان گری را باید به اسرائیل غاصب نسبت دهیم.
وی گفت: ترویج فرهنگ اسلامی که بین مسلمانان وهمه جوامع بشری همزیستی ایجاد می کند باید از دیگر اقدامات علما باشد، خون مسلمانان حرمت دارد، فتنه تکفیر و جنایات که در این قالب انجام می شود باید محکوم شود چرا که آنها چهره اسلام را مخدوش می کنند و گویا اسلام دین خون آشامی است که رحمت در آن جایی ندارد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: در بین مسلمانان اختلاف نظرهای فقهی وجود دارد و هر گروهی هم دلایل خود را دارد، ولی اگر بخواهیم یک مذهب را با مذهب دیگر آشنا کنیم باید به منابع اصلی آن مذهب رجوع کنیم، از دلایل دوری جستن از همدیگر این است که به منابع اصلی کتب اصلی رجوع نمی کنیم.
وی اظهار داشت: برخی متون درسی از مطالب تکفیری تحریک آمیز بهره می برند و در برخی از کشورهای اسلامی شاهد این مشکلات هستیم، در حالی که اگر متون درسی مطالبی داشته باشند که مثلا توسل به انبیا و اولیا را شرک بداند این تحریک آمیز است.
آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: در برخی کشورها این مباحث وجود دارد، وزارت اطلاع رسانی هم اجازه چاپ و انتشار چنین مطالبی را می دهد این مطالب فتنه انگیز و تحریک کننده است.
وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از رهبران باطل تکفیری آیاتی که در مورد مشرکین ذکر شده را در باره پیروان قبله اجرا می کنند.
وی گفت: ریشه های تکفیری به درک اشتباه ما از مفاهیم پنج گانه ایمان، توحید، شرک، بدعت و کفر برمی گردد، لذا پیشنهاد می شود کنفرانسی در این خصوص برگزار شود.
آیت الله سبخانی اظهار داشت: هر اندازه که اختلاف نظر داشته باشیم باید گرد هم بیاییم و چنین نشست هایی بدور از گرایش های شخصی و هوای نفس تداوم داشته باشد.
وی اظهار داشت: یک هیات علمی باید مامور رسیدگی مصوبات این کنگره جهانی و حلقه ارتباطی بین علما باشد، این هیات باید با در اختیار داشتن رسانه های گروهی، مطالب خود را به اطلاع نسل جوان و اقشار مردم برساند و با مطالب گمراه کننده تکفیری ها مقابله کنند.
کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با حضور 315 میهمان برجسته خارجی از روز گذشته (یکشنبه) در قم آغاز شده است و امشب با تجلیل از ارائه دهندگان مقالات برتر به کار خود پایان داد. ک/3
7401/ 550/**1613


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن