تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798484416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای حیات اسلام به زنده نگه داشتن یاد عاشورا نیازمندیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها رجبی دوانی:
برای حیات اسلام به زنده نگه داشتن یاد عاشورا نیازمندیم
محمد حسین رجبی دوانی در نشست اشک رازدار در فرهنگسرای امام(ره) گفت: حضرت امام اصرار داشتند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و ما نه برای بقای ایران اسلامی بلکه برای حیات اسلام به بقای یاد عاشورا و زنده نگه داشتن آن نیازمندیم.



به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه ماه محرم الحرام اولین نشست تخصصی "اشک رازدار" در خصوص تبیین کارکرد انقلابی عزاداری از دیدگاه امام خمینی(ره) و نیز تبیین وظایف مداح سیاسی همچنین تشریح سیاست مداحی با حضور جمع کثیری از ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روز گذشته در فرهنگسرای امام(ره) در جماران برگزار شد.

در این نشست که با حضور مجمع ستایشگران اهل بیت(ع) برگزار گردید دکتر محمد حسین رجبی دوانی محقق و تاریخدان و نیز قاسم آریانی ریاست مجمع ستایشگران اهل بیت به سخنرانی پرداختند.

دکتر رجبی دوانی با توجه به اهمیت نقش عزاداری در پیشبرد اهداف انقلابی و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی گفت: یکی از برکات مجالس سیدالشهدا(ع) تأسی بر قیام حضرت اباعبدالله(ع) در مبارزه با  طاغوت زمان بود که در بهمن سال 57 به ثمر نشست.

استاد تاريخ اسلام و تشيع با توجه به بررسی نقشه عزاداری در حیات طیبه انقلاب با اشاره برخی حوادث بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای این مسئله را مطرح کردند که خب ، انقلاب به پیروزی رسید و دیگر نیازی به برگزاری مجالس عزاداری و دسته جات نیست در حالی که حضرت امام اصرار داشتند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و ما نه برای بقای ایران اسلامی بلکه برای حیات اسلام به بقای یاد عاشورا و زنده نگه داشتن آن نیازمندیم .

در ادامه این نشست تخصصی استاد قاسم آریانی رییس مجمع جهانی ستایشگران اهل بیت با توجه به سخنان امام خمینی(ره) در کارکرد سیاسی عاشورا در شکل گیری نهضت، به تبیین وظایف ستایشگران در مجالس عزاداری پرداخته و گفت : همواره دغدغه ی امام خمینی رحمت الله علیه این بود که سیاست از دیانت جدا نیست و دیندار واقعی کسی است که سیاسی هم باشد .

وی افزود : سیاسی بودن به تنهایی مهم نیست بلکه باید "تقوی سیاسی" در دستور کار ستایشگر قرار بگیرد چرا که اگر یک ستایشگری که از هنر ستایشگری بهره مند است اما تقوی سیاسی نداشته باشد صدماتش همواره بیشتر از خدماتش خواهد بود .

رییس مجمع ستایشگران در ادامه ی صحبت های خود با توجه به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص سفارش ائمه(ع)  بر گریه بر امام حسین(ع) و تباکی بر حضرتش گفت: حضرت امام می فرمودند: گریه مهم است ، گریاندن مهم است ، تباکی مهم است اما از همه ی اینها مهمتر آن نگرشی ست که با این گریه ها ترسیم می شود پس باید گفت که سیاست مداحی و ستایشگری مبتنی بر نگریستن است تا گریستن.

قاسم آریانی با توجه به جایگاه ویژه ی امر به معروف و نهی از منکردر معارف دینی ما گفت: امام خمینی با ترسیم سیاست امام حسین علیه السلام در احیای امر به معروف و نهی از منکر، ما را به این مهم رهنمون می سازد که ما نیز باید همانند نمازی که در روز عاشورا اقامه شد ، اقامه ی مداحی را در دستور کار خود قرار دهیم و اقامه ی مداحی ممکن نخواهد بود مگر با احیای واجبِ امر به معروف و نهی از منکر .

وی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به اهمیت ویژه ی رسانه ای همچون منبرِ امام حسین(ع) در مجالس عزاداری و ارتباط چهره به چهره ی با مخاطب، در تبیین وظایف ذاکران افزود :اگر مداحان به وظیفه ی سیاسی خود عمل نکنند معروف، منکر و منکر معروف خواهد شد و پای منبر مداحی که دغدغه سیاسی و اهتمام مبارزه با فساد نباشد ابن زیاد هم سینه می زند!

این برنامه که در آستانه ی ماه محرم به تبیین وظایف سیاسی ذاکران می پرداخت به همت فرهنگسرای امام خمینی(ره) و با همکاری مجمع ستایشگران اهل بیت در سالن همایش های فرهنگسرای امام خمینی اجرا شد.


۱۳۹۳/۷/۲۶ - ۱۲:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن