تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798077212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاپ کتاب چه مراحلی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

مراحل چاپ کتاب را بدانید و یکی از ناشران بزرگ و خوشنام ایرانی با نام انتشارات اندیشه آگاه که ناشر کتاب‌هایی مانند برتری خفیف است را بهتر بشناسید.

 


چاپ کتاب انتشارات اندیشه آگاه

هر ساله بیش از 100 عنوان کتاب در ایران منتشر می‌شود. این آمار با توجه به جمعیت کشور یک رقم بسیار بالا محسوب می‌شود و از این نظر ایران یکی از بالاترین آمارهای چاپ کتاب در جهان را دارد. حدود 75 درصد از کتاب‌های چاپ شده در ایران تالیفی بوده و مابقی نیز ترجمه از سایر زبان‌ها و به خصوص انگلیسی هستند. در این میان افراد بسیاری علاقه دارند آثار خود شامل شعر، داستان، داستان کوتاه یا سایر آثار علمی و غیرعلمی خود را در قالب کتاب به چاپ برسانند. همچنین افرادی نیز که به زبان‌های خارجی تسلط دارند تمایل به ترجمه آثار داستانی و غیرداستانی دارند. از این رو آشنایی با مراحل چاپ کتاب می‌تواند برای علاقمندان به چاپ کتاب مفید و راهگشا باشد. با ما همراه باشید تا با این مراحل آشنا شوید.

مراحل پیش از چاپ در چاپ کتاب

بدیهی است که پیش از اینکه کتاب شما به مرحله چاپ برسد باید مراحلی را طی نمایید. درواقع این مراحل مربوط به قبل از زمانی است که شما کتاب را به دست ناشر می‌سپارید. مراحل پیش از چاپ بیشتر شامل آماده سازی اثر است.

درصورتی که کتاب شما تالیفی است باید ابتدا نسبت به طرح داستان یا طرح کلی کتاب اقدام نمایید. پس از این مرحله کار اصلی که نگارش کتاب است آغاز می‌گردد. بسیاری از نویسندگان با این مشکل روبرو هستند که کتابی را شروع می‌کنند اما نمی‌توانند آن را به اتمام برسانند. بنابراین بهتر است یک برنامه گام به گام برای چاپ کتاب خود داشته باشید که بخش اصلی آن مربوط به نگارش کتاب است. نویسندگان بزرگ توصیه می‌کنند که خود را مقید به نوشتن تعداد مشخصی کلمه یا صفحه کتاب در هر روز نمایید. میزان و حجم نگارش بستگی به توانایی و ویژگی‌های شخصی خود شما دارد. برخی از نویسندگان ترجیح می‌دهند روی یک صفحه از کتاب خود را بنویسند درحالی که برخی دیگر 5 یا حتی 10 صفحه می‌نویسند. همچنین برخی از نویسندگان ترجیح می‌دهند نگارش کتاب خود را صبح‌ها انجام دهند اما برخی دیگر عصرها یا شب‌ها را ترجیح می‌دهند. در هرصورت این موضوع کاملاً بستگی به خود شما دارد. پس از اتمام نگارش کتاب باید چندین بار آن را بازخوانی کنید تا متن دلخواه شما به دست آید. در این مرحله می‌توانید چند نسخه از کتاب خود را تهیه کنید و آن را در اختیار اطرافیانتان بگذارید تا نظراتشان را درباره کتاب بیان کنند. پس از اتمام بازخوانی و اعمال نظرات افرد دیگر کتاب شما آماده ارائه با ناشر است.

اما از سوی دیگر اگر کتابی که قصد چاپ آن را دارید ترجمه است مرحله اول کار شما با انتخاب کتاب مناسب آغاز می‌شود. برای انتخاب کتاب مناسب ترجمه می‌توانید از سایت گودریدز استفاده کنید که میلیون‌ها کاربر با خواند کتاب‌ها درباره آن‌ها نظرات خود را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید از سایت‌هایی مانند آمازون استفاده کنید تا پرفروش‌ترین کتاب‌ها را انتخاب نمایید. همانند کتاب‌های تالیفی، پس از ترجمه کتاب باید چندین بار آن را بخوانید و همچنین از یک فرد دیگر بخواهید کتاب را خوانده و نظرات خود را با شما در میان بگذارد. پس از بازخوانی نهایی و اعمال اصلاحات احتمالی، می‌توانید کتاب را برای ناشر خود ارسال نمایید.


کتاب برتری خفیف انتشارات اندیشه آگاه

مراحل حین چاپ در چاپ کتاب

پس از اینکه کتاب خود را تالیف یا ترجمه کردید باید کتاب را به ناشر ارائه دهید. درصورتی که ناشر با چاپ کتاب شما موافقیت کند در ادامه مراحل زیر طی می‌شود تا کتاب به مرحله چاپ برسد:

ویراستاری کتاب: یک ویراستار ادبی، نگارشی و علمی کتاب را ویراستاری می‌کند. هر سه مورد می‌تواند توسط یک فرد انجام گیرد یا ویراستاران مختلفی بر روی کتاب کار کنند.

صفحه‌آرایی و طراحی جلد: پس از انجام ویراستاری، کتاب صفحه‌آرایی می‌شود تا در قالب استاندارد کتاب درآید. بیشتر کتاب‌های داستان و غیر علمی در قطع رقعی صفحه‌آرایی می‌شوند و کتاب‌های علمی نیز عمدتاً قطع وزیری دارند. با این حال چاپ کتاب در قطع‌های رحلی و خشتی و سایر قطع‌ها نیز رایج و مرسوم است. همچنین هم‌زمان با صفحه‌آرایی کتاب طراحی جلد نیز انجام می‌گیرد و در طراحی جلد معمولاً نظرات مترجم یا نویسنده نیز اعمال می‌شود.

اخذ مجوزهای کتاب: بعد از آماده شدن کتاب باید مجوزهای مختلفی برای آن اخذ شود که تمامی این موارد توسط ناشر انجام می‌گیرد. این مجوزها شامل شابک از خانه کتاب، فیپا از کتابخانه ملی و مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

چاپ و صحافی کتاب: پس از اخذ مجوزها، کتاب برای چاپ و همچنین صحافی به چاپخانه ارسال می‌گردد. کیفیت چاپ نقش زیادی در خروجی نهایی کتاب شما خواهد داشت و بر روی خریداران و خوانندگان کتاب نیز اثر می‌گذارد.

مراحل پس از چاپ کتاب

پس از چاپ کتاب مرحله معرفی و فروش کتاب آغاز می‌گردد. برای فروش کتاب می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف فروش کتاب استفاده کنید که نسخه الکترونیکی و صوتی کتاب را منتشر می‌کنند. همچنین برای فروش نسخه‌های کاغذی کتاب می‌توانید با شرکت‌های پخش کتاب همکاری نمایید. معرفی کتاب در شبکه‌های اجتماعی نیز نقش زیادی در دیده شدن و فروش کتاب شما خواهد داشت.


کتاب برتری خفیف انتشارات اندیشه آگاه

جمع‌بندی مراحل چاپ کتاب

در این مقاله با مراحل چاپ کتاب آشنا شدید. همانگونه که مشاهده کردید همکاری با یک ناشر حرفه‌ای نقش زیادی در موفقیت چاپ کتاب داد. ناشر کتاب در مراحل مختلفی مانند ویراستاری، صفحه‌آرایی، طراحی جلد، اخذ مجوزها و چاپ و صحافی آن نقش مستقیم دارد. انتشارات اندیشه آگاه با سال‌ها تجربه در حوزه چاپ کتاب، ناشر برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر ایران بوده است. چاپ کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون، چاپ کتاب قدرت انضباط شخصی اثر دنیل والتر و چاپ ده‌ها کتاب پرفروش دیگر در کارنامه این ناشر خوشنام دیده می‌شود.

 

 

برچسب ها : چاپ کتاب,انتشارات اندیشه آگاه,کتاب برتری خفیف,کتاب قدرت انضباط شخصی,مراحل چاپ کتاب






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2933]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن