تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797805905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه فیزیک دهم را ۲۰ بگیریم


واضح آرشیو وب فارسی::

در این مقاله راهکارهای عالی برای گرفتن نمره بالا و حتی نمره 20 در درس فیزیک دهم ارائه شده است. برای موفقیت در امتحان فیزیک این مقاله را بخوانید.

 

در این مقاله در رابطه با نحوه گرفتن نمره ۲۰ در فیزیک دهم توضیحات خوبی ارائه شده است. اگر می خواهید در درس فیزیک پایه ۱۰ نمره بیست و نمره اول کلاس را بگیرید ادامه این مقاله را بخوانید.

در کلاس های فیزیک دهم مرتب حاضر شوید و فعال باشید

برای یادگیری بهتر فیزیک دهم یا هر درس دیگری حضور مرتب و فعال در کلاس های مدرسه بسیار مهم است. دقت کنید که معلم فیزیک شما تلاش می کنند به بهترین شکل مطالب را به شما یاد بدهد و باید از این فرصت عالی استفاده کنید. اگر در کلاس گوش ندهید و یاد نگیرید باید بعدا خودتان در منزل همان مطالب را از اول بخوانید. پس کلاس های فیزیک را فرصت عالی برای یادگیری ببینید. برای گرفتن نمره ۲۰ در درس فیزیک دهم یا هر درس دیگری حضور منظم و فعال شما در کلاس لازم است. در ردیف های جلو کلاس بشینید و جزوه بنویسید. سرعت نوشتن خودتان را افزایش دهید و مهمترین نکات را یادداشت کنید. هر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. برای گرفتن نمره بیست در درس فیزیک پایه ۱۰ باید تمام اشکالات را برطرف نمایید و کاملا آماده و مسلط در جلسه امتحان حاضر شوید. همانطور که گفته شد، کلاس را فرصتی عالی برای یادگیری ببینید و از آن بیشترین استفاده را داشته باشید. اگر اشکالات زیادی در فیزیک دهم دارید در کنار کلاس های اصلی خودتان از کلاس های تدریس خصوصی بهترین مدرسین فیزیک استفاده نمایید. در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php (مرجع انتخاب آنلاین معلم خصوصی فیزیک و سایر دروس) لیست کاملی از اساتید برتر فیزیک دهم و سایر دروس ارائه شده است. مدرسین خوب فیزیک از دانشگاههای معتبر مانند دانشکده فیزیک دانشگاه تهران https://physics.ut.ac.ir/، دانشگاه تبریز https://physics.tabrizu.ac.ir/fa، دانشگاه علم و صنعت http://physics.iust.ac.ir/ و ... فارغ التحصیل شده اند.

در کلاس فیزیک هم حضور فعال داشته باشید. فقط اینکه در کلاس حاضر باشید کافی نیست. متاسفانه تعداد زیادی از دانش آموزان تنها از ترس والدین و یا به خاطر بحث حضور و غیاب توسط استاد در کلاسها شرکت می کنند. اگر در کلاس درس را یاد نگیرید علاوه بر از دست دادن مباحث کلاس، زمان خودتان را هم از دست داده اید. به این ترتیب دو ضرر متوجه شما خواهد شد. اگر حضور شما در کلاس مفید نباشد همان بهتر که در منزل فیزیک را بخوانید. بنابراین در کلاس حاضر باشید و گوش دهید و جزوه بنویسید. اتفاقا برای استفاده مفید از کلاس فیزیک نوشتن جزوه بسیار خوب است. چون اگر بخواهید جزوه بنویسید تمرکز بیشتری هم خواهید داشت.



کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید و با دقت بالا بخوانید

منبع اصلی شما برای مطالعه کتاب درسی است و تمام سوالات امتحانی از کتاب درسی مطرح می شود. پس خیلی به دنبال کتاب های کمک آموزشی متعدد نباشید. کتاب درسی را خط به خط مطالعه کنید و آن را خوب بفهمید. تمام تلاش شما باید این باشد که کتاب درسی را عالی بلد باشید. تمرینات و مثال های داخل کتاب را خوب یاد بگیرید و مهمترین نکات را یادداشت نمایید. اگر بر کتاب درسی ۱۰۰ درصد مسلط باشید گرفتن نمره ۲۰ در فیزیک دهم برای شما تضمین شده خواهد بود. برای دانلود کتاب فیزیک دهم به سایت http://chap.sch.ir/ مراجعه نمائید. پیشنهاد می کنیم این مقاله عالی را از دست ندهید: 25 فیلم آموزشی عالی و نمونه تدریس فیزیک دهم 100 درصد رایگان

در طول ترم سعی کنید در هیچ کدام از کلاسهای خودتان در مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید. هر بار که در کلاس غیبت می کنید مطالب مهمی را از دست خواهید داد. در ضمن، خودتان بهتر می دانید که جبران این غیبتها کار آسانی نیست. اولا در زمانی که در کلاس حاضر نیستید معمولا درس نمی خوانید و وقت را از دست می دهید. ثانیا برای یادگیری همان مبحث بعدا باید وقت بیشتری هم بگذارید.

در طول ترم درس فیزیک را بخوانید و تمرین حل کنید

فیزیک درسی است که برای یادگیری به زمان و حل تمرین و مسئله نیاز دارد. اگر می خواهید در درس فیزیک دهم نمره عالی و حتی ۲۰ بگیرید مطمئنا باید در طول ترم برای یادگیری آن وقت بگذارید. گرفتن نمره ۲۰ سطح تسلط بالایی را لازم دارد در نتیجه باید زیاد وقت در نظر بگیرید. بعد از هر جلسه کلاس درس را مرور نمایید و تمرینات و مسائل داخل کتاب را مورد بررسی قرار دهید. مسائل را تحلیل کنید و برای خودتان کامل توضیح دهید که برای حل هر تمرین چرا از فلان فرمول استفاده می کنید. برای درس فیزیک به هر میزان تمرینات بیشتری حل کنید موفق تر خواهید بود. کسی می تواند در فیزیک دهم نمره ۲۰ بگیرد که در طول ترم تمرینات زیادی را مورد بررسی قرار داده باشد و کاملا بر مباحث مسلط باشد.

برای 20 گرفتن در درس فیزیک دهم عادت به درس خواندن در طول ترم را در خودتان ایجاد کنید. اگر فیزیک را در طول ترم بخوانید مطالب بهتر و مفهومی تر برای شما جا خواهد افتاد. در این حالت فرصت بیشتری برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت و با در اختیار داشتن زمان کافی و بدون استرس فیزیک را خواهید آموخت. در ایام امتحانات زمان کافی برای یادگیری عمقی و مفهومی فیزیک ندارید. بعد از کلاسهای فیزیک درس را مرور کنید. در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده نمائید.



در درس فیزیک در بسیاری از موارد برای حل یک سوال و تمرین چند راه حل وجود دارد. اگر روابط و فرمولها را به خوبی درک کرده باشید و صورت سوال را هم خوب فهمیده باشید در بسیاری از موارد چند راه حل را می توانید پیشنهاد دهید. به عنوان مثال در بحث حرکت پرتابه می توانید به صورت مولفه ای در راستای x و Y تمرین را حل کنید و یا از فرمول کلی حرکت پرتابه ها استفاده نمائید.

فقط فرمول های فیزیک دهم را حفظ نکنید و درس را مفهومی بخوانید

ممکن است برای درس ریاضی با حفظ کردن فرمول ها نتیجه بگیرید اما برای درس فیزیک حتما باید در کنار به خاطر سپردن فرمول ها، روابط را به خوبی درک کنید و فهمیده باشید. خصوصا اگر هدف سطح بالایی مانند گرفتن نمره بیست دارید حتما باید فرمول های فیزیک را درک کرده باشید. برای خودتان روابط را خوب توضیح دهید و متوجه باشید کاربرد هر فرمول در چه حالت هایی هست. هر فرمول فیزیک توصیف کننده پدیده ای واقعی است (مثلا در حرکت پرتابه با فرمول های فیزیک سرعت یا برد و ارتفاع اوج پرتابه را بدست می آوریم) و بنابراین باید این ارتباط فرمول ها با پدیده های واقعی فیزیکی را خوب درک کنید تا نمره ۲۰ بگیرید. اگر فقط فرمول ها را حفظ کنید ممکن است برای سوالی از فرمول نادرست استفاده کنید اما اگر روابط را درک کنید برای حل هر سوال فیزیک دهم عملکرد درستی خواهید داشت.

به خودتان خیلی بستگی دارد که بخواهید چگونه فیزیک را بخوانید. چه معیاری را برای خودتان در نظر گرفته اید؟ آیا می خواهید فیزیک را خوب بفهمید و درک کنید؟ آیا گرفتن نمره بالا برای شما مهم است و یا فقط می خواهید درس را پاس کنید؟ ذهنیتی که دارید به صورت کلی روی تمامی کارهای شما اثر می گذارد. اگر بخواهید در امتحان نمره بالایی بگیرید و فیزیک را عمقی یاد بگیرید تلاش بیشتری هم می کنید. به سطحی خوانی درس و فرمولها اکتفا نکنید. تلاش کنید درس را درک کنید و بفهمید.

از بهترین اساتید و مدرسین خصوصی برتر فیزیک کمک بگیرید

سر فصل های فیزیک دهم شامل فیزیک و اندازه‌گیری، کار، انرژی و توان، ویژگی‌های فیزیکی مواد، دما و گرما و ترمودینامیک است. برای یادگیری عالی این مباحث و گرفتن نمره ۲۰ یک راهکار عالی استفاده از کلاس های خصوصی اساتید برتر است. برای مشاهده تعدادی از بهترین مدرسین فیزیک دهم و سایر مقاطع در تهران، کرج و کل ایران بر روی لینک مشاهده بهترین مدرسین و اساتید فیزیک کلیک کنید. در سایت ایران مدرس اساتید بسیار خوبی حضور دارند و می توانند به شما در رسیدن به نمره بالا در درس فیزیک پایه ۱۰ کمک نمایند. البته در کلاس های خودتان هم حضور کامل داشته باشید و از کلاس های تدریس خصوصی اساتید برتر برای یادگیری بهتر و تسلط بالاتر استفاده کنید. مدرسین برتر و برجسته فیزیک از دانشگاههای معتبر فارغ التحصیل شده اند و حتی دبیر رسمی آموزش و پرورش https://medu.gov.ir/fa/ هم در سایت ایران مدرس حضور دارد.



در ایام امتحانات جمع بندی کنید و نمونه سوالات امتحانی فیزیک دهم را بررسی نمائید

درست است که توصیه کردیم در طول ترم فیزیک را بخوانید اما واضح است که برای گرفتن نتیجه عالی ایام امتحانات هم تاثیر زیادی دارد. اگر در طول ترم درس را خوب خوانده باشید ایام امتحانات را برای جمع بندی و حل نمونه سوالات امتحانی می توانید استفاده کنید و تسلط خودتان را افزایش دهید. در ایام امتحانات است که می توانید اشکالات را برطرف کنید و با حل تمرینات و سوال های امتحانی خودتان را بیشتر و بیشتر به گرفتن نمره ۲۰ در درس فیزیک دهم نزدیک نمایید. خلاصه اینکه در طول ترم باید درس کامل خوانده شود و در ایام امتحانات جمع بندی و مرور و حل مسائل بیشتر انجام شود تا در نهایت بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

چون فیزیک به صورت ذاتی یک درس مفهومی است باید تلاش کنید از تمام امکانات برای یادگیری مفهومی و عمقی آن استفاده کنید. اگر درس فیزیک را به صورت عمقی و نه سطحی یاد بگیرید هم در امتحان فیزیک و هم در کنکور فیزیک موفق تر خواهید بود. برای موفقیت در فیزیک فقط فرمول حفظ نکنید و درس را درک کنید. برای یادگیری عمقی این درس به صورت مرتب در کلاسها شرکت کنید و خودتان هم در طول ترم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. با این دید در کلاسهای فیزیک شرکت کنید و یا کتاب فیزیک را بخوانید که می خواهید مطالب را به صورت عمقی متوجه شوید و برای آن تلاش کنید.

کلیک کنید: دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید فیزیک دهم فصل ۴ - دما و گرما انبساط با مثال های فراوان

چگونه فیزیک دهم را بخوانیم

در این بخش در رابطه با نحوه خواندن فیزیک دهم توضیحاتی ارائه می گردد. برای اینکه بتوانید راحت تر فیزیک را بخوانید و یاد بگیرید همانطور که گفته شد بسیار خوب است که در کلاس ها به صورت کامل حاضر بوده باشید. در منزل بعد از کلاس درس، جزوه را مرور نمائید. مثال هایی که معلم فیزیک در کلاس حل کرده است را سعی کنید خودتان یک بار دیگر حل نمائید. در ادامه سراغ کتاب درسی بروید. البته اگر همان روز بعد از کلاس خسته بودید و یا فرصت نداشتید ایرادی ندارد. این کارها را روز بعد یا آخر هفته می توانید انجام دهید. ولی اگر همان روز بعد از کلاس بتوانید مرور مختصری داشته باشید بسیار عالی است. بعد از مرور جزوه و مثال های آن سراغ متن کتاب درسی و تمرینات حل شده آن بروید. اگر جزوه را خوب خوانده باشید این مرحله را با سرعت بیشتری می توانید طی کنید. چون مطالب جزوه خلاصه ای از همان مطالب کتاب است.

در مرحله بعد سراغ تمرینات حل نشده آن مبحث بروید و سعی کنید خودتان با دیدی که پیدا کرده اید و با روش های ارائه شده در کتاب و مورد استفاده معلم تدریس فیزیک خودتان، تمریناتی که حل نشده است را حل کنید. روی تمرینات فکر کنید و قبل از اینکه سراغ حل المسائل بروید سعی کنید حتما خودتان راه حلی ارائه کنید. اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. مهم این است که روی سوالات فکر کنید و سعی کنید راه حلی بنویسید. همین فکر کردن روی سوالات و تلاش برای پیدا کردن راه حل خودش به جا افتادن بهتر مسائل برای شما و رشد و پیشرفت توانایی های ذهنی شما کمک زیادی خواهد کرد.

نکته بعدی اینکه، قبل از کلاس مبحث جدید را کمی بخوانید. این مورد را معمولا درصد بسیار کمی از دانشجویان و دانش آموزان انجام می دهند. در نظر بگیرید که می خواهید در یک کلاس آموزشی در هر زمینه ای شرکت کنید و قبل از کلاس سوالاتی برای شما مطرح بوده است. اگر با داشتن تعدادی سوال در کلاس حاضر شوید حواستان برای یادگیری خیلی جمع تر خواهد بود. اگر قبل از کلاس فیزیک به مبحث جدید نگاهی بیندازید سوالاتی در ذهن شما ایجاد می شود و در نتیجه در کلاس درس برای رسیدن به پاسخ آن سوالات حواستان بیشتر جمع درس خواهد شد. برای مطالعه بیشتر در رابطه با علم فیزیک به سایت ویکی پدیا https://en.wikipedia.org/wiki/Physics مراجعه نمائید.

منبع: ایران مدرس www.IranModares.com

 

برچسب ها : فیزیک,فیزیک دهم,آموزش فیزیک,امتحان فیزیک,نمره 20






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3646]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن