تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798469002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس بررسی کرد مزایا و معایب سیستم عامل جدید اپل/ افزایش امکانات دوربین و پشتیبانی از زبان فارسی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس بررسی کرد
مزایا و معایب سیستم عامل جدید اپل/ افزایش امکانات دوربین و پشتیبانی از زبان فارسی
تغییرات اساسی دوربین و امکانات ویرایش عکس، پشتیبانی از زبان فارسی، اضافه شدن چند نرم افزار جدید و مهم تر از همه کیبورد هوشمند از ویژگی‌های IOS 8 است.

خبرگزاری فارس: مزایا و معایب سیستم عامل جدید اپل/ افزایش امکانات دوربین و پشتیبانی از زبان فارسی



به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، پس از معرفی Iphone 6 و Iphone + 6، سیستم عامل جدید اپل که چهارشنبه شب عرضه شد، جدیدترین خبر از این کمپانی است. در این گزارش تغییرات سیستم عامل جدید اپل و مزایا و معایب IOS 8 بررسی شده است. *تغییرات قسمت Nottification Center به عنوان نخستین تغییر در قسمت Nottification Center ایجاد شده است. عکس اول متعلق به IOS 7 و عکس دوم متعلق به IOS 8 است. در قسمت Nottification علاوه بر تغییرات ظاهری، امکان اضافه و حذف کردن برنامه های دلخواه در این بخش فراهم شده که از این طریق می توان به برنامه ها پاسخ نیز داد و نیاز به مراجعه به آن برنامه نیست.



*تغییرات اساسی دوربین و امکانات ادیت عکس از جمله تغییرات اساسی و بسیار کاربردی IOS 8 افزایش امکانات دوربین و ادیت عکس در این نسخه از سیستم عامل اپل است. اضافه شدن قابلیت TIME-LAPSE (یک تکنیک عکاسی که برای مثال هنگام تصویربرداری از حرکت ابرها در آسمان و به تصویر کشیدن سریع گذر روز و شب استفاده می شود)، اضافه شدن تایمر، امکان تغییر نور و رنگ عکس پس از عکس برداری و امکان چرخاندن عکس از جمله تغییرات اساسی و بسیار کاربردی ISO 8 است. همچنین امکان Hide (مخفی کردن) عکس نیز اضافه شده است. *تغییرات در بخش برنامه های در حال اجرا یکی از تغییرات اساسی، مربوط به قسمت برنامه های در حال اجرا است. در نسخه های پیشین IOS دوبار کلیک بر دکمه Home، برنامه های در حال اجرا را نمایش می داد که راهی برای بستن برنامه های اضافی بود. اکنون این بخش کمی شلوغ تر شده است. به طوری که در بالای برنامه های در حال اجرا مخاطبانی که آخرین تماس ها با آنها برقرار شده، برای سهولت بیشتر در دسترس قرار داده شده‌اند. در پایین نیز آیکن همان برنامه های در حال اجرا نمایش داده می‌شود که شاید برای شناخت سریع تر و آسان تر برنامه ها است.

*بالاخره اپل فارسی شد بالاخره در این نسخه از IOS برای نخستین بار زبان فارسی نیز به زبان های دستگاه اضافه شده است. البته این شامل زبان فارسی برای کیبورد نیست و همچنان کیبورد عربی برای فارسی زبان قابل استفاده است.

*قابلیت  و افزودن صفحه کلید بیشتر  در این نسخه امکانات صفحه کلید پیش فرض ISO، بیشتر شده است. همچنین با افزوده شدن قابلیت کیبورد هوشمند که تکامل یافته امکان Spell Checking است، کلماتی که کاربر در پیام ها و ایمیل های روزانه خود به کار می برد به صورت خودکار در دایره لغات سیستم عامل ذخیره و در نوشتن متون به کاربر پیشنهاد می شود. علاوه بر این برای نخستین بار امکان اضافه کردن صفحه کلید اضافی فراهم شده است. برای مثال یکی از آنها برنامه صفحه کلید Swifkey است.

*اطلاع از میزان مصرف باطری توسط اپلیکیشن‌ها با اضافه شدن امکان Battery Usage، امکان رصد و پیگیری مصرف باطری توسط اپلیکیشن‌ها فراهم شده است. برای مثال در بین برنامه های معمول روزانه بیشترین مصرف باتری (حدود 30 درصد) در یک روز به برنامه وایبر اختصاص دارد.

*حذف تفکیک 3G از GPRS  از نکات مهم این نسخه برای کاربران ایرانی می توان به حذف گزینه فعال سازی 3G  اشاره کرد. به این ترتیب اپل با فرض اینکه اکنون 3G در اغلب کشورهای مهم جهان توسعه یافته است، در بخش فعال سازی Cellular Data، گزینه Enable 3G  را حذف و گزینه Enable LTE  را جایگزین کرده است. *اپلیکیشن Health یکی از تغییرات بسیار اساسی این نسخه IOS که به تبعیت از بازار، برای نخستین بار اضافه شده است، اپلیکیشن Health است که اپل روی این اپلیکیشن مانور زیادی داده است.

*اپلیکیشن Phone تغییر ایجاد شده در این بخش، مربوط به تماس دریافتی است که تصویر مخاطب روی صفحه نمایش داده می‌شود. *اپلیکیشن iBooks برای نخستین بار در IOS 8 اپلیکیشن iBooks اپل (فروشگاه کتاب) به صورت پیش فرض اضافه شده است. این اپلیکیشن ظاهر و کارکردی شبیه به App Store دارد.

*اپلیکیشن Mail در نسخه IOS 6 در برنامه ایمیل، با کشیدن از راست به چپ روی یک ایمیل، دو گزینه More و Trash نمایش داده می شد، اکنون سه گزینه More، Flag و Archive نمایان می شود و به این ترتیب برخی قابلیت‌ها به برنامه ایمیل اضافه شده است. همچنین با اضافه شدن امکان Notify Me، می توان درخواست کرد که رسیدن یک ایمیل خاص به صورت ویژه در بخش Nottification به اطلاع کاربر رسانده شود. *اشتراک اطلاعاتی بین اعضای خانواده  در نهایت از دیگر قابلیت های سیستم عامل جدید اپل، امکان Family Sharing است که کاربران محصولات اپل می توانند عکس، رویدادهای خاص، موزیک، ویدئو، کتاب و اطلاعات مکانی مورد علاقه خود را بین اعضای خانواده به اشتراک بگذارند. سخن آخر اینکه با توجه به عرضه اولیه هر محصول جدید، به نظر می رسد دارندگان محصولات قدیمی تر این شرکت، از قبیل Ipad 2 و Iphone 4s بهتر است برای جلوگیری از مواجه با برخی ایرادات، تا زمان عرضه نسخه 8.1 برای ارتقا سیستم عامل خود صبر کنند. نگارنده: فاطمه سامعی انتهای پیام/ب  

93/06/28 - 15:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن