تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798487036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهي دولت به بانک ها و بخش خصوصي بدون حسابرسي اعلام نمي شود/ حذف نشدن دهک ها بدون حصول اطمينان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۳۱ق.ظ)
بدهي دولت به بانک ها و بخش خصوصي بدون حسابرسي اعلام نمي شود/ حذف نشدن دهک ها بدون حصول اطمينان براي اعلام رقم دقيق ميزان بدهي دولت به بانک ها و بخش خصوصي نياز به انجام حسابرسي داريم و اگر قبل از حسابرسي عدد و رقمي اعلام کنيم قطعا اين محاسبه درست نيست و ما براي تعيين دقيق بدهي ها يک کميته تشکيل داده ايم.
به گزارش خبرنگار موج، شاپور محمدي معاون اقتصادي وزير امور اقتصادي دارايي در نشست خبري با اعلام اين مطلب گفت: حذف مجوزهاي غيرضروري يکي از اقداماتي است که در دستور کار داريم و براي تحقق اين اقدام نياز به يک عزم ملي است.
وي افزود: در حال حاضر ما شاهد صدور چند هزار مجوز از سوي دستگاه هاي مختلف هستيم و اين درحالي است که صدور اين مجوزها هيچ توجيه اقتصادي ندارد و صرفا فضاي کسب و کار را تحت تاثير قرار مي دهد.
معاون وزير امور اقتصدي و دارايي ادامه داد: قانون حذف مجوزها از يک ماه پيش ابلاغ شده اما تاکنون در اين خصوص جلسه اي نداشته ايم زيرا هنوز مجلس نمايندگان خود را براي حضور در اين جلسه به ما معرفي نکرده است.
معاون وزير اقتصاد و دارايي با اشاره به بسته سياستي خروج غيرتورمي از رکود اذعان داشت: اين بسته 177 بند دارد که 105 بند آن با همکاري معاونت برنامه ريزي و امور اقتصادي تهيه شده است.
وي با تاکيد بر ضرورت ضمانت اجراي اين بسته سياستي تصريح کرد: بخشي از اين بسته سياستي تبديل به قانون شده که عدم اجراي تخلف محسوب مي شود اما براي آن بخش هايي که به صورت آيين نامه هيات وزيران است يک گروه پايش تشکيل مي شود.
وي با اشاره به کاهش قيمت نفت و تاثير آن بر روي بودجه سال جاري تصريح کرد: قطعا 80 درصد درآمدهاي نفتي براي بودجه امسال محقق مي شود اما هنوز اين رقم نهايي نشده و اطمينان داريم که درصد خوبي از اين بودجه محقق مي شود و دولت تلاش دارد کمترين انحراف در بودجه صورت گيرد.
محمدي با اشاره به سهم عمده وزارت نفت در تحقق درآمدهاي نفتي و وازير آن به حساب شرکت ها خاطرنشان کرد: سهم وزارت نفت از تحقق درآمدهاي نفتي خوب است و واريز اين درآمدها به حساب شرکت ها نيز با تقدم و تاخر در حال انجام است.
به گفته اين مقام مسوول، وصول درآمدهاي نفتي به شکل منظم و قانوني انجام مي شود و امکان وصول اين درآمدها وجود دارد.
معاون وزير اقتصاد در خصوص بدهي دولت به بخش خصوصي و بانک ها اظهار داشت: هيات دولت کميته اي را براي تعيين ميزان بدهي دولت به بانک ها و بخش خصوصي تشکيل داده است. اما تا زماني که اين ارقام حسابرسي نشود ما نمي توانيم ميزان بدهي ها را اعلام کنيم زيرا اين اقدام قبل از حسابرسي صحيح نيست.
وي با اشاره به پيش بيني پرداخت 40 هزار ميليارد تومان از بدهي دولت به بانک ها و بخش خصوصي طبق لايحه خروج غيرتورمي از رکود متذکر شد: براي پرداخت بدهي دولت به بانک ها و بخش خصوصي راهکار ديگري از جمله فروش سهام شرکت ها در نظر گرفته شده تا با منابع حاصل از فروش اين منابع دولت بتواند بخشي از بدهي هاي ريالي خود را به بانک ها تسويه کند.
محمدي در خصوص ارزش فروش اين سهام ها گفت: با توجه به تغييبراتي که در قيمت سهام ايجاد مي شود نمي توان رقم دقيقي را اعلام کرد.
وي با تاکيد بر ضرورت اجرايي اصل 44 قانون اساسي افزود: دولت تلاش دارد سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي را با دقت انجام دهد و ما ارزش سهام قابل واگذاري را بالاي 100 هزار ميليارد تومان پيش بيني مي کنيم.
وي در خصوص حذف دهک ها از دريافت يارانه نقدي اذعان داشت: حذف دهک ها از دريافت ليست يارانه بگيران نقدي نمي تواند منجر به افزايش تورم شود. زيرا قطعا منابع حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و حذف برخي دهک ها به بخش توليد بهداشت و درمان تزريق مي شود. بنابراين حمايت از توليد و افزايش آن زمينه کاهش قيمت کالا را مهيا مي کند.
به گفته معاون وزير اقتصاد حذف برخي افراد و دهک ها از ليست يارانه بگيران بايد بر اساس قانون انجام شود و دولت تمام تلاش خود را براي اجراي قانون به کار مي بندد و ناگزير از اجراي قانون است انما براي حذف دهک ها لازم است شرايط و الزامات آن مهيا شود.
محمدي تصريح کرد: تا زماني که ابزار ها و شرايط لازم براي حذف دهک ها مهيا نشود قطعا دولت اين اقدام را انجام نمي دهد و يکي ديگر از اقدامات دولت اين است که به هيچ عنوان يارانه اقشار ضعيف و کم درآمد را حذف نکند.
معاون اقتصادي وزير اقتصاد با اشاره به رتبه 152 ايران از سوي بانک جهاني خاطرنشان کرد: رتبه ايران و تمام کشورها در بانک جهاني براساس نظرسنجي و پرسشنامه اي که بخش خصوصي آن را پر و ارسال مي کند صورت مي گيرد بنابراين ما نقشي در تعيين رتبه بندي نداريم هرچند ما مي توانيم با ارائه کار کارشناسانه اطلاعات اشتباه ر ا رفع کنيم.
وي تاکيد کرد: وظيفه ما بهبود فضاي کسب و کار است. اما رتبه ايران در بانک جهاني بر اساس نظر بخش خصوصي و رشد و پيشرفت ساير کشورها تعيين مي شود.
وي در خصوص تاثير اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در رشد اقتصادي متذکر شد: برخي دستگاه ها تاثير هدفمندي در رشد اقتصادي را منفي نيم درصد اعلام کرده اند اما ما اين رقم را منفي دو درصد مي دانيم بنابراين اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تاثير چنداني بر رشد اقتصادي ندارد.
وي در مورد رسيدن نرخ تورم به کمتر از 20 درصد متذکر شد: تحقق اين هدف و رساندن نرخ تورم به پايين تر از 20 درصد کار سختي است اما تلاش مي کنيم اين خواسته رئيس جمهور را محقق کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن