تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835977323
چرا معاویه توانست مردم را نسبت به امیرالمومنین(ع) فریب دهد؟
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
چرا معاویه توانست مردم را نسبت به امیرالمومنین(ع) فریب دهد؟
عوامفریبی روش همه سیاست بازانی است که می خواهند قدرت را بدست بیاورند یا اینکه آن را حفظ کنند. شیوه تطمیع و تهدید و تبلیغات فراوان همین حالا هم وجود دارد و بسیاری از سیاستمداران از این حربه استفاده می کنند.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان اینکه عوامفریبی روش همه سیاست بازانی است که می خواهند قدرت را بدست بیاورند یا اینکه آن را حفظ کنند و شیوه تطمیع، تهدید و تبلیغات فراوان همین حالا هم وجود دارد، گفت: طبیعی است که معاویه هم در زمانی که مردم رشد فکری زیادی نداشتند توانست مردم را فریب بدهد. حجت الاسلام سیدمحمد سادات منصوری رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اینکه چرا با وجود اصرار مردم در بیعت با امیرمومنان حضرت علی (ع) از فرمانهای ایشان برای اموری مثل جهاد و ... طفره می رفتند و ایشان را تنها گذاشتند؟ گفت: پاسخ به این سوال تابع عوامل مختلفی است پیچیدگی زیادی دارد، اما به بخشی از آن اشاره می کنم. یک گروه مهم خوارج بودند که کلاً از بیعت حضرت امیر(ع) سرباز زدند که معروف به ناکثین شدند. وی افزود: دلیل عمده آنها آن شبهه و مشکلی بود که برای آنها بعد از جنگ صفین پیش آمد. بخاطر اینکه آدمهای متعبدی بودند ولی عقل و درایت نداشتند. همین مسئله باعث شد که اینها با کمترین شبهه ای افکارشان پریشان و به هم ریخته شود و دچار مشکل شوند. سادات منصوری یادآور شد: خوارج زمان حضرت امیر(ع) شباهت بسیاری با گروه های تکفیری و داعش امروزی دارد. بنابراین گروهی به خاطر شبهاتی که برای آنها پیدا شد از فرامین حضرت امیر(ع) سرپیچی و دوری کردند. آن هم به خاطر اینکه عقل ضعیفی داشتند و قدرت تحلیل و درک درستی از دین نداشتند. مقداری به ظاهر دین عمل می کردند اما از واقع و حقیقت دین هیچ اطلاعی نداشتند همین مسئله باعث شد که این مشکلات را به وجود آورند. رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: گروهی هم بودند که دنبال مقام و قدرت بودند مانند طلحه و زبیر که امیرمومنان(ع) زیر بار درخواست آنها نمی رفت که جنگ جمل را راه انداختند. اینها به خاطر منافع شخصی و گروهی خود با امیرالمومنین(ع) وارد جنگ شدند، زیرا امیرمومنان را کسی می دیدند که حاضر نیست سیاست بازی های آن زمان یا این زمان را داشته باشد و از جانب حق دست بردارد. به همین سبب این گروه جنگ جمل را براه انداختند. سادات منصوری هم بیان کرد: گروهی هم بودند مانند معاویه که دنبال خلافت بودند و منافع مالی و مادی آنها هم در خطر افتاده بود و اینها مستقیما وارد جنگ با حضرت امیر(ع) شدند حالا با نام خونخواهی از عثمان و چنین حرفهایی که جنگ صفین را براه انداختند و ماجرای خدعه معاویه و قرآن بر سر نیزه کردن او را که همه شنیده ایم. رئیس مرکز پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: گروه دیگری که شیعیان امیرالمومنین محسوب می شدند پیروان و علاقمندان ایشان و خاندان اهل بیت (ع) بودند. ولی آنها در ایمانشان محکم نبودند و در یاری امام علی(ع) سستی کردند که خون دلها به دل امیرالمومنین کردند. در نهج البلاغه سخنان حضرت امیر(ع) خیلی مفصل است که چقدر نسبت به آنان گله می کند و گاهی هم آن مردم را نفرین می کند. آنها آدمهای سست عقیده و سست ایمانی بودند و تربیت درست مذهبی و الهی هنوز نشده بودند. تحت تعلیمات صریح اهل بیت(ع) قرار نگرفته بودند و لذا اینها امیرالمومنین را در موقعیت های خطیر و جاهای خیلی مهمی که وجودشان خیلی ضروری بود تنها گذاشتند. سادات منصوری در مورد اینکه چرا آنهایی که با امام علی(ع) مخالف بودند بعد از شهادت ایشان با امام حسن(ع) بیعت کردند هم بیان کرد: اینها مردمی بودند که در افکارشان محکم نبودند و با خیلی چیزها، احساساتی برخورد می کردند، تا وقتی امیرالمومنین بود او را یاری نکردند وقتی ایشان به شهادت رسید پشیمان شدند آمدند با امام حسن مجتبی(ع) بیعت کردند. همین مردم از سیدالشهدا دعوت به عمل آوردند ولی ایشان را به شهادت رساندند ولی در خطبه ای که حضرت زینب(س) خواند شروع به گریستن کردند و دو مرتبه پشیمان شدند و توابین را تشکیل دادند که داستان آن در تاریخ اسلام آمده است. وی افزود: بنابراین اینها آدمهای احساساتی بودند. هم ترسو بودند و هم مقاومت نداشتند. تابع احساسات خیلی شدیدشان بودند خیلی زود از این رو به آن رو می شدند. حجت الاسلام سادات منصوری در مورد اینکه چرا خیلی از مردم به مقام ولایت و امامت امام علی(ع) توجه نکردند مگر احادیث و روایات را در مورد ایشان نشنیده بودند هم تصریح کرد: در مسئله ولایت و امامت باید دقت شود. یک وقت بحث خلافت است و یک وقتی بحث ولایت و امامت است. بیشتر توجه مردم آن زمان روی بحث خلافت بود. فهم و درک درستی از مسئله ولایت و امامت نداشتند. به جز یک عده معدودی که انگشت شمار بودند و از خواص حضرت امیر(ع) به شمار می رفتند. و گرنه اکثر مردم بحثشان بحث سیاسی و بحث جانشینی بود و به خاطر کینه های قبیله ای و چیزهای خیلی سطحی و مسائل اینجوری با اینکه حرفهای پیامبر را در مورد علی و اهل بیت(ع) فهمیدند ولی آن را زیر پا گذاشتند. و با کس دیگری بیعت کردند و حضرت زهرا(س) هر چقدر زحمت کشید و فرمایشان پیغمبر(ص) را یادآوری کرد آنها گفتند اگر علی زودتر می آمد با او بیعت می کردیم ولی حالا با ابوبکر بیعت کردیم و دیگر نمی شود بیعتمان را بشکنیم. رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد اینکه چرا مردم آن زمان شناختی از امیرالمومنین(ع) نداشتند فریب سیاستهای تخریبی معاویه علیه امام را خوردند هم تصریح کرد: عوامفریبی روش همه سیاست بازانی است که می خواهند قدرت را بدست بیاورند یا اینکه آن را حفظ کنند. شیوه تطمیع و تهدید و تبلیغات فراوان همین حالا هم وجود دارد و بسیاری از سیاستمداران از این حربه استفاده می کنند. اینکه مردم را به دنبال آرزوهای بلند گول بزنند و وعده و عید بهبودی اوضاع را بدهند. این روش کار سختی نیست و بسیار ساده است و مردم هم خیلی راحت فریب این سیاست بازی ها را می خورند. چه برسد به مردم آن زمان که رشد فکری زیادی نداشتند.
۳۰/۰۴/۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]
صفحات پیشنهادی
چرا معاویه توانست مردم را علیه امام علی(ع) بفریبد/ داعشی ها و تکفیری ها شباهت زیادی به خوارج دارند
دین و اندیشه در گفتگو با مهر طرح شد چرا معاویه توانست مردم را علیه امام علی ع بفریبد داعشی ها و تکفیری ها شباهت زیادی به خوارج دارند رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان اینکه عوامفریبی روش همه سیاست بازانی است که می خواهند قدرت را بدست بیاورند یا اینکه آن را حفظ کنند و شچرا شگفتآورترین ایمان از آنِ مردم آخرالزمان است؟
سهشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷ ۵۹ یک عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه شکرگذاری در برابر نعمات الهی را از ویژگیهای مومنان برشمرد و گفت انسانی که شکرگذار خداوند است هیچگاه از زندگی و مقدراتش گلایه نمیکند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجتالاسلام ناصرچرا امام علی(ع) نخواست با زور خودش را حاکم کند/ امیرالمومنین(ع) در 25 سال خانه نشینی چه می کردند
دین و اندیشه در گفتگو با مهر طرح شد چرا امام علی ع نخواست با زور خودش را حاکم کند امیرالمومنین ع در 25 سال خانه نشینی چه می کردند یک پژوهشگر حوزه دین گفت ماجرایی که بعد از فوت پیامبر اکرم ص پیش آمد این بود که به هر دلیل شخص دیگری حکومت را به دست گرفت اما حضرت علی ع نخواسچرا امام علی(ع) نخواست با زور حاکم شود/ امیرالمومنین در 25 سال خانه نشینی چه می کرد
دین و اندیشه در گفتگو با مهر طرح شد چرا امام علی ع نخواست با زور حاکم شود امیرالمومنین در 25 سال خانه نشینی چه می کرد یک پژوهشگر حوزه دین گفت ماجرایی که بعد از فوت پیامبر اکرم ص پیش آمد این بود که به هر دلیل شخص دیگری حکومت را به دست گرفت اما حضرت علی ع نخواست دست به کاربررسی علل خانه نشینی و شهادت امام علی (ع)/ چرا حدیث غدیر به اشتباه تفسیر شد
دین و اندیشه رستم نژاد در گفتگو با مهر بررسی علل خانه نشینی و شهادت امام علی ع چرا حدیث غدیر به اشتباه تفسیر شد یک قرآن پژوه درباره تحریف در اصل ولایت و امامت بعد از پیغمبر ص گفت عدالت نمی گذارد آدم راحت بخوابد زیرا وقتی عدالت بیاید خیلی ها هم باید هزینه آن را بپردازند مردمچرا مردم رغبتی به فرزندآوری ندارند؟
پرسشی از دو کارشناس چرا مردم رغبتی به فرزندآوری ندارند حرکت جامعه ایران به سمت میانسالی و پیری پیش میرود و رشد منفی جمعیت در سال 1390 نسبت به سال 1385 برخی سیاستگذاران و تصمیمگیران کشور را نگران ادامه سیاست کنترل موالید کرده است براین اساس سیاستهای تشویقی دولت برای جبران کاعضو هیئت علمی موسسه امام خمینی: فریب معاویههای زمان را نخوریم
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی فریب معاویههای زمان را نخوریمعضو هیئت علمی موسسه امام خمینی گفت تنها وجه اشتراک دوره امام حسن ع با الان این است که نسبت به مکر دشمنان آگاه باشیم و فریب معاویه زمان را مانند دوره امام حسن ع نخورده و جواب تهدیدهای دشمن را به موقع و در اوج اقتدارچراغ تئاتر با عشق به مردم و نفس تئاتر روشن میماند
یک کارگردان تئاتر چراغ تئاتر با عشق به مردم و نفس تئاتر روشن میماند دروس ارائه شده در دانشکدههای هنری احتیاج به بازنگری دارند در نتیجه سهم دانشگاههای هنری برای آموزش دانشجویان ناچیز است محمد باباوند کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به سهمچرا غربی ها دلواپس تشکیلات شبه نظامی مردمی در عراق شده اند؟
فیسبوک تویتر Google Cloob گزارشی از بلد در شمال بغداد چرا غربی ها دلواپس تشکیلات شبه نظامی مردمی در عراق شده اند بغداد-ایرنا- شبه نظامیان داعش سه روز پیش با یک خودرو حامل 12 تن مواد منفجره خود را به یکی از سه پل ارتباطی میان الضلوعیه به بلد در 50 کیلومتری شمال بغداد رساندند وآنهایی که تنها دغدغه دنیای مردم را دارند حتی نتوانستند تحریم ها را بردارند
آیت الله مصباح یزدی آنهایی که تنها دغدغه دنیای مردم را دارند حتی نتوانستند تحریم ها را بردارند خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که برخی دولتمردان تنها رفع احتیاجات دنیایی مردم را وظیفه خود می دانند گفت آنها برداشتن تحریم ها رفع تورم و حل معضل بیکاری را مهم تبازی با جان مردم چرا؟
بازی با جان مردم چرا با آن وجود که در ماجرای توقف تولید سوختهای آلوده پتروشیمی و واردات بنزین استاندارد کمتر حرف ناگفته ای باقی مانده است همچنان برخی بی توجه به سلامت مردم بر طبل تولید سوخت توسط پتروشیمی ها می کوبند در یکی از این موارد یک برنامه خبری ادعاهای ثابت نشده یک بهچرا و چگونه انفاق کنیم؟
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸ ۰۷ یک عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت انفاق کننده در قیامت در امنیت است گریان و نالان نخواهد بود و خداوند عذاب الهی را از انفاق کنندگان دور میسازد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجتالاسلام ناصر رفیعی در جمع نمازمنتجب نیا: مردم فریب شگرد سیاسی دلواپسان را نمی خورند
منتجب نیا مردم فریب شگرد سیاسی دلواپسان را نمی خورند تهران – ایرنا - عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز موضوع دلواپسی برخی را شگرد سیاسی خواند و اظهار داشت مردم دست این افراد را خوانده اند و افکار عمومی فریب این کارها را نمی خورد رسول منتجب نیا شامگاه شنبه در حاشیه مراسم گراماستقبال مردم ایران از برنامههای قرآنی بسیار خوب است
دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۰۷ قاری مصری در سنندج گفت تاکنون به چندین کشور جهان سفر کردهام اما استقبال مردم ایران از محافل قرآنی را بسیار باشکوه دیدم الشیخ قطب احمد الطویل در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کردستان اظهار کرد من برای اولین بار است که بتجمع اعتراضآمیز نسبت به کشتار مردم غزه/ تصاویر
تجمع اعتراضآمیز نسبت به کشتار مردم غزه تصاویر مردم تهران صبح امروز سه شنبه در حمایت از مردم غزه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند عکس مهر ۲۴ ۰۴ ۱۳۹۳ - ۱۵ ۰۴بیانیه آیتالله مکارمشیرازی در دفاع از مردم غزه
جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۹ آیتالله مکارمشیرازی در دفاع از مردم مظلوم غزه در برابر هجوم وحشیانه اسرائیل بیانیهای صادر کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است بسم الله الرحمن الرحیم شور و غوغایی در جهان بر ضدّ اسرائما دوستدار علی هستیم اما شیعه او نیستیم/ درد تنهایی امیرالمومنین را نشناختیم
ما دوستدار علی هستیم اما شیعه او نیستیم درد تنهایی امیرالمومنین را نشناختیم فرهنگ > دین و اندیشه - بیست و یکم ماه رمضان یادآور اولین روزی است که روح امام عدالت و انسانیت از این دنیای پر از ظلم رها شده و به نزد معبود جاودانه رفت روزی که تا همیشه تاریخ حسرت از دست د-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها