تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821171169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف در توزیع عادلانه ثروت، فقرزدایی و اقتصاد بدون نفت تأثیرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
وقف در توزیع عادلانه ثروت، فقرزدایی و اقتصاد بدون نفت تأثیرگذار است
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف می‌تواند در توزیع عادلانه ثروت، فقرزدایی، اقتصاد بدون نفت، ایجاد عدالت اجتماعی و تعدیل مشکلات اقتصادی تأثیرگذار باشد.



به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف در حاشیه برنامه بازرسی از عملکرد سال 92 اوقاف استان گیلان، گفت: ساماندهی بقاع متبرکه، موقوفات و انجام فعالیت‌های قرآنی ازجمله ظرفیت‌های اوقاف کشور است و اوقاف می تواند یکی از تاثیرگذارترین سازمان‌ها در تحقق اهداف شعار سال جدید است.

وی همچنین تحول اقتصادی و منابع انسانی را رویکرد سازمان در سال جدید دانست و گفت: ما معتقدیم در حوزه اقتصاد با معرفی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و بهره‌وری از موقوفات می‌توان بازده مالی موقوفات را افزایش داد و وقف می‌تواند در توزیع عادلانه ثروت، فقرزدایی، اقتصاد بدون نفت، ایجاد عدالت اجتماعی و تعدیل مشکلات اقتصادی تاثیرگذار باشد.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف، این سازمان را متولی برنامه‌ریزی و ساماندهی امور وقف در کشور خواند و گفت: این جهت‌دهی موجب می‌شود تا دولت بتواند از یک ظرفیت بالقوه برای برطرف شدن فقر و محرومیت ، تامین بهداشت ، توسعه فرهنگی و اجتماعی بهره‌برداری کند.

ربیعی همچنین گفت: وقف از عوارض سوء بی‌عدالتی و شکاف‌های طبقاتی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند و در واقع می توان گفت وقف یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

رئیس گروه بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: رساندن موقوفات به جایگاه اصلی خود طبق سند توسعه پنج‌ساله را از جمله سیاست‌های اوقاف دانست و افزود: در سال‌های 92 و 93 در مجموع600 میلیارد تومان مجوز برای انتشار اوراق مشارکت به منظور احیا و تاسیس پروژه‌های وقف از مجلس أخذ شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توجه به بقاع متبرکه اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری بقاع متبرکه را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم و فکر می کنم برنامه‌های فرهنگی اوقاف توانسته است پاسخگوی بخشی از نیازهای فرهنگی مردم و جامعه در ایام سال باشد.


۱۳۹۳/۲/۸ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن