تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819009018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی


واضح آرشیو وب فارسی::



بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید پیش بینی‌های لازم را برای ساعات قطعی برق و یا تامین انرژی در شرایط خاص را انجام داده باشند. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر به آن توجهی نکنند، جان بیماران به خطر خواهد افتاد. در این زمینه بهترین تصمیم، استفاده از یو پی اس بیمارستانی می‌باشد که در ساعات پیک مصرف و یا قطع شدن برق شهری، نیاز الکترونیکی تجهیزات را برآورده می‌کند. همچنین این منابع تغذیه قادر هستند ولتاژ را در حد استاندارد نگه دارند و نوسانات را فیلتر کنند تا آسیبی به دستگاه و بیمار وارد نشود. اما در خرید UPS بیمارستانی باید به نکات مختلفی توجه کنید که ما در ادامه بحث می‌خواهیم به این نکات بپردازیم. برای آشنایی با UPS های بیمارستانی و کاربردهای آنها، لطفا در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت خرید یو پی اس برای بیمارستان

تجهیزات پزشکی برای اینکه به درستی کار کنند، نیاز به منبع تغذیه برق اضطراری دارند. حتی یک ثانیه قطع شدن برق می‌تواند جان بیمار را به خطر بیاندازد و به همین دلیل باید پیوستگی جریان برق از طریق یو پی اس بیمارستانی تامین شود. علاوه بر این، دستگاه‌های مورد استفاده در بیمارستان، عمدتا قیمت بسیار بالایی دارند و نوسانات الکترونیکی می‌تواند به لحاظ مالی نیز برای بیمارستان خسارت به وجود آورد. در چنین وضعیتی بیماران باید مدت زیادی منتظر بمانند تا عملکرد دستگاه بازیابی شود و این به معنای اختلال در روند تشخیصی و درمانی مراجعه کنندگان است.

اما یو پی اس‌های مخصوص بیمارستان با فراهم کردن برق با کیفیت برای تجهیزات پزشکی، هم از آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کنند و هم جان بیمار را نجات می‌دهند. این منابع تغذیه، انرژی الکترونیکی مورد نیاز را در هنگام قطع شدن برق فراهم می‌کنند و کار فیلتر و نویزگیری را نیز به انجام می‌رسانند تا برق با کیفیتی برای تمام بخش‌های بیمارستان فراهم شود.

آشنایی با انواع یو پی اس  و معرفی بهترین گزینه برای استفاده بیمارستانی

پیش از اقدام برای خرید UPS بیمارستانی، بهتر است با عملکرد دستگاه تغذیه آشنا شده باشید تا انتخاب درستی را در دستور کار خود قرار دهید. یو پی اس با توجه به نحوه عملکردشان به سه گروه تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

یو پی اس آفلاین

یو پی اس‌های آفلاین نوعی از منابع تغذیه اضطراری هستند که در هنگام برقرار بودن جریان برق، خود را از مسیر الکترونیکی خارج می‌کنند و دستگاه از برق شهری برای فعالیت خود انرژی می‌گیرد. در این موقعیت، باتری UPS نیز شارژ می‌شود و هنگامی که جریان برق از بین برود، انرژی ذخیره شده در باتری به دستگاه داده می‌شود تا روشن بماند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا سوئیچ در چنین حالتی انجام شود، حدود 3 تا 6 میلی ثانیه می‌باشد. یو پی اس آفلاین بیشتر برای استفاده‌های خانگی و تامین انرژی سیستم‌های کامپیوتری در خانه کاربرد دارد.

یو پی اس اینتراکتیو

نوع بعدی یو پی‌ اس‌ها، مدل اینتراکتیو آنها است که تقریبا عملکردی شبیه به یو پی اس‌های آفلاین دارد. در این مدل نیز در صورت برقراری جریان برق، ارتباط مستقیم بین دستگاه و برق شهری وجود دارد و باتری نیز همزمان شارژ می‌شود. اما تفاوت آن با نوع آفلاین این است که یک ترانس در مسیر جریان قرار می‌گیرد تا نوسانات الکترونیکی را از بین ببرد. همچنین در صورت قطعی برق، مانند مدل آفلاین اینورتر وارد مدار می‌شود تا انرژی تجهیزات را از طریق باتری فراهم کند. تایم انتقال در این مدل کمتر از نوع آفلاین بوده و بین 3 تا 5 میلی‌ثانیه می‌باشد. یو پی اس‌ اینتراکتیو بیشتر برای مصارف اداری کاربرد دارد.

یو پی اس آنلاین

اگر می‌خواهید تجهیزات الکترونیکی در هنگام نوسانات و یا قطعی برق خاموش نشوند، لازم است از UPS آنلاین استفاده کنید. تایم انتقال در این نوع 0 ثانیه است که به همین دلیل به آن Online گفته می‌شود. مدل آنلاین منابع تغذیه همواره در مدار الکترونیکی حضور دارند و حتی در هنگام وجود جریان برق شهری نیز وظیفه خود را به عنوان واسطه انجام می‌دهند.

این شرایط در هنگام قطع شدن برق شهری نیز ادامه پیدا می‌کند و تغییری در انرژی الکتریکی ورودی تجهیزات پزشکی مشاهده نمی‌شود. در بین انواع مدل‌های UPS فقط مدل‌های آنلاین آن به عنوان یو پی اس بیمارستانی قابل استفاده هستند. بنابراین در خرید یو پی اس برای بیمارستان حتما به این نکته دقت داشته باشید.



کاربرد یو پی‌ اس در بیمارستان

یک مرکز درمانی برای اینکه خرید یو پی اس را با توجه به الزامات قانونی انجام دهد، ابتدا باید مشخص کند که این منبع تغذیه را برای چه کاربردی لازم دارد چرا که یو پی ‌اس‌‌های بیمارستانی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها برای کاربری خاصی ساخته می‌شوند. در بین کاربردهای مختلف این دستگاه‌ها در بیمارستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یو پی اس ونتیلاتور

دستگاه ونتیلاتور به صورت مستقیم با جان بیمار سر و کار دارد و زندگی بیمار کاملا به فعالیت آن وابسته است. چنین دستگاه مهمی نیاز به تامین برق اضطراری دارد تا در شرایط غیر طبیعی از کار نیافتد؛ وگرنه قطعی برق به قیمت از دست رفتن جان بیمار تمام خواهد شد.

یو پی اس آسانسور

آسانسور بیمارستان حتی یک لحظه هم نباید از کار بیافتد چون حمل و نقل بیمار و رساندن آن به بخش‌های مختلف در شرایط حاد از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است و اگر آسانسور به دلیل قطعی برق از کار افتاده باشد عملا انتقال بیمار در بین طبقات غیر ممکن خواهد بود. پس باید آسانسور بیمارستان را به یو پی اس مجهز کنیم تا مطمئن شویم در زمینه قطعی برق آسانسور مشکلی به وجود نمی‌آید.

یو پی اس MRI

تصویربرداری با دستگاه MRI نیاز به صرف مدت زمان طولانی بین 15 دقیقه تا یک ساعت دارد و در این بین اگر برق قطع شود، امکان انجام پروسیجر از بین می‌رود. همچنین تعمیر دستگاه ام ار آی نیاز به زمان طولانی دارد و بیماران در این فاصله زمانی که ممکن است چند ماه طول بکشد، در لیست انتظار باقی می‌مانند. استفاده از یو پس اس بیمارستانی مخصوص دستگاه MRI از این موضوعات جلوگیری خواهد کرد.

یو پی اس CT اسکن

دستگاه سی تی اسکن به نوسانات الکترونیکی بسیار حساس است و حتما باید با حضور یو پی اس تغذیه شود. یو پی اس، جریان ورودی به دستگاه را به شکلی تنظیم می‌کند که خرابی‌های الکترونیکی اتفاق نیافتد.

یو پی اس‌ مخصوص سایر دستگاه‌های تصویر برداری

علاوه بر دستگاه‌های سی تی اسکن و MRI، سایر تجهیزات تصویربرداری پزشکی از جمله دستگاه آنژیوگرافی، رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، سنجش تراکم استخوان، فلوروسکوپی و... باید مجهز به یو پی اس باشند تا در هنگام پیک مصرف برق و یا قطع شدن برق، بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.



سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، تامین برق اضطراری مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یک امر ضروری است. این کار فقط با استفاده از یو پی اس بیمارستانی قابل انجام است که تمام نگرانی‌ها را در مورد مختل شدن جریان و ولتاژ برق از بین می‌برند. یو پی اس‌های آنلاین از آنجایی که حتی یک لحظه هم از مدار الکترونیکی خارج نمی‌شوند، بهترین انتخاب برای تامین برق اضطراری تجهیزات پزشکی هستند و با الزامات قانونی که در این زمینه وجود دارد، کاملا مطابقت دارند. برای خرید این دستگاه‌ها می‌توانید سری به سایت شرکت مهندسی و بازرگانی هانیکا بزنید. کارشناسان مجموعه هانیکا می‌توانند راهنمای کامل خرید یو پی اس بیمارستانی را به شما ارائه دهند تا تصمیم گیری درستی داشته باشید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن