تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820001180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کمیسیون صنعت اتاق اصفهان: برای رونق اقتصادی باید رابطه دولت و بخش خصوصی عادلانه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کمیسیون صنعت اتاق اصفهان: برای رونق اقتصادی باید رابطه دولت و بخش خصوصی عادلانه شود اصفهان- ایرنا- رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان عادلانه شدن روابط بخش دولتی با خصوصی که یکی از بندهای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است را خواستار شد و گفت: چنانچه این رابطه عادلانه شود شاهد بهبود فضای کسب و کار در بخش های مختلف خواهیم بود.


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان، ˈمصطفی رناسیˈ در نخستین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در سال 93 تصریح کرد: دولت در یک سال اخیر به کاهش نرخ تورم پرداخته و رونق اقتصادی برای مقابله با رکود هنوز ایجاد نشده است.
وی گفت: تصمیم گیران اقتصادی لازم است از میان صنعتگران و کارآفرینان انتخاب شوند تا تاثیر تصمیمات را بیشتر درک کنند.
وی خواستار ایجاد شرایط مساعد برای اجرای فاز دوم هدفمند یارانه ها شد و گفت: برای جراحی اقتصاد ابتدا باید شرایط و فضای جراحی مناسب و مساعد باشد.
وی اضافه کرد: اجرای این فاز نیازمند حمایت همه جانبه حاکمیت اعم از سه قوه و سایر بخش هاست زیرا جراحی اقتصاد ممکن است پیامدهای ناگوار داشته باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه با تشریح چشم انداز اقتصاد ایران در سال 93 گفت: رکورد تورمی، بحران انرژی، مذاکرات هسته ای و تحریم های بین المللی و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، نوسان در بازارهای مالی و بی ثباتی درآمدهای ارزی از چالش های اقتصاد ایران در سال جاری است این در حالیست که نرخ فلاکت از 21 درصد در سال 84 به 50 درصد در سال 92 رسیده است.
ˈکمیل طیبیˈ تصریح کرد: در شرایط رکود تورمی تصمیم گیری برای مسوولین بسیار سخت و هدف گذاری نرخ تورم توسط مسوولان پولی بسیار مشکل است.
وی چرخه اقتصادی را شامل رونق، تورم، بحران و کسادی برشمرد و گفت: هر یک از این چرخه ها ممکن است دوره کوتاه یا بلند داشته باشد.
طیبی یکی از دغدغه های مسوولین اقتصادی را بخش نامه های متناقض و متعدد دولت قبل عنوان کرد و گفت: ایجاد شرایط متعادل برای تصمیم گیری و بخشنامه زدایی در وزارتخانه های اقتصادی دولت زمان می برد.
وی به افزایش بهای سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: قیمت نسبی حامل های انرژی نسبت به سایر کالاها با افزایش قیمت بسیار کمتری روبرو بوده است به نحویکه قاچاق بنزین و گازوئیل افزایش یافته است.
طیبی انصرف از یارانه ها را یک رفراندوم اقتصادی در ایران توصیف کرد و گفت: پاسخ به انصراف از یارانه ها مشخص کننده نسبت و نگاه جامعه به توسعه است.
وی همچنین یکی از دلایل افزایش نرخ ارز در یک هفته اخیر را افزایش 25 درصدی دستمزدها و انتظار تورمی جامعه برشمرد.
طیبی تداوم تثبیت نرخ ارز را عامل ایجاد شکاف بین نرخ مبادلاتی و نرخ بازار مطرح کرد و گفت: به دلیل ضعیف بودن بازار سرمایه در مقابل بازار پولی شاهد نوسانات در ارز و طلا هستیم.
وی ارزهای ناشی از صادرات غیر نفتی را در بازار ارز تاثیرگذار دانست و افزود: ارزهای حاصله از فروش نفت از سوی دولت در موضوعات متعددی هزینه می شود که تاثیر بر بازار مالی کشور ندارد.
استاد اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان یادآور شد: به دلیل شفاف نبودن اقتصاد ایران، تصمیمات دولت تاثیرات متفاوتی در بخش های مختلف می گذارد و همچنین انحصاری بودن اقتصاد سبب شده دولت شاهد اثرگذاری تصمیمات مثبت خود در همه بخش ها نباشد.
د/7143/607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن