تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 8 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1824603988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به عمان؛ راهکارهای عملیاتی


واضح آرشیو وب فارسی::

بازار عمان، با توجه به قدرت خرید بالا و تنوع اقلام مصرفی، همواره به عنوان یک مقصد جذاب برای صادرکنندگان محصولات غذایی به شمار می‌رود. اما سهم ناچیز ایران در این بازار، پرسش‌های بسیاری را در خصوص دلایل این امر و راهکارهای بهبود آن مطرح می‌سازد. گزارش اخیر اتاق بازرگانی تهران، ابعاد مختلف این چالش را بررسی کرده و نشان می‌دهد که رقابت شدید با تولیدکنندگان جهانی و ضعف در حوزه‌های مختلف زنجیره ارزش، از جمله موانع اصلی بر سر راه افزایش سهم ایران در بازار عمان است. در این گزارش به بررسی دقیق‌تر دلایل این وضعیت و فرصت‌های موجود برای توسعه صادرات به عمان خواهیم پرداخت.



مطالعات اخیر نشان می‌دهد که علی‌رغم پتانسیل بالای بازار عمان برای محصولات غذایی، سهم ایران در این بازار بسیار ناچیز است. رقابت شدید با تولیدکنندگان مطرح جهانی و ضعف در حوزه‌های مختلف زنجیره ارزش، از جمله موانع اصلی بر سر راه افزایش صادرات ایران به عمان محسوب می‌شود.

گزارش اتاق بازرگانی تهران حاکی از آن است که عمان با جمعیتی حدود 5 میلیون نفر، به دلیل قدرت اقتصادی بالا و سبک زندگی مدرن، بازار قابل توجهی برای محصولات غذایی دارد. با این حال، سهم ایران از واردات 4.7 میلیارد دلاری مواد غذایی عمان در سال 2022، تنها 72.5 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که ایران در 11 گروه کالایی، مزیت نسبی صادراتی دارد و پتانسیل تامین بخش قابل توجهی از نیازهای این کشور را داراست.

یکی از دلایل اصلی این وضعیت، رقابت شدید با تولیدکنندگان مطرح جهانی است. این رقابت در دو سطح رخ می‌دهد: اول، رقابت در سطح محصول، جایی که تولیدکنندگان ایرانی باید بتوانند محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید کنند. دوم، رقابت در سطح زنجیره ارزش، جایی که ایران باید در حوزه‌هایی مانند بازاریابی، برندسازی و خدمات پس از فروش نیز با رقبا رقابت کند.

علاوه بر این، وابستگی بالای صادرات ایران به محصولات خام و فرآوری نشده، مانع از افزایش ارزش افزوده و کسب سهم بیشتر از بازار عمان شده است. در حالی که محصولات فرآوری شده حاشیه سود بالاتری دارند، سهم ناچیزی از صادرات ایران به عمان را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال، همه چیز ناامیدکننده نیست. بررسی مزیت‌های نسبی ایران نشان می‌دهد که در برخی محصولات مانند گوجه فرنگی و ماست، پتانسیل بالایی برای افزایش صادرات به عمان وجود دارد. با تقویت زیرساخت‌ها، بهبود کیفیت محصولات و سرمایه‌گذاری در بازاریابی، می‌توان سهم ایران از بازار عمان را به طور قابل توجهی افزایش داد.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن