تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823509131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلای جهانی به اوج پرواز کرد؛ دلار عقب نشست


واضح آرشیو وب فارسی::

در یک اتفاق نادر، قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و دلار آمریکا را تحت فشار قرار داد. افزایش تنش‌های جهانی و انتظار کاهش نرخ بهره، عوامل اصلی این جهش بی‌سابقه در قیمت طلا هستند.



طلا در اوج؛ تشدید تنش‌ها و کاهش نرخ بهره، فلز زرد را به قله جدیدی رساند

طلا همچنان درخشید

قیمت طلا در روز سه‌شنبه، با وجود اندکی کاهش نسبت به رکورد تاریخی روز گذشته، همچنان در سطحی بسیار بالا قرار دارد. این افزایش چشمگیر قیمت طلا، عمدتاً به دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه و انتظار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا است.

علت افزایش قیمت طلا:

تشدید تنش‌های جهانی: افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و عدم قطعیت در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن مانند طلا سوق داده است.
کاهش نرخ بهره: انتظار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار را کاهش داده و در نتیجه تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی جایگزین افزایش یافته است.
ضعف بازار کار آمریکا: گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که بازار کار آمریکا در حال تضعیف است. این موضوع احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره را تقویت کرده و به نفع قیمت طلا است.

پیش‌بینی تحلیلگران:

موسسه سیتی ریسرچ با توجه به شرایط فعلی بازار، پیش‌بینی خود را برای قیمت طلا در سه ماه آینده به ۲۸۰۰ دلار در هر اونس افزایش داده است. این موسسه معتقد است که کاهش نرخ بهره و افزایش تقاضا برای طلا، باعث ادامه روند صعودی قیمت این فلز خواهد شد.

وضعیت سایر فلزات گران‌بها:

علاوه بر طلا، سایر فلزات گران‌بها نیز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم نیز در روز سه‌شنبه رشد قابل توجهی داشته است.

جمع‌بندی:

با توجه به شرایط فعلی بازار و پیش‌بینی تحلیلگران، به نظر می‌رسد که روند صعودی قیمت طلا در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد. با این حال، سرمایه‌گذاران باید به این نکته توجه داشته باشند که بازار طلا نیز مانند سایر بازارها، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد و ممکن است تغییرات ناگهانی در آن رخ دهد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن