تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806388471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه تنگاتنگ صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصادی منجر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رابطه تنگاتنگ صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصادی منجر می شود کرمان- ایرنا، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: رابطه تنگاتنگ صنعت و دانشگاه باید به تنگاتنگی رابطه صنعت با صنعت و دانشگاه با دانشگاه باشد تا بتوانیم به توسعه اقتصادی در کشور برسیم.


به گزارش ایرنا، ˈمحسن جلال پورˈ چهارشنبه شب در نشست مطبوعاتی به مناسبت برگزاری دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که اواخر فروردین ماه جاری در کرمان برگزار می شود، افزود: سعی ما بر پیوند هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه است و امیدواریم به روزی برسیم که دیگر جدا کردن این دو مقوله از یکدیگر بسیار سخت باشد.
وی تاکید کرد: وقتی ما در فضایی یارانه ای قرار داریم که نیازهای کشور را با استفاده از ظرفیت های خدادادی و پتانسیل ها و توان بالقوه کشور پوشانده ایم نمی توانیم این ارتباط صنعت و دانشگاه را افزایش دهیم و صنعت و دانشگاه هیچ نیازی به یکدیگر احساس نمی کردند.
جلال پور با تاکید بر اینکه دغدغه کشور واقعی کردن قیمت های حامل های انرژی است، تصریح کرد: اگر اکنون اعلام کنند قیمت این حامل ها در ایران حتی نصف قیمت جهانی شود حداقل 50 درصد واحدهای تولیدی ما باید تعطیل گردد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: اگر قرار است به اقتصاد مقاومتی و مردم محور با استفاده از توان مردمی بپردازیم باید تعامل دانشگاه و صنعت را افزایش دهیم.
وی گفت: تا زمانی که استاد و محقق ما پشت در اتاق رییس، وزیر و مدیران برای انجام کار پژوهشی خود نشسته، این تعامل مورد نیاز هیچ یک از این دو بخش نیست.
جلال پور خاطرنشان کرد: زمانی که صنعتگر و تولید کننده ما نتواند کالای خود را در بازار های جهانی بفروشد و یارانه همیشگی برداشته شود و به تولید کارشناسی احساس نیاز کنیم می توانیم رابطه صنعت و دانشگاه را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: حتما باید در بحث پایان نامه ها و تحقیقات نیاز بخش خصوصی و تولید و اقتصاد کشور گنجانده شود و اگر بخواهیم کشور را از منابع خارجی وابسته به انها بگذرانیم باید رابطه دانشگاه و صنعت را افزایش دهیم.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه 27 و 28 فروردین جاری در دانشگاه هایتک کرمان با حضور بیش از 31 اتاق بازرگانی کشور برگزار می شود.
وی بیان کرد: 300 واحد و بنگاه اقتصادی، 200 پژوهشگر و دانشجو، مسوولان طراز اول کشوری، روسای کمیسیون های آموزش، تولید و صنعت مجلس شورای اسلامی، مقام های بلند پایه دولت، تعدادی از روسای دانشگاه های کشور و فعالان حوزه دانشگاه و صنعت در این همایش حضور خواهند یافت.
جلال پور گفت: همچنین 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 60 مورد آنها پذیرفته شده و قرار است 24 مقاله در 4 پانل در این همایش ارائه شود.
وی افزود: 20 درصد از مقالات رسیده از خارج از استان و 80 درصد از داخل استان هستند که تنها 5 مقاله از جمع 24 مقاله برتر ارائه شده از خارج استان هستند.
وی با اشاره به اینکه بودجه پژوهش در کشور ما کمتر از یک درصد از کل بودجه است، اظهار کرد: تا زمانی که در کشور ما تحقیق کننده و تحقیق گیرنده دولت باشد هیچ گاه نتیجه نخواهد داد.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: این همایش در 9 محور برگزار می شود که کمیته علمی آن متشکل از همه دانشگاههای استان است و همه مقالات با اهداف همایش هماهنگی داشته و برخی از آنها با توجه به نیاز عرضه می شود و البته هر 100 مقاله به چاپ خواهد رسید.
جلال پور گفت: حتی اگر یک یا چند مقاله اثرگذاری لازم را داشته باشد برای استان بسیار مهم است.
وی با اشاره به اینکه در این همایش 800 نفر شرکت خواهد کرد،داریم ادامه داد: دفتر دبیرخانه دائمی این همایش را در دانشگاه باهنر کرمان راه اندازی می کنیم و همچنین امیدواریم بتوانیم سایت کمیسیون صنعت اتاق کرمان را که همه کارهای تحقیقی و نیازها در آن جمع است در این همایش رونمایی کنیم.
وی افزود: در حاشیه این همایش نیز نمایشگاهی از فعالیت اتاقها، دانشگاهها، پارک های علم و فناوری و صنایع در حوزه تعامل صنعت و دانشگاه در زمینی به مساحت 500 مترمربع در 60 غرفه برپا می شود.

** امروز حرف بخش خصوصی از گلوی استاندار بیرون می آید
جلال پور با اشاره به اینکه حضور فعالان بخش خصوصی در استان پر رنگ تر شده است، ادامه داد: امروز حرف ما از صدا و گلوی استاندار کرمان بیرون می آید.
وی تاکید کرد: حضور رزم حسینی در دولت به این معنا است که نماینده بخش خصوصی در دولت حضور دارد و با نگاه جدی و حمایت از بخش خصوصی، استان را حمایت می کند.
وی بیان کرد: در چند ماه اخیر مشاهده می کنیم مطالب ما جدی گرفته می شود و این بسیار مهم است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: پر رنگ شدن حضور فعالان بخش خصوصی 3 دلیل دارد که اولین آن تغییر دولت دهم به یازدهم و نگاه دولت از ابتدا به حضور بخش خصوصی و قوتهای این بخش بوده به طوری که هر هفته حداقل در دو جلسه مهم دولت در کمیته های مختلف حضور داشتیم و این حضور در حدود هفت ماه گذشته به اندازه چند سال گذشته بوده است.
وی اظهار کرد: دومین دلیل، اقتصاد مقاومتی و آنچه رهبری در ابلاغیه اصول اقتصاد مقاومتی فرمودند است که حضور بخش خصوصی را در مجموعه شوراها، کمیسیون ها و کمیته های مربوطه پر رنگ تر کرد.
وی بیان کرد: سومین دلیل اجبار حضور بخش خصوصی برای به سر انجام رسیدن پروژه ها و جلسات دولتی است، وقتی در سال 92 بودجه عمرانی استان 30 درصد کل بودجه بوده و تا اوایل اسفند گذشته کمتر از 17 درصد محقق شده، بودجه ای نبوده که دولت بخواهد از آن استفاده کند و به همین دلیل به حضور بخش خصوصی نیاز داشته است.
وی اظهار کرد: این حضور اثرگذار بوده به طوری که در سه ماه پایانی سال گذشته به اندازه کل سال های 91 و 92 از معوقات بانکی استان گره گشایی شد.
وی افزود: در زمینه حمل و نقل نیز در این مدت حدود شش ملاقات و پیگیری وجود داشته و در هیچ نشست و حضوری در کشور نبوده که مسئله ناوگان حمل و نقل استان مطرح نشده باشد و قرار است ظرفیت باری استان را از 20 میلیون تن به 60 میلیون سال در طول 10 سال برسانیم.
جلال پور، تصریح کرد: همچنین در زمینه انرژی و نیازهای انرژی استان مواردی بررسی و مطرح شده و در نشستی با حضور معاون اول رییس جمهور این مسائل مطرح شد.

*** اقتصاد کشور شفاف نیست
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اقتصاد کشور به دو دلیل اطلاعات موجود و فضای اقتصادی شفاف نیست.
وی ادامه داد: شفاف نبودن فضای اقتصادی رقابت پذیری، امکان تولید و فروش را دچار مشکل می کند و این در حالی است که مهمترین اصل تجارت رقابت پذیری است.
جلال پور، بیان کرد: برای شفاف شدن فضای اقتصادی کشور باید واقعیت ها در جامعه ترویج شود که انصراف از دریافت یارانه یکی از این موارد است و باید از دستاوردهای همایش های مخلف مانند صنعت و دانشگاه نیز برای شفاف سازی استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد ما بر اساس دید و نگاه سطحی کار خود را انجام می دهد.
وی بیان کرد: روزی اقتصاد ما قابل رقابت، مداوم، مستمر و پایدار می شود که آن فضای رقابت شفاف وجود داشته باشد و بایستی ناخالصی ها جمع شود که دانشگاه و بخش خصوصی می توانند این امکان را بوجود آورند.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: باید یکدیگر را بپذیریم، امروز فضای تعامل بین جناح ها بهتر از سال های گذشته است اما باید بهتر شود و ما سعی کردیم حضور فعالان همه جناح ها را در همایش صنعت و دانشگاه داشته باشیم.
جلال پور، گفت: امروز نیازسنجی نباید بر اساس منطقه ای، استانی و کشوری باشد بلکه در تولید باید نیاز جهان را در نظر گرفت همانگونه که در صنعت سیمان اکنون کشور ما با در نظر گرفتن این مسئله، کارخانجات سیمان پاکستان را پشت سر گذاشت.
وی افزود: نیازسنجی جزء رسالت های فعالیت های اقتصادی است که عمده آنها توسط دانشگاهها و اتاق ها بایستی ایجاد شود و لازمه آن فضای دور از ابهام و شفاف است.
وی تاکید کرد: امروز ما نمیدانیم قیمت حامل های انرژی و وضع ارز در نیمه دوم سال جاری چگونه است و نمی دانیم کدام کالا را باید وارد یا صادر کنیم که این همان شفاف نبودن فضاست و البته گاهی بواسطه یک قانون کالایی که تا دیروز وارداتی بوده صادر می شود و برعکس آن نیز وجود دارد.

*** اقتصاد کشور با ایجاد فرهنگ اقتصادی ترمیم می شود
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی از سوی رهبر انقلاب بیان کرد: ترمیم اقتصاد کشور، پیش رفتن و موفقیت آن جز با ایجاد فرهنگ اقتصادی در کشور محقق نمی شود.
وی ادامه داد: ما باید در زمینه اقتصادی به فرهنگ سازی بپردازیم و امروز باید اقتصاد را از دریچه فرهنگ نگاه کرد.
جلال پور، خاطرنشان کرد: اگر بخشی از وقتی که به مسائل سیاسی و بعضی خط و خطوط ها، نگاه ها و نگرش های سیاسی پرداختیم آن را صرف فرهنگ و اقتصاد می کردیم به طور حتم شرایط بهتری داشتیم و باید این دو مقوله اصلی جدی بگیریم.
وی در پایان افزود: اعضای اتاق بازرگانی قبل از همه در آذر و دی سال گذشته از دریافت یارانه در فاز نخست انصراف دادیم و برای مرحله دوم نیز این کار را انجام می دهیم.ک/2
7443/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن