تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799115694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با وجود معاملات گواهی سپرده شمش طلا، امکان سرمایه‌گذاری در بازار طلا با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان نیز وجود دارد.


واضح آرشیو وب فارسی::


یک کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد که در گذشته برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا، مردم مجبور بودند به بازار مراجعه کنند و با ریسک‌ها و مراقبت‌های بسیار، خرید و نگهداری طلا را انجام دهند. همچنین، حداقل مبلغ خرید نیز برابر یک گرم طلا یا یک ربع سکه بهار آزاد بود. اما امروزه، بدون تحمل ریسک‌های سنتی و با مبلغی حدود ۳۰۰ هزار تومان، امکان سرمایه‌گذاری امن در بازار طلا وجود دارد.



این کارشناس افزود که در سال‌های گذشته، به دلیل جذابیت بازار طلا و تطابق با بورس‌های بین‌المللی، معاملات طلا در بورس کالای ایران نیز شکل گرفت. در این حالت، مثلاً معاملات گواهی سپرده سکه طلا، حداقل سرمایه‌گذاری معادل یک سکه بهار آزادی بود. به عبارت دیگر، ریسک‌های سنتی مرتبط با معاملات سکه در این بازار کاهش یافته بود و سرمایه‌گذاران امکان خرید و فروش آسان و آنلاین، امنیت بالا، حذف ریسک‌های سرقت، کیفیت و نگهداری طلا را داشتند. همچنین، قدرت خرید در این بازار نیز اهمیت داشت.

وی افزود که از اواخر سال گذشته، بازاری در بورس کالا راه‌اندازی شد که با حداقل سرمایه نیز می‌توان در بازار طلا شرکت کرد. معاملات گواهی سپرده شمش طلا، بازار جدید و جذاب بورس کالاست که هر گواهی در این بازار معادل یک دهم گرم یا ۱۰۰ سوت طلا است و با قیمت امروز در حدود ۳۲۰ هزار تومان قابل خرید و فروش است.


با تأکید بر اینکه معاملات گواهی سپرده شمش طلا سبب شده هر فردی با هر میزان سرمایه بتواند در معاملات طلا شرکت کند:

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد که امروزه با وجود معاملات گواهی سپرده شمش طلا، هر فردی با هر میزان سرمایه می‌تواند در بازار طلا شرکت کند. این بازار به افراد امکان می‌دهد که پس از اخذ کد معاملاتی از طریق کارگزاری‌ها، در یک بازار با نقدشوندگی بالا و بدون ریسک‌های سنتی، معاملات طلا را انجام دهند.

پشتوانه گواهی شمش طلا در بورس کالا، شمش‌های طلای موجود در خزانه بانک‌ها است که عیار این شمش‌ها آزمایش شده است. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران از یک مرجع مطمئن برای خرید و فروش طلا استفاده می‌کنند.

این بازار دو امکان مختلف را برای خریداران فراهم می‌کند. اولین امکان این است که خریداران می‌توانند برای طلا خریداری شده، اوراقی را از بورس دریافت کنند و این اوراق را نگهداری کنند. ارزش این اوراق طلا همزمان با نوسانات قیمت طلا در بازار تغییر می‌کند و خریداران در برابر تورم مصون می‌مانند. علاوه بر این، طلا در مکانی امن و بیمه شده نگهداری می‌شود و ریسک سرقت یا گم شدن طلا وجود ندارد.

دومین امکان این است که در صورت تمایل، خریداران می‌توانند طلا را از انبار بورس یا خزانه بانک‌ها تحویل بگیرند. در این حالت، دارندگان اوراق طلا باید به اندازه ارزش یک شمش طلای یک کیلوگرم اوراق داشته باشند و در صورت تمایل، می‌توانند طلا باکیفیت خود را از خزانه بانک دریافت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه به امنیت بالای خزانه بانک‌های بورسی که سکه و شمش طلا در آن‌ها نگهداری می‌شود اشاره کرد. او بیان کرد که افراد می‌توانند در معاملات گواهی سپرده سکه یا شمش طلا، بدون نگرانی طلای خود را در خزانه بانک‌هایبورسی تحت نظارت نگه دارند. در تجربه سرقت صندوق امانات یکی از بانک‌ها که افراد زیادی متضرر شدند و نهایتاً مشخص نشد که چه کسی چه میزان طلا در صندوق‌ها داشت، خزانه بانک‌هایی که در بورس کالا پذیرش شده و شمش و سکه طلای معامله‌ای در بورس در آن‌ها نگهداری می‌شود، بیمه شده و در صورت وقوع حوادثی مانند آتش‌سوزی و سرقت، مشخصات کالا و صاحب اوراق در سامانه‌ها ثبت شده و خریداران هیچ زیان و ریسکی نخواهند داشت.

 



 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن