تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798783679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با سایه کندل و تاثیر آن در تحلیل تکنیکال


واضح آرشیو وب فارسی::

یکی از مفاهیمی که در دنیای بازارهای مالی بسیار شنیده می‌شود، سایه کندل است. سایه کندل چیست و دقیقا چه کابردی دارد؟ این سوالی است که هر فرد تازه کاری با شنیدن این اصطلاح خواهد پرسید.

در حالت کلی شما در بازارهای مالی با اصطلاحات و مفاهیم مختلفی رو به رو خواهید شد که هر کدام در تلاشند تا نکته‌ای را بیان کنند. برخی از تازه کاران فکر می‌کنند که بدون استفاده از این مفاهیم می‌توانند کار خود را پیش برده و به سود دست پیدا کنند ولی این اولین و بنیادی‌ترین مشکل آن‌ها است که باعث ضرر زیاد خواهد شد.


سایه کندل چیست ؟

همانطور که در جلسات آموزش بورس و فارکس اشاره کرده‌ایم، در بازارهای مالی هیچ چیزی با قطعیت بیان نمی‌شود. شما نمی‌توانید بگویید که فلان سهم، به صورت قطعی ریزش کرده و با به صورت قطعی افزایش قیمت دارد. به همین دلیل افراد حرفه‌ای در این زمینه، تحلیل‌های مختلفی را به وجود آوردند تا با استفاده از آن‌ها بتوان به نتیجه نسبتا قطعی دست پیدا کرد.

تحلیل تکنیکال یکی از همین تحلیل‌های مهم و بنیادی است که باید با آن آشنایی داشته باشید. در این تحلیل نمودارهای مختلفی برای نمایش روند یک سهم وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها نمودار شمعی است. سایه کندل در این نمودار معنا پیدا کرده و بخشی از آن است. برای اینکه بخواهید با این بخش از تحلیل تکنیکال به خوبی آشنا شده و نکات مختلف آن را بدانید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سایه کندل چیست؟

در بخش قبلی گفتیم که نمودار شمعی یکی از مهم‎‌ترین نمودارها در تحلیل تکنیکال است. این نمودار را می‌توان به جرئت پرکاربردترین نمودار دانست که بسیاری از تریدرها از آن استفاده می‌کنند. نمودار شمعی دارای دو بخش بنیادی (بدنه کندل و سایه کندل) است.

هر کدام از این بخش‌ها ویژگی‌‎هایی داشته و نکاتی را به شما یادآورد می‌شوند. البته باید این را بگوییم که بسیاری از تحلیل گران به سایه کندل اهمیت نداده و فکر می‌کنند تاثیری در تحلیل آن‌ها ندارد. طبیعتا اگر این بخش اهمیتی نداشته و بیان کننده موضوع مهمی نبود، اصلا وجود نداشت.

همه می‌دانیم که معامله اصلی در بدنه کندل انجام شده و شما از روی رنگ بدنه می‌توانید در رابطه با نتیجه معامله، اطلاعات کاملی را به دست می‌آورید. ولی سایه کندل چیز دیگری را نشان می‌دهد.

سایه کندل به دو بخش سایه بالایی و سایه پایینی تقسیم می‌شود. در واقع این بخش نشان دهنده قیمتی است که سهم مورد نظر می‌توانست در این معامله، تا آن میزان بالا رفته و یا پایین بیاید. سایه بالایی، حداکثر قیمتی که می‌توانست سهم داشته باشد را نشان داده و سایه پایینی برعکس بوده و حداقل قیمت احتمالی را نمایش می‌دهد. ممکن بوده که قیمت سهام در این میزان بسته شود ولی نهایتا تغییراتی ایجاد شده و قیمت نهایی تغییر کرده است.

سایه کندل نشان دهنده چیست؟

سایه کندل این را نشان می‌دهد که در طول کندل مورد نظر، معامله‌ای خارج از محدوده قیمت انجام شده است. این معامله می‌تواند تغییرات زیادی را در روند کلی یک سهم به وجود آورد. یعنی اگر شما کندلی را دیدید که هیچ سایه‌ای نداشت یا سایه آن خیلی کوتاه بود، باید بدانید که بسیار امن بوده و خریدارن و فروشنده‌ها با اطمینان خیلی زیادی، خرید و فروش خود را انجام دادند.


سایه کندل نشان دهنده چیست؟

برعکس در حالتی که کندلی را با سایه بلند مشاهده کردید، باید بدانید که قطعا بازار در حال تغییر بوده و قرار است قیمت‌ها برگردند. اگر دقیقا بدانید که معنی سایه کندل چیست، خیلی خوب می‌توانید آینده یک سهم را تحلیل کرده و متوجه باشید دقیقا کی باید سهام را فروخته یا خریداری کنید.

خیلی از تحلیل گران برای اینکه درگیر سایه کندل نشوند، از نمودار خطی استفاده می‌کنند ولی نمی‌دانند این سایه‌ها چه قدر می‌توانند در سود آن‌ها تاثیرگذار باشند. اعتقادی که در رابطه با سایه کندل وجود دارد است که این اطلاعات می‌توانند گیج کننده باشند ولی در صورتی که بتوانید به خوبی آن‌ها را تحلیل کنید به هیچ وجه این گیجی به وجود نمی‌آید.

شاید تحلیل گران تازه کار نتوانند به درستی از آن‌ها استفاده کنند و بیشتر گیج شوند ولی افراد حرفه‌ای به راحتی می‌توانند از آن برای سود بیشتر استفاده کنند.

پیشنهادی که به شما می‌دهیم این است که در ابتدای کار خود از نمودار خطی استفاده کنید تا زمانی که تجربه بیشتری به دست آورده و حرفه‌ای شوید. در این زمان می‌توانید سراغ نمودار شمعی رفته و از اطلاعات سایه کندل استفاده کنید.

درست است که هیچ چیزی در روند بازارهای مالی قطعی نیست ولی می‌توانید تا حدود خیلی زیادی با کمک این اطلاعات، حرکت بعدی خود را در بازار برنامه ریزی کرده و معامله خوبی را انجام دهید.

منبع مقاله: آکادمی مالی ترزم پور






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1600]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن