تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798772899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوئینگ ها دیرتر به ایران می رسند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بوئینگ ها دیرتر به ایران می رسند
از آنجاییکه که تا کنون هیچ اقدامی در راستای جذب فایناسور خارجی انجام نشده، ساخت و تحویل هواپیماهای بویینگ در چند ماه آینده را بعید می دانم و قطعا تحویل هواپیما به ایران عقب خواهد افتاد.
 پول‌نیوز-|مهر ماه همین امسال بود که فرزانه شرفبافی سرپرست ایران ایر از نهایی شدن فایناس هواپیماهایی بویینگ و ایرباس در آینده ای که به گفته او نزدیک است، خبر داده بود. اما حالا با وجود گذشت حدود 9 ماه از این اظهارت نه تنها اقدامی در این رابطه صورت نگرفته که قانون گذاران امریکایی لایحه ای را تصویب کردند که بر اساس آن باید فروش هواپیما به ایران با نظارت امریکا انجام شود. 

این قانون در حالی چند روز پیش در سنای آمریکا به تصویب رسید که کمتر از چند ماه  به موعد تحویل بوئینگ های خریداری شده ایران در یک قرارداد 17 میلیارد دلاری مانده است. بر اساس قرارداد دسامبر 2016  بویینگ باید تحویل اولین  هواپیمای خود را  از ماه های نخست سال 2018 آغاز کند . اما فعالان صنعت هوایی نظری متفاوت داشته و بر این باورند که نبود فایناسور تحویل هواپیماهای بویینگ به ایران را به تعویق خواهد انداخت. 

آرمان بیات  کارشناس صنعت هوایی در این باره به پول نیوز می گوید:  ایرلاین ها باید درصدی از رقم دقیق قرارداد که اتفاقا محرمانه هم هست را به کارخانه سازنده پرداخت کنند که خط مونتاژ را برای یک زمان مشخص رزرو کرده و سپس بخش دیگری از پول را برای آغاز تولید پرداخت کنند.اجرای این مراحل حداقل به 7 الی 8 ماه زمان نیاز دارد . 

او همچنین گریزی هم به بحران مالی شرکت های هوایی در ایران زد و گفت: بیشتر ایرلاین های ایران زیان ده بوده و از پس هزینه های خود برنمی آیند در چنین شرایطی نوسازی ناوگان و تامین منابع مالی جز از طریق فایناسور خارجی امکان پذیر نیست . اما از آنجاییکه که تا کنون هیچ اقدامی در راستایی جذب فایناسور خارجی انجام نشده، ساخت و تحویل هواپیماهای بویینگ در چند ماه آینده را بعید می دانم و قطعا وقتی برنامه تامین مالی با تاخیر مواجه شود، تحویل هواپیما به ایران عقب خواهد افتاد . 

آمریکا نمی تواند به صورت مستقیم دخالت در خرید هواپیما کند
"ورود مستقیم آمریکا به بحث فروش هواپیما به ایران نقص صریح برجام است و آن را بعید می دانم" آرمان بیات می‌گوید ممکن است که آمریکا بخواهد دست و اندازهایی در مسیر خرید هواپیما برای ایران ایجاد کند اما نمی تواند به صورت مستقیم دخالتی در اجرای این قرارداد کند. 

این فعال صنعت هوایی تاکید کرد: از آنجایی که که تا کنون هیچ اقدامی در راستای جذب فایناسور خارجی انجام نشده، ساخت و تحویل هواپیماهای بویینگ در چند ماه آینده را بعید می دانم و قطعا تحویل هواپیما به ایران عقب خواهد افتاد.

او خاطر نشان کرد که آمریکایی ها به تنهایی ارداه آن را ندارند که جلوی فروش هواپیما به ایران را بگیرند اما می توانند با فشار آوردن به موسسات مالی و وضع قوانین لازم اجازه فایناس را برای این هواپیماها صادر نکنند. 

بیات که احتمال مانع تراشی آمریکا برای قرارداد با بویینگ را کمتر از ایرباس می داند، توضیح می دهد: آمریکا دنبال این است که تامین مالی قرارداد بویینگ طریق شرکت هایی انجام شود که ربطی به این کشورها ندارند صورت گیرد و به دنبال تزریق منابعی به دیگر کشورها به اقتصاد خود است. او نمی خواهد از این جیب به آن جیب شود. 

به گفته او، در واقع آمریکا از این طریق از پولی که برای خرید هواپیما لازم است را از خارج از آمریکا وارد اقتصاد خود می‌کنند و از سوی دیگر ریسک بازگشت سرمایه فایناس بابت خرید هواپیما را به خارج این کشور منتقل می کنند.

به باور این کارشناس صنعت هوایی، حالا که تبلیغات ضد ایرانی برای بالا نشان دادن ریسک سرمایه گذاری را در سراسر جهان شاهد هستیم باید فضایی را فراهم کرد که نشان دهد شرایط سرمایه گذاری در ایران مساعد است. 

تاریخ انتشار: ۰۷:۰۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 23 December 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن