تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798921045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهام عدالت 10ميليون توماني!!! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اسحاق جهانگیری در مناظره اقتصادی روز جمعه، با اشاره به اینکه از شهریور سال 1396 سهام عدالت واقعی خواهد شد، وعده سهام عدالت 5 تا 10 میلیون تومانی به اقشار خاص داد. این در حالی است که به گفته رئیس کل سازمان خصوصی سازی سهم هر نفر از سهام عدالت 550 هزار تومان می باشد.

به گزارش تراز ، اسحاق جهانگيري كانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهور در آخرین مناظره تلویزیونی با اشاره به سهام عدالت 10 ميليون توماني 50 ميليون ايراني بزرگ‌ترين وعده انتخاباتي را   به ملت ايران داد كه بايد وي و ستاد انتخاباتي‌اش به افكار عمومي توضيح دهند سهامي كه هم اكنون 500 هزار تومان بدهي دولتي دارد و ارزش هر برگش بين يك تا 2 ميليون تومان هم نمي‌رسد چگونه و از كدام محل با درآمدي 200 تا 300 هزار ميليارد توماني قرار است ارزشش 5 تا 10برابر شود. این در حالی است که به گفته رئیس کل سازمان خصوصی سازی سهم هر نفر از سهام عدالت 550 هزار تومان می باشد و همچنین با مصوبه دولت در اسفند ماه 1395 برخی شرکت های سودده از لیست سهام عدالت خارج شده اند. در تعريف پوپوليسم مي‌خوانيم كه نخبگان مردم را از طريق وعده و وعيد فريب مي‌دهند اين در حالي است كه وعده سهام عدالت 10ميليون توماني آنقدر بزرگ، غير عملي و تعجب‌برانگيز بود كه وعده‌هايي چون سه برابر کردن يارانه دهك‌هاي نيازمند جامعه كه صد البته شدني بود را به طور كل به حاشيه برد. اين در حالي است كه اسحاق جهانگيري از سوي حاميان و منتقدان در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري به عنوان فرمانده وعده‌هاي انتخاباتي معرفي شد. حال كانديداي پوششي دوازدهمين دوره رياست جمهوري مورد انتقادي قرار مي‌گيرد كه پيش از اين خود اين نقد را به افرادي كه وعده افزایش يارانه نقدي نيازمندان را به مردم داده بودند وارد كرده بود.
اسحاق جهانگيري و همچنين حسن روحاني از كانديداهايي كه وعده رشد يارانه نقدي را ارائه كرده بودند خواستند كه محل درآمدي تحقق رشد يارانه‌ها را ارائه كنند كه هم ابراهيم رئيسي و هم قاليباف اشاره داشتند هم اكنون دولت يازدهم طبق مستندات موجود در حدود 70 تا 80 هزار ميليارد تومان در سال از آزاد‌سازي قیمت كالاهايي چون آب، برق، گاز، بنزين، گازوئيل، نان و...  درآمدكسب مي‌كند كه طبق قانون بايد اين درآمد‌ها بين مردم توزيع مي‌شد اما هم اكنون دولت يازدهم به‌رغم جهش چندين برابري قيمت‌ها فقط بخش اندكي از درآمدها را بين مردم توزيع مي‌كند. در همين راستا اشاره اين كانديدا به فرار مالياتي 20 تا 40 هزار ميليارد توماني در كشور و سهم مالياتي ناچيز ثروتمندان در ارائه ماليات محل درآمدي خود جهش رشد يارانه‌هاي نقدي كه هم اكنون قدرت خريدش به زير 10هزار تومان كاهش يافته است را اعلام داشتند.
حال اسحاق جهانگيري كه در سومين مناظره خود در رسانه ملي ايران وعده سهام عدالت 10ميليون توماني را به 50 ميليون مشمول سهام عدالت ارائه داد بايد بگويد چگونه مي‌خواهد سهام عدالتي كه با گذشت 10 سال از اجراي طرح هنوز نيمي از اقساط دولت جهت آزاد‌سازي سهم پرداخت نشده است و به دليل افت بازار سرمايه ارزش تابلوي بورسي هر برگه سهم به يك تا دو ميليون تومان هم نمي‌رسد را به 10 ميليون تومان افزايش دهد.
در واقع 5 تا 10برابر كردن ارزش سهام عدالت نياز به يك منابع عظيم در حد بودجه عمومي يك‌سال كشور دارد كه انقدر اين وعده غير‌عملياتي و سنگين بود كه بسياري از اساتيد اقتصاد و آگاهان از اوضاع نابسامان طرح سهام عدالت، اسحاق جهانگيري را «‌فرمانده وعده‌هاي انتخاباتي‌» دوازدهمين دوره رياست جمهوري ايران معرفي كردند و در كمال تعجب مدعي شدند اسحاق جهانگيري يا به اشتباه وعده افزايش 5 تا 10برابري ارزش سهام عدالت را به 50 ميليون ايراني در مناظرات رسانه ملي داد يا اينكه وي منابعي 5 تا 8 برابر يارانه نقدي پرداختي به مردم ايران را در اختيار دارد كه مي‌خواهد از اين محل ارزش سهام عدالت 50 ميليون ايراني را چندين برابر كند.
در اين بين از آنجايي كه حسن روحاني و اسحاق جهانگيري خواستار اين بودند كه كانديداها بايد برنامه‌محور باشند و محل تأمين درآمد جهت رشد يارانه‌ها را اعلام كنند از اين رو به عنوان اصحاب رسانه و نماينده افكار عمومي از اين مسئولان فعلي كشور خواستاريم تا در ابتدا تكليف آزاد‌سازي همين سهام عدالت موجود در كشور را روشن كنند و سپس به ملت ايران توضيح دهند كه چگونه مي‌توان ارزش سهام عدالت را به 5 تا 10 برابر افزايش دهند. گفتني است حسن روحاني در سال 92 مدعي شده بود كه موضوع سهام عدالت و آزاد‌سازي اين سهام را شش ماهه حل و فصل مي‌كند اما تا پايان دولتش نتوانست اين طرح را تعيين تكيف كند. نكته جالب‌تر آنكه دولت يازدهم بدون اجازه مجلس به سبد سهام شركت‌هاي سهام عدالتي دستبرد زده است و تعدادي از شركت‌هاي ارزنده همچون پالايشگاه‌ها را از پرتفوي سهام عدالت خارج كرده‌اند كه كارشناسان اين اقدام دولت را بر خلاف عدالت، سياست‌هاي كلي اصل 44 ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري، تقويت تعاوني‌ها و مردم مستضعف عنوان مي‌كنند.
گفتني است كه هم اكنون عموم 50 ميليون مشمول طرح سهام عدالت براي آزاد‌سازي سهام عدالت بايد مبلغي در حدود 500 هزار تومان هم به حساب دولت واريز کنند تا شايد بتوانند به برگه سهمي دست يابند كه ارزشش كمتر از يك ميليون تومان است.


منبع: جوان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 24 ارديبهشت 1396 - 15:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن