تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799067045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد بذر 220‌ميليون يورو صرفه‌جويي ارزي داشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توليد بذر 220‌ميليون يورو صرفه‌جويي ارزي داشت
معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزي با تأكيد بر توليد ۹۵ درصد بذر درداخل گفت: با توليد يك ميليون و 550‌هزار تن بذر 220 ميليون يورو صرفه‌جويي ارزي شد.
نویسنده : بهناز قاسمی 


عباس كشاورز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه در سه سال گذشته فقط 10 هزار تن بذر وارد شده است، افزود: ارزش واردات بذر محصولات زراعي يك ميليون دلار بود كه در حال حاضر در داخل توليد مي‌شود. وي گفت: كشور در زمينه توليد بذر محصولات گندم، جو و ذرت خودكفاست و هيچ‌گونه وارداتي انجام نمي‌شود.

معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزي افزود: دانش توليد بذر برخي محصولات از جمله سيب‌زميني به داخل كشور منتقل شده و بخش خصوصي بذر و اين محصول را تكثير و توليد مي‌كند و در اختيار كشاورزان قرار مي‌گيرد.
   
انباشت برنج و شكر در انبار‌ها
وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره توليد كالاهاي اساسي نيز با بيان اينكه در زمينه كالاهاي اساسي بازار موردي بسيار تعيين‌كننده است، افزود: حدود 4 ميليارد دلار در بحث واردات روغن و كنجاله جابه‌جا مي‌شود و قدرت زيادي در اين زمينه وجود دارد، بنابراين بسيار سخت است كه ما بتوانيم بر اين قدرت نامرئي توان شنا كردن پيدا كنيم. اين يك واقعيت است.

معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه وظيفه ما تنظيم بازار، عرضه مناسب و كافي و به موقع كالاها در حد قيمت‌هاي عمده است، اضافه كرد: در حال حاضر حدود يك ميليون تن شكر در كشور موجود است در حالي كه ما در ماه به حدود ۱۸۰ هزار تن از اين محصول نياز داريم، بنابراين ما به اندازه نياز حدود شش ماه كشور شكر داريم. كشاورز با اشاره به اينكه قيمت مصوب هر كيلو شكر 2 هزار و 520 تومان است، ادامه داد: در حال حاضر هر كس كه نياز به اين كالا دارد مي‌تواند درخواست دهد و شكر با قيمت 2 هزار و 520 تومان در بورس قابل عرضه است. اگر يك مغازه‌دار اين كالا را گران مي‌دهد، چرا ما بايد پاسخگو باشيم؟

معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزي همچنين با اشاره به اينكه ما با انباشت برنج در كشور مواجه هستيم، تصريح كرد: امسال بيش از ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار تن برنج در كشور توليد شده حال اينكه وضعيت قيمت و عرضه در بازار خرده‌فروشي به اين شكل است و دولت تصميم مي‌گيرد كه تعرفه واردات را كاهش دهد. اميدوار هستيم با اين اتفاق قيمت برنج 2 هزار تومان ارزان شود، اگر كساني كه اظهار كمبود مي‌كنند، راست بگويند. وي ادامه داد: اميدواريم دستگاه‌هاي مسئول به كنترل قيمت مخصوصاً در زمينه كالاهاي اساسي توجه بيشتري كنند.
   
روند مسدود كردن چاه‌هاي غيرمجاز كند است
معاون وزير جهاد كشاورزي در اظهار نظري جداگانه درباره بحث آب بخش كشاورزي نيز اظهار داشت: قانون توزيع عادلانه آب كه سال ۶۱ به تصويب رسيده و مي‌گويد، آب بايد به صورت حجمي تحويل كشاورزان داده شود، هنوز اجرا نشده است و دولت بايد فشار بياورد كه آن را اجرا كنند.
كشاورز با تأكيد بر اينكه حدود ۳۰۰ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور وجود دارد، اضافه كرد: پس چرا كشاورزان را در اين حوزه متهم مي‌كنند. ۳۴ سال است كه قانون موجود در اين زمينه اجرا نشده، ضمن اينكه سرعت انسداد چاه‌هاي غيرمجاز بسيار پايين است، از بيش از ۳۰۰ هزار چاه غيرمجاز ۳۰ هزار مورد بيشتر بسته نشده است. وي تصريح كرد: با اين وجود ما انتظار داريم كسي كه با اجازه اقدام به حفر چاه، اخذ وام، ايجاد باغ و توليد كرده، مصرف آب را كاهش دهد و سرزده مي‌رويم و ميزان آب اين توليدكنندگان را نصف مي‌كنيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن