تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835665781
بنمایههای اصلی سینما روایت و داستان است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
بنمایههای اصلی سینما روایت و داستان است
سینمای داستان گوی ما با اقبال بیشتری مواجه میشود اما متاسفانه در تیررس دیدگاه های سلیقهای مدیران سینمایی قرار گرفته و در نتیجه خیلی از آثار قلع و قمع شد و یا دیده نشده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی «سینمای داستان گو» با حضور کارشناسان احمد کیا و کسری ولایی و با اجرای سید امیر جاوید برگزار شد. بنمایههای اصلی سینما روایت و داستان است ابتدای برنامه، احمد کیا در ارتباط با اصطلاح سینمای داستان گو به صحبت پرداخت و گفت: یکی از بن مایه های اصلی سینما روایت و داستان است، در این نوع سینما به سراغ داستان هایی می رویم که فانتزی و تخیل هستند و در مقابل آن سینمای داستانی را داریم که بخش اعظمی از آن شامل سینمای مستند می شود. در سینمای داستان گو تخیل محور بودن قصه ها مورد نظر است که در زندگی بشر نمی توان منکر آن شد و بودن آن ضرورت دارد. سینما یکی از مدیومهای کامل برای داستان گویی است سپس کسری ولایی دیدگاه خود را در این زمینه بیان کرد و گفت: تعریف عمومی این است که داستان یکی از ارکان اصلی سینماست که فکر می کنم کمی اشتباه هست چون باید بگوییم سینما یکی از مدیوم های کامل برای داستان گویی است و داستان گویی پدیده ای است که به اندازه عمر انسان و تمدن سابقه دارد. داستان گویی یکی از ابزارهای اصلی انسان برای مواجهه با هستی است و قصه ها رمز و رازهایی هستند که با آن ساز و کار دنیا را نسل به نسل انتقال می دهیم و این از گذشته های دور شروع شده و تمام کتب آسمانی و متون مقدس به جای اینکه کتاب قانون باشند مجموعه ای از قصه هستند یعنی با قصه سعی می کنند با انسان ها ارتباط برقرار کنند، اسطوره ها هم به همین شکل هستند و مدیوم ها به این شکل عوض شده و به امروز رسیده که سینما به عنوان یک مدیوم کامل بیشترین ابزار ممکنه را برای تعریف قصه در اختیار ما می گذارد. وی ادامه داد: در جامعه ما قصه همیشه نادیده گرفته شده است، به خصوص بعد از مشروطه که داستان گویی به شکل مدرن وارد ادبیاتمان شده قصه به عنوان پدیده ای که با طیف گسترده ای از مردم در ارتباط است به عنوان مقوله عوام پسندانه تلقی شده و به همین خاطر داستان گویی در ادبیاتمان هم نداریم. شاکله اصلی سینما بر مبنای داستان است و اکثر تحولات سینمایی طی 20 سال اول شکل گیری سینما برای انتقال داستان به وجود آمدند، سینما تعریف جداگانه ای دارد که داستان فرای آن قرار می گیرد. سینمای قصه گو با سینمای داستان گو متفاوت است در ادامه کیا با اشاره به تفاوت سینمای داستانی و غیرداستانی بیان داشت: در سینمای داستانی پایه بر مبنای تخیل و در سینمای غیرداستانی بر مبنای نمایش موقعیت واقعی است و الزام در سینمای داستانی بر واقعیت نیست، سینمای قصه گو با سینمای داستان گو متفاوت است، شاید در فارسی معادل های صحیحی برای اینها ایجاد نکردیم. قصه، عام و جهان شمول محسوب می شود و سینمای داستان گو در هر تعریف استاندارد داستان بر مبنای تخیل است و عبارت فیکشن را برای این مسئله عنوان می کنند ولی در سینمای مستند بر مبنای واقعیت است. مجری برنامه سوال کرد: « آیا می توان نتیجه گرفت که اساسا سینما قصه می گوید و اگر قصه نگوید سینما نیست؟» ولایی در پاسخ به این سوال گفت: نمی توان گفت سینما نیست چون خیلی از فیلم های تجربی را داریم که واقعا سعی می کنند رویکرد ضد قصه داشته باشند، در سینما می توان با ابزارها کار غیر داستانی جلو برد، سینمایی که قصه نمی گوید تکیه اش بر فرم است یا بی واسطه و بدون استفاده از قصه مفاهیم را منتقل می کند. احمد کیا در ادامه این مبحث اضافه کرد: البته قصه به تعبیر عام مدنظر هست، چون یک تعریف کلی به اسم روایت داریم و بالاخره یک فیلم تجربی هم یکسری اتفاقاتی را پیش می برد که در مکان و زمان اتفاق می افتند. روایت مجموعه اتفاقهایی هستند که در یک زمان و مکان به واسطه شخصیتهایی اتفاق می افتند و این تمایزها فقط برای درک بهتر و پیشبرد مفاهیم نظری برای بحث نقد است تا بتوانیم در درک ساختار فیلم از یک استاندارد و الگو تبعیت کنیم. ایشان سپس در زمینه مشخصه های اصلی سینمای داستانگو گفت: شاید شمردن اینها به شکل ملموس امکان پذیر نباشد چرا که بی نهایت الگوهای داستان گویی وجود دارد ولی در تعریف کلی یکسری انتظاراتیست که مخاطبین از این نوع سینما دارند مثلا این سینما قهرمان پرور است یا به فرم داستان مثل شخصیت، مد، تحولات داستانی، گره ها، ساختار روایی که اتفاقات بر مبنای چه زنجیره ای در کنار هم قرار می گیرند و چه اوج هایی را شکل می دهند. هر ژانری از یکسری مشخصه های منحصر به فرد استفاده می کند و اینها بعدا با هم ترکیب می شوند و یکسری ویژگی های خاص دیگری را به وجود می آورند، شمردن اینها بحث را طولانی را مفصل خواهد کرد. تفاوت سینمای داستان گو و غیرداستانی تخیل و واقعیت است وی افزود: تنها تفاوت سینمای داستان گو و غیرداستانی مبحث تخیل و واقعیت است، مثلا در «جدایی نادر از سیمین» در سینمای داستان گو الزامی ندارد که نادر یا سیمینی باشد که به واسطه چنین وقایعی از هم جدا شوند اما در سینمای غیرداستانی باید نادر و سیمینی باشد و این مجموعه اتفاقات رخ بدهد. خیلی از آثار بر مبنای واقعیت ساخته شده اند اما بر اساس واقعیت سینمایی هستند نه واقعیت آنچه اتفاق افتاده است، در سینمای داستانی گونه ای هست که واقع گرایی می کنیم یعنی از عناصر سینما و عناصر قصه به گونه ای استفاده می کنیم که برای مخاطب تداعی کنیم این چیزی که می بینی واقعیت است ولی واقعیت نیست. معیار اینکه مخاطب چگونه متوجه شود این مربوط به سینمای داستان گو یا غیرداستان گو هست همین است، مثلا در سریال مختار شخصیت هایی وارد می شوند که درام ایجاب می کند و واقعیت ایجاب نمی کند و در سینمای غیر داستانی چنین حقی نداریم، سینمای غیرداستانی وفادار به واقعیت می ماند. مجری برنامه سوال کرد: «آیا می توانیم با یک فیلم تاریخی مواجه شویم ولی بگوییم یک اثر داستان گو با همان ویژگیهاست؟» ولایی در جواب گفت: کاملا درست است، هم می توانیم فیلم تاریخی داستان گو و هم فیلم ملودرام داستان گو داشته باشیم، سینما یک مدیوم داستان گویی است و اگر این مبنا را بگذاریم بحث دیگری در این مورد نخواهد بود. کیا با اشاره به اینکه فیلم های روی پرده خواسته جامعه و مخاطبین نیست گفت: ما مخاطب محور نیستیم وگرنه مخاطب با داستان مشکل ندارد و آن را دوست دارد، برای زندگی نیاز به تخیل و محملی داریم تا روزمرگی زندگی را تحمل کنیم و اندیشه و محتوای مورد نظرمان را ردیابی کنیم. در سینمای خودمان با مخاطب مهربان نیستیم و به او تکلیف می کنیم و مخاطب آن را پس می زند، مخاطب باید خودش تصمیم بگیرد که ذائقه اش را تغییر بدهد یا خیر و این را نمی توان تکلیف کرد. از اول تاریخ سینما اثرها تماما گونههایی بوده که محتوای آنها مورد نظر مخاطب نبوده و از طرف مجامع تصمیم گیرنده و مسئولان و مدیران تایید شده که ساخته شود و بعد روی پرده آمده است. اینکه فیلم فروش می رود الزاما به معنای پرمخاطب بودن آن نیست، طبق آمار نشریه اسکرن دیلی در سال 2007 در ایران به ازای هر فیلم 4/2 سالن سینما هست و در مورد تعداد بلیط ها برای هر فیلم 100 هزار بلیط بوده که این مقدار زیادی نیست، در سال 91 تقریبا مخاطبین سینمای ما را 5/8 میلیون نفر عنوان کرد که نشان می دهد هر ایرانی هر 9 سال یکبار سینما می رود و این یک تراژدیست و این یعنی سیر نزولی داشته ایم. وی ادامه داد: در 1081 شهر ایران اصلا سینما نداریم، هنوز نتوانسته ایم به مخاطب توضیح دهیم چه سینمایی را می خواهی؟ مخاطب هم سینما را کنار می گذارد. داستان در اینجا معیار نیست و ما برای داستان ها خطوطی را تعریف می کنیم که برای مخاطب قابل قبول نیست. داستان گویی در دل سینمای صنعتی رشد می کند ولایی در تکمیل صحبت های کیا بیان داشت: مخاطب ما سینمای روز دنیا را دنبال می کند و اگر آمار دانلودهای غیرقانونی اینها را محاسبه کنیم عجیب و غریب است. باید گفت چرا سینمای داستان گو نداریم؟ این دو دلیل اصلی دارد: ساختار سینمای ما صنعتی نیست و داستان گویی به طور کلی در دل سینمای صنعتی رشد می کند و دوم اینکه ادبیات داستان گو نداریم چون ادبیات منبع اصلی تامین داستان گویی در سینماست. از وقتی سینمای مدرن وارد ادبیات ما شد جامعه فرهیخته و نخبه گرا همیشه سعی داشته که فاصله ای را با طبقه عامه مردم حفظ کند، پدیده داستان هم باید از طریق نخبگان جامعه وارد شود و جامعه ی ما چون همیشه دوست داشته که عوام پسندی را نفی کند داستان گویی به صورت عامه پسند نبوده است و این موجب شده گزاره های غلطی در جریان ادبیات و سینمای ما شکل بگیرد که اثری که استقبال زیادی از آن می شود نمی تواند پیچیده و ارزشمند باشد و عوامانه است و در نتیجه عنصر اصلی این جنس از داستان که قهرمان پروری و خیال است نفی شده است و به همین دلیل نخبه گرایان ما به جای قصه سعی می کنند معضلات جامعه را نشان دهند یعنی به جای آرمان گرایی واقع گرایی از منظر فلسفی را دارند، از طرف دیگر باید در نظر داشت داستان گویی وابسته به خلاقه انسان است ولی در سینما آنچنان رشدی نداشته و هنر و ادبیات درجه دو بوده و بخش زیادی از نخبگان جامعه ی ما که شاید می توانستند خیلی موثر باشند به سمت آن نرفته اند. احمد کیا با اشاره به اینکه ایران یکی از قطب های ادبیات در جهان است گفت: احساس می کنم همواره این نظر بوده که سینمای داستان گوی ما با اقبال بیشتری مواجه می شود اما متاسفانه در تیررس دیدگاه های سلیقه ای مدیران سینمایی قرار گرفته و در نتیجه خیلی از آثار قلع و قمع شد و یا دیده نشد و اصلا تبیین نشده که منظورشان از داستان گویی چیست، نکته دوم این است که هر فرهنگی نمود خودش را از طریق کانال ها نشان می دهد و یکی از رسانه هایی که بسیار در این مبحث موثر است سینماست، شما یک فیلم را که می بینید بدون اینکه بدانید محصول کدام کشور استخیلی راحت از جنس داستان متوجه می شوید که به کدام کشور می خورد و جهان بینی عامی که منحصر به آن فرهنگ است با نشانه ها خودش را نشان می دهد مثلا در داستان های هندی یک خوش بینی ذاتی نسبت به زندگی و جهان را می بینید که در اروپا نیست و نگاهشان بدبینانه و سیاه تر است، شما یک فیلم را در ایران نمی ببینید که از الگوی داستانی ایرانی تبعیت می کند ولی در مورد ژاپن و هند اینطور نیست و آنها نگاه فرهنگی خود را غالب می کنند ولی ما در ملودرام ها و درام ها یا خیلی از آثار دقیقا جهان بینی اروپایی را داریم. ولایی به قیاس سینمای ایران با دنیا پرداخت و گفت: سینمای صنعتی و نگاه سلیقه ای به این بر می گردد که از اول ساختار صنعتی در سینما نداشتیم، ساختار صنعتی زمانی شکل می گیرد که یک کمپانی فیلمی را می سازد و زمانی می تواند سودآور باشد که مردم آن را ببینند پس مجبور است سلیقه مخاطب را تامین کند اما این وضعیت در سینمای ما نبوده و مدیریت فرهنگی صورت گرفته تا اینکه به عنوان یک محصول فرهنگی ساخته شود و به فروش برسد و در عوض در کشورهایی سینمای داستان گو رشد کرده که ساختار صنعتی دارد و عنصر اصلی آنها داستان گویی است، در کنار آن سینمای عامه پسند هند از طریق همین فیلمها به دنیا صادر شده است و غربی ها الگو می گیرند و در کنار سینمای هند، ژاپن را داریم که به خاطر انیمیشن های جذاب اصطلاحات ژاپنی در دنیا باب می شود و این وابسته به اساطیر و فرهنگ و کهن الگوهای خودشان است. کیا نیز در زمینه الگوهای داستانی بیان داشت: قاره اروپا در آماری که گفتم با تولید 1164 فیلم در رده دوم است، مگر سینما از فرهنگ جداست؟ هنر روح جامعه است و نمی توانیم الگوهای درام امریکایی را در جامعه خودمان گرته برداری کنیم و بگوییم چرا مخاطب فیلم را نمی بیند، الگوهای داستان گویی ایران ارسطویی نیست و در دنیا ارسطویی است، الگوهای روایی در ایران خیلی پیچیده است و مخاطب با توجه به اینکه در این جامعه زندگی می کند آن پیش فرض ها را نمی پسندد، خیلی از دانشجویان و مردم سینمای دنیا را می بینند ولی وقتی اثر خودمان را می بینند پس می زنند و دلیل این است که چیزی را که می بینند محصولی نیست که از دل فرهنگ جامعه خودشان بیرون آمده باشد. در ژانر کودک چندسال است فیلم خوب نداریم در صورتی که قبلا محبوب بود، آیا غیر از این است که نگاه های سلیقه ای باعث پرورش آن ژانر نشد؟ شجاع نوری: در المپیاد دانش آموزی قریب به 400 فیلم ساخته شد در ادامه برنامه، علیرضا شجاع نوری دبیر نخستین المپیاد فیلمسازی در بیست و نهمین جشنواره فیلم های نوجوان در ارتباط با این المپیاد توضیح داد و گفت: فراخوانی برای نوجوانان 12 تا 19 ساله سراسر ایران دادیم که فیلم سه دقیقه ای بسازند، بیش از هزار نفر به دفتر فیلمسازی انجمن سینمای جوان آمدند و قصه هایشان را تعریف کردند و بعد یک کارگاه یک روزه برای آشنایی ابتدایی با مقدمات فیلمسازی در شهر خودشان برگزار کردیم و بعد فیلمهایشان را ساختند، قریب به 400 فیلم ساخته شد و از هر استان 3 فیلم را برگزیده کردیم و در جشنواره شرکت دادیم که آمدند و فیلمها را داوری کردند و در کنار آن گروه داوری حرفه ای از فیلمسازان سینمای داستانی و مستند آمدند و غیر از آن گروه نوجوانان بین المللی از کشورهای مختلف جهان برای داوری داشتیم و آنچه اتفاق افتاد شگفتی فیلمسازان بود از سوژه ها و قصه های قشنگ در این فیلمها بود که حاکی از استعداد درخشان بود که در شرف تولد هست و این نوید را داد که اگر در سالهای بعد هم این المپیاد را برگزار کنیم در چند سال بعد شاهد شکوفایی بیش از حد در سینما خواهیم بود. وی در مورد برنامه های جشنواره و بنیاد سینمای فارابی برای ارتقای سطح دانشی و معرفتی استعدادها گفت:می خواهیم فیلمسازی را به عنوان هنر و سرگرمی در دسترس بدانیم و این شهامت را بدهیم و به نوجوانان توجه کنیم، آنها خودشان راه را پیدا می کنند و جلو می روند. سینما در ایران می تواند مثل فوتبال در برزیل شود! قصد المپیاد بالابردن معرفت فیلمسازی و بیان تصویری و معرفت فرهنگیست تا در آینده تولید کنندگان و مصرف کنندگان خوبی داشته باشیم. ولایی در صحبت پایانی خود گفت: سینمای ایران بیشتر تحت تاثیر سینمای غیر اصلیست و این خیلی عجیب است و در سینمای آکادمیک ما هم وجود دارد در حالی که ساختار آموزش آکادمیک می خواهد نیروی جدید به جریان اصلی هر رشته و صنعت تحویل دهد و آموزش سینماییمان مدل یک فیلمساز در هر محله است، یعنی به جای اینکه فیلمسازی را تربیت کند که وارد جریان اصلی شود نوعی از سینمای آلترناتیو و آماتوری را گسترش می دهد که هرکسی در هر محله فیلم بسازد و با دوستان ببینند نه اینکه سینما گسترش یابد. احمد کیا نیز در بخش پایانی صحبت های خود بیان داشت: آرزو می کنم نسبت به فرهنگ و جامعه خودمان نگاه صحیح تری داشته باشیم و آموزش مسئولانه داشته باشیم که به نتیجه مثبتی برسد. برنامه رادیویی سینمامعیار پنجشنبهها ساعت 14:30 دقیقه از رادیو گفتوگو پخش میشود. برنامهای با اجرای سید امیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمد جواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد. انتهای پیام/ج
94/07/12 - 11:00
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]
صفحات پیشنهادی
روایت سینمایی از «زندگی» جیمز دین و عکاس عکسهای معروف او
روایت سینمایی از زندگی جیمز دین و عکاس عکسهای معروف او شناسهٔ خبر 2927201 - سهشنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸ ۲۷ هنر > سینمای جهان فیلم زندگی لایف همزمان با شصتمین سالمرگ جیمز دین از اوایل سپتامبر در کشورهای اروپایی در اکران است و در ماه های نوامبر و دسامبر به سینماهای کانادا وروایت قاری قرآنی که خداوند به او جان دوباره داد/ تشنگی عامل اصلی جان دادن حجاج
روایت قاری قرآنی که خداوند به او جان دوباره داد تشنگی عامل اصلی جان دادن حجاجیکی از اعضای کاروان نور با تشریح اتفاقات فاجعه منا از نجات جانش با نوشیدن چند قطره آب خبر داد و گفت بسیاری از حجاج از تشنگی جان دادند و شاید اگر فقط آب به مردم میرسید تعداد کشتهشدگان تا ۹۰ درصد کاهشداستان شهر هزار ساله روایت میشود/ ماجرای ترجمه خارجی شعر خیام
در شبکه مستند داستان شهر هزار ساله روایت میشود ماجرای ترجمه خارجی شعر خیام شناسهٔ خبر 2929858 - جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۲ هنر > رادیو و تلویزیون شبکه مستند ۱۱ مهر مستندهایی چون خانه خورشید و دیلمان بهشت نیاکان آقای فاستر درباره یکی از مهمترین معماران قرن بیستم داستحمید هما روایتگر زوج ماندگار سینما و تئاتر
حمید هما روایتگر زوج ماندگار سینما و تئاتر فیلم مستند حمیدِ هما که به زندگی زوج ماندگار سینما و تئاتر ایران میپردازد همزمان با درگذشت هما روستا به نمایش در میآید فیلم مستند حمیدِ هما که به زندگی زوج ماندگار سینما و تئاتر ایران میپردازد همزمان با درگذشت هما روستا به نمایشدر آستانه اکران عمومی «شاهزاده روم» در «سینما روایت» به نمایش در میآید
در آستانه اکران عمومیشاهزاده روم در سینما روایت به نمایش در میآیدانیمیشن سینمایی شاهزاده روم در پنجاهونهمین جلسه سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس شاهزاده روم که تا چندی دیگر در سینماهای کشور اکران عمومی می شود اثری پویانمایی درباره تاریخ اسلام است«شاهزاده روم» به جلسه سینما روایت میرود
شاهزاده روم به جلسه سینما روایت میرود شناسهٔ خبر 2930278 - شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۲۶ هنر > سینمای ایران انیمیشن سینمایی شاهزاده روم در پنجاه و نهمین جلسه سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد به گزارش خبرگزاری مهر انیمیشن سینمایی شاهزاده روم که تا چندی دیگر در سینماهایمیزگرد مجازی کتاب «آوای تار یحیی»/ «آوای تار یحیی» سراغ مقطع مهم تاریخ رفت/ کاش سیاست و مش
میزگرد مجازی کتاب آوای تار یحیی آوای تار یحیی سراغ مقطع مهم تاریخ رفت کاش سیاست و مشروطه پس زمینه داستان بود باید روایت عفیفانه عشق را ستایش کردمنتقدان در میزگرد مجازی آوای تار یحیی بر این که کتاب مقطع مهمی از تاریخ را روایت کرده تاکید داشتند اما در عین حال برخی زبان داستان در«شاهزاده روم» به سينما روايت ميرود
۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۹ ۲۰ب ظ شاهزاده روم به سينما روايت ميرود موج - انيميشن سينمايي شاهزاده روم در پنجاه و نهمين جلسه سينما روايت اکران و بررسي خواهد شد به گزارش خبرگزاري موج شاهزاده روم که تا چندي ديگر در سينماهاي کشور اکران عمومي ميشود اثري پويانمايي درباره تاريخ اسلام استگفتوگوی تفصیلی فارس با عوامل فیلم سینمایی «دلتنگیهای عاشقانه»/بخش نخست به «دلتنگیهای عاشقانه&
گفتوگوی تفصیلی فارس با عوامل فیلم سینمایی دلتنگیهای عاشقانه بخش نخستبه دلتنگیهای عاشقانه نمره بیست میدهم ای کاش روایت فتح پشت کار میایستادرضا اعظمیان گفت چه اتفاقی افتاده است که جامعه امروزمان جشن طلاق میگیرند این فرهنگ حاصل چیست فیلم سینمایی دلتنگیهای عاشقانه نقدی بر متهیه کننده سینما: روایت ابعاد فاجعه منا برای فیلم سازان یک تکلیف است
تهیه کننده سینما روایت ابعاد فاجعه منا برای فیلم سازان یک تکلیف است تهران - ایرنا - تهیه کننده سینما گفت مشارکت فعال فیلم سازان ایرانی در کمیته های حقیقت یابی که دولت برای رسیدگی به اتفاقات اخیر در فاجعه منا در مکه تشکیل می دهد از مطالبات جدی خانه سینما بوده و روایت ابعاد مختلف-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها