تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798665642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریزش یکباره در صنایع بزرگ بورس/ کدام سهم ها بیشترین افت قیمت را داشتند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: ریزش یکباره در صنایع بزرگ بورس/ کدام سهم ها بیشترین افت قیمت را داشتند؟ اقتصاد > بازار مالی - اقتصادنیوز نوشت: عملکرد صنایع بورسی در اولین روز هفته با افت دسته جمعی صنایع بزرگ رقم خورد.

 37 صنعت بورسی امروز تحت تاثیر افت 281 واحدی حرکت کرده و با ریزش در اکثر گروه ها همراه شد. بطوریکه از میان 37 صنعت بورسی 27 صنعت ریزشی و تنها 7 صنعت کوچک با روند مثبت به کار خود پایان دادند . عملکرد صنایع بورسی در اولین روز هفته با افت دسته جمعی صنایع بزرگ رقم خورد. 37 صنعت بورسی امروز تحت تاثیر افت 281 واحدی حرکت کرده و با ریزش در اکثر گروه ها همراه شد بطوریکه از میان 37 صنعت بورسی 27 صنعت ریزشی و تنها 7 صنعت کوچک با روند مثبت به کار خود پایان دادند .

بررسی جدول صنایع بورس تهران در روز شنبه بیانگر این است که سه صنعت تامین آب و برق؛ انتشار و چاپ و قند و شکر اولین های رشد قیمتی روزانه بودند و صنایع خودرو ،استخراج معادن و ساخت محصولات فلزی در انتهای جدول و جایگاه بیشترین افت قیمتی قرار گرفته اند.

کارشناسان بر این عقیده اند روند کمبود نقدینگی در بسیاری از صنایع تحت تاثیر سیاست های انقباضی دولت و همچنین کاهش قیمت های جهانی در بسیاری از کالاهاست که پیش بینی می شود این روند تا انتهای سال ادامه داشته باشد .همچنین بیان می شود اثرات اجرای برجام در سال 95 نمایان شده که میتواند رونق صنایع را بهمراه و آغازی بر سیاست انبساطی در اقتصاد باشد.

برهمین اساس ، صنعت خودرو که امروز افتی در حدود 4 درصد را به ثبت رساند در بررسی ها از ابتدای سال نیز نزول در حدود 23 درصد داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بی سابقه بوده است . غول های خودرو سازی کشور که در ماه های اخیر تحت تاثیر تحریم خرید خودرو از سوی مردم و همچنین اختلاف ها بر سر تعیین قیمت جدید در سال 95 قرار گرفته اند در گزارش های 5 و 6 ماهه از عملکرد بسیار ضعیفی خبر دادند که چشم انداز های این صنعت را با خطر مواجهه کرده است.

در صنعت فرآورده های نفتی نیز در بازار امروز، افت 1.5 درصدی به ثبت رسید تا نزول این صنعت در یکسال اخیر به حدود 47.5 درصد برسد . فرآورده های نفتی که عمده تاثیر خود را از تحولات در اقتصاد بین الملل دریافت می کند این روزها باردیگر در چالش کاهش قیمت نفت قرار گرفته و با افت های مکرر همراه شده ، این در حالیست که تنها نقطه مثبت این صنعت را می توان در لغو تحریم های هسته ای و اجرای عملی برجام دانست که تا ماه های آینده مانع از ریزش بیشتر این گروه مهم بورسی شود .

در گروه بانکی بار دیگر زمزمه های کاهش نرخ سود سپرده بانکی شنیده می شود . وزیر امور اقتصاد و دارایی روز گذشته در خبری با بیان اینکه احتمال کاهش نرخ سود سپرده بانکی در جلسه روز سه‌شنبه شورای پول و اعتبار وجود دارد، گفت: لایحه اصلاح نظام بانکی کامل شده و تا پایان مهر به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

برهمین اساس ، این خبر امروز تا حد زیادی گروه بانکی را تحت تاثیر قرار داده بطوریکه افت 1.3 درصدی روزانه را برای این صنعت بزرگ رقم زده است . با این حال پیش بینی می شود بازگشایی راه های مبادلات پولی و مالی در ماه های آینده و همچنین وصول مطالبات بانک های بزرگ کشور بتواند چشم انداز روشنی را برای این صنعت در آینده رقم بزند. 

  22339

کلید واژه ها: سازمان بورس و اوراق بهادار - بورس تهران -




شنبه 11 مهر 1394 - 18:00:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن