محبوبترینها
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1798680098
خیانت بزرگ سینمای ایران در حق زنان
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
خیانت بزرگ سینمای ایران در حق زنان متاسفانه برخی از آثار سینمایی سعی در ارائۀ یک چهرهی دگرگون شده از زن ایرانی را دارند. این دسته از آثار سینمای ایران به ترسیم یک چهرهی بیهویت و بینشان از زن شرقی میپردازند. غربی نشان دادن زن ایرانی، وجه شباهت این دسته از فیلمها با سینمای قبل از انقلاب است.....
به گزارش فرهنگ نیوز ، پس از چهار دهه از وقوع انقلاب اسلامی، یکی از سوالات اساسی پیشرویِ سینمای ایران این است که این سینما تا چه اندازه به صاحبان اصلی آن وفادار مانده است و به چه میزانی عناصر مختلف این جامعه با چهرههای واقعی شان در سینما به تصویر کشیده شده اند؟ در این میان چهرۀ زن، که به تعبیری مهمترین رکن نهاد خانواده است، به چه شکل در سینمای ایران نمود یافته است؟
با سیری در فرهنگ اسلامیدر میابیم که نقش زن، در اسلام به هیچ عنوان نقش منفعل و ایستایی نیست. زن در درجهی نخست به واسطهی نوع انسان، تکریم میشود و سپس به دلیل شأن بالای زن و مادر تا آنجا اهمیت مییابد که رسول گرامیاسلام میفرمایند: بهشت زیر پای مادران است. در اسلام چه آنجایی که زن در خانواده است و چه آنجایی که در محیط اجتماعی بیرون از خانه فعالیت میکند، حفظ حرمت زن را واجب میداند.
چهار رویکرد مدیریت سینما
در طول تاریخ رویکردهای متفاوتی نسبت به سینما اتخاذ شده است، رویکرد سینما سرگرمی است، رویکرد سینما زندگی است، رویکرد سینما سینما است و رویکرد سینما آموزش است. در زمانهای مختلف و بسته به شرایط مختلف اجتماعی، رویکردهای مختلفی برای مدیریت سینما اخذ شده است و تولیدات سینمایی با توجه به آن رویکرد سمت و سو گرفته است. به عنوان مثال سینمایهالیوود در ابتدای دههی پنجاه قرن بیستم، با حساسیت بر مبارزه با ترویج کمونیسم رویکردی ضد کمونیستی به خود میگیرد و به مبارزه با آن میپردازد. در واقعهالیوود در پس چهرهی سرگرمکنندهی، با رویکردی آموزشی به ترویج لیبرالیسم در بین مخاطبان خود میپردازد. پس از پایان جنگ سرد نیزهالیوود بارها با تغییر هدف، همین رویکرد را حفظ کرده و از سینمای خود به مثابهی یک ابزار آموزشی استفاده کرده است.
در ایران قبل از انقلاب، سینما در دو زمان مختلف با دو رویکرد متفاوت مدیریت میشد. نخست رویکرد سینما سرگرمیکه محصول آن تولید فیلمفارسی بود و دوم رویکرد سینما سینماست که تحت تاثیر اندیشهها و دلبستگی فرح پهلوی به فرانسه و نگاه غرب زدی او بنیانگذاری شد.
حال در میان این دو رویکرد، تصویری که از زن ارائه میشود به چه شکل است؟ تصویری که کاملا متاثر از سیاستهای پهلوی در قبال فرهنگ کشور بود. ترویج بی بندوباری و غربی شدن زنان و همچنین تخریب عقاید سنتی و مذهبی از اصول فرهنگی حکومت پهلوی بود. فیلمفارسیهایی که اغلب هیچ نکتهی آموزندهای برای مردم نداشت و فقط به قصد جذب مخاطب، آن هم به هر روش ممکن ساخته میشد. تصویری اغواگرانهی از زن جدید در کنار چادریهای بیسواد و خرافی ساخته و تصویری خرافی از زن سنتی به مخاطب ارائه میشد. فیلمهایی نظیر «تخت خواب سه نفره»، «تیغ آفتاب»، «هرجایی» نمونههایی از فیلمفارسیهای مبتذلی هستند که تصویری صرفا لذت جویانه از زن نشان میدادند. به طور معمول تصویر زن در این فیلمها به دو شکل است: نخست، روسپیها و رقاصههایی که در عین معصومیت نشان داده میشوند که در عین پاک بودن مجبور به این کار شده بودند! شکل دوم نیز در مقابل این تصویر، زنان خانهدار و مذهبی، زنانی تابع جبر مردانه و بیاختیار در امور زندگی ترسیم میشوند. زنانی مذهبی و سنتی و بیسواد، که همیشه در مقابل زیاده خواهی شوهرهایشان سر تسلیم خم میکنند و دست آخر نیز به باد کتک گرفته میشوند.
در رویکرد دیگر، زن و مرد هردو سرگردان و حیران از زمانهی خیالی و وهمآلود، مشغول دیالوگ پراکنیهای فلسفی بودند. شخصیتهایی پیامبرگونه که از جامعه گریزان هستند و به طبیعت پناه میبرند، آن هم در میان همهی اتفاقات تاثیرگذار جامعهی ایران در دههی چهل و پنجاه. سینما خود را از جامعه به کلی جدا میکند و به تقلید فرمی و محتوایی از سینمای اروپا روی میآورد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در حالیکه شایعاتی پیرامون تعطیلی سینماها در میان مردم پراکنده شده بود، امام خمینی(ره) در سخنرانی تاریخی بهشت زهرا عدم مخالفت حکومت اسلامی با سینما را اعلام داشتند. امام همچنین در دیدار با عوامل رادیو در تاریخ۳۰ تیر سال پنجاه و هشت نکتهای را اعلام کردند که خط مشی جدیدی برای سینمای جامعهی ایرانی اسلامیبود. امام خمینی(ره) در این دیدار میفرمایند: «سینما یک دستگاه آموزشی است. باید دستگاهها را به طور مسالمت، به طور صحیح، به طور سلیم اداره کرد انشاالله مبارزه با فساد میکنیم. مطبوعات را اصلاح میکنیم. رادیو را اصلاح میکنیم ... سینما را اصلاح میکنیم. تمام اینها به فرم اسلام باید باشد.» بنابراین جایگاه و کارکرد سینما در جمهوری اسلامیبا تغییری بنیادین نسبت به قبل از انقلاب با محوریت رویکرد آموزش، سمت و سوی جدیدی به خود گرفت. طبیعتاً با این رویکرد، سینمای ایران وظیفهی آموزش و اصلاح و تعالی جامعه را عهده دار شد. در این میان یکی از مهم ترین ارکان موفقیت سینما در این رویکرد را باید در ترسیم سبک زندگی موفق و چگونگی بازنمایی چهرهی زن به عنوان یک عنصر فعال در جامعه دانست.
سه چهرۀ متفاوت
خوب
پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار ارزشهای آن و از سوی دیگر دفاع مقدس در ابتدای دههی شصت تمامی شئون زندگی اجتماعی مردم را تحت تاثیر قرار داده بود. سینما نیز از این قائده مستثنی نبود و اتفاقات اجتماعی ایران در شکل گرفتن تصویری جدید از زن در سینما بسیار موثر بود. در این دهه زن ایرانی، با اعتقاد، شجاع و متکی به خود به تصویر کشیده شد. زنان این دوره در همهی شئون زنانه مقتضی آن دوران، در آثار سینمایی حضور داشتند. هرچند که شاید تعداد این آثار با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی دههی شصت، تعداد زیادی نبود اما به جهت تفاوت و نقض تصویر زنان در سینمای قبل از انقلاب بسیار مهم ارزیابی میشود. از مهمترین مضامین مرتبط با زنان در این دوره میتوان به فداکاری و ایثار در دفاع مقدس، قیام علیه طاغوت، از خودگذشتگی و حفظ خانواده، حضور در جامعه در قالب به نحو موثر و... اشاره کرد. «چریکه تارا»(۱۳۵۸)، «رهایی»(۱۳۶۱)، «ستاره و الماس»(۱۳۶۷)، «زمان از دست رفته»(۱۳۶۸)، «مادر»(۱۳۶۸)، «شما فرشتهاید»(۱۳۶۸)، «آخرین مهلت»(۱۳۶۸)، «عشق و مرگ»(۱۳۶۹)، «عروس حلبچه»(۱۳۶۹)، «عروس»(۱۳۶۹)، «وصل نیکان»(۱۳۷۰)، « همسر»(۱۳۷۲)، «کیمیا»(۱۳۷۳)، «سجده بر آب»(۱۳۷۵) از جمله فیلمهای سینمایی مهم این دوره هستند. آثار این گروه هرچه به زمان حال نزدیکتر میشویم از نظر کمیت کاهش مییابد، به طوریکه در سالهای اخیر معدود آثاری همچون به «همین سادگی» و «شیار ۱۴۳» را میتوان در این گروه قرار داد.
بد
در اواسط دههی هفتاد تصویر جدیدی از زن در سینمای ایران رواج پیدا کرد، تصویری که گاهی با مضمون طنز همراه میشد و گاهی نیز با بیان یک معضل اجتماعی به مخاطب ارائه میشد. در این جریان که بیشباهت به قبل از انقلاب نبود، زنها با عناوین مختلف وارد روابط عاطفی دیگران میشوند. عشقهای مثلثی، ازدواجهای مخفیانه، صیغه و روابط پنهانی مضامینی بود که در این گروه از فیلمهای سینمایی رواج پیدا کرد. چهرهی زن رفته رفته از یک عنصر مولد و پویای اجتماعی به مرکب لذتجویی و هوسهای مردان مو سفید تبدیل شد. در چنین تصویری دیگر از نجابتهای زنانه و تکریم شخصیت زن اثری نبود، بلکه زنها به دنبال به تملک گرفتن مردِ دیگری بوده و یا چهرههایی عقبمانده و متحجّر بودند که شوهران خود را از دست رفته میدیدند. شاید بتوان آغاز این نوع فیلمها را فیلم « نرگس» ساختهی رخشان بنی اعتماد دانست که در آن: «آفاق (فریماه فرجامی) با عادل (ابوالفضل پورعرب) زندگی میکند و او را بزرگ میکند و به ناچار با او عقد میکند اما وقتی عادل بزرگتر میشود عاشق نرگس (عاطفه رضوی) شده و با او ازدواج میکند.» پس از آن «مرد عوضی» که یک فیلم کمدی محسوب میشود در سال ۱۳۷۶ یک مثلث عاشقانهی هنجارشکنانه را به تصویر میکشد. «لیلا»(۱۳۷۵)، «عشق + ۲»(۱۳۷۷)، «شوکران»(۱۳۷۷)، «دختران انتظار»(۱۳۷۸)، «مارال»(۱۳۷۹)، «چتری برای دو نفر»(۱۳۷۹)، «تکیه بر باد»(۱۳۷۹)، «دنیا»(۱۳۸۰)، «شب یلدا»(۱۳۸۰)، «چهارشنبه سوری»(۱۳۸۴)، «زنها فرشته اند»(۱۳۸۶)، «زن دوم»(۱۳۸۶)، «دو خواهر»(۱۳۸۷)، «پل چوبی»(۱۳۹۰)، «من همسرش هستم»(۱۳۹۰)، «دوران عاشقی»(۱۳۹۳)؛ نمونههایی از فیلمهایی هستند که با برجسته کردن موضوعاتی مانند صیغه، ازدواج مجدد، رابطههای مثلثی و... به ترسیم دنیای زنانه میپردازند. در قریب به اتفاق این آثار به اصطلاح زنانه، تصویری ظالمانه از زنان ارائه میشود. عقب ماندگی، کمتوجهی به زندگی روزمره، نداشتن قدرت تصمیمگیری از ویژگیهایی زنان مومن در این آثار است و بیحیایی، عشوهگری، استقلال همراه با فساد برای زنان مدرن ترسیم شده است.
زشت
متاسفانه این گروه از آثار سینمایی سعی در ارائۀ یک چهرهی دگرگون شده از زن ایرانی دارند. این دسته از آثار سینمای ایران به ترسیم یک چهرهی بیهویت و بینشان از زن شرقی میپردازند. غربی نشان دادن زن ایرانی، وجه شباهت این دسته از فیلمها با سینمای قبل از انقلاب است. با ورود به دوران اصلاحات، تغییراتی در بخشی از اجتماع اتفاق افتاد. فضای بیقاعدهی فرهنگی و تعریف نادرست از معنی آزادی باعث شد تا روند تولید فیلمهای هنجارشکنانه سرعت بگیرد. آثاری که متاسفانه زندگی خانوادگی و بُعد مادری زن را نادیده میگیرند و حتی تصویری ناقص و کاریکاتوری از زندگی اجتماعی و فعالیتهای اجتماعی زن نشان میدهند. با کمیتامل در این آثار میتوان به وضوح دریافت که سازندگان این آثار هیچ درکی از واقعیت اجتماعی جامعه نداشته و مشکلات، دغدغهها و حتی شکل زندگی اقشار مختلف جامعه در این آثار دیده نمیشود. فیلمهایی چون: «غریبانه»، «دختری به نام تندر»(۱۳۷۹)، «آواز قو»(۱۳۷۹)، «نان عشق موتور هزار»(۱۳۸۰)، «جایی دیگر»(۱۳۸۱)، «زن زیادی»(۱۳۸۳)، «گیس بریده»(۱۳۸۵)، «زنها فرشته اند»(۱۳۸۶)، «تسویه حساب»(۱۳۸۶)، «دوخواهر»(۱۳۸۷)، «چهل سالگی»(۱۳۸۸)، «خانه پدری»(۱۳۸۹)، «من مادر هستم»(۱۳۹۱)، «این سیب هم برای تو»(۱۳۹۳)، «خانه دختر»(۱۳۹۳) از نمونه فیلمهایی هستند که تصویری نادرست از زن ارائه میدهند. گویی کاراکترها و شخصیتهایی که در این فیلمها قرار میگیرند، هیچ شباهتی با آدمهای واقعی ندارند و زندگیهایشان مختص به همان طبقهی خاص سازندگان فیلمها است و حتی اگر شخصیتهای این فیلمهای سینمایی از طبقهی کم درآمد جامعه باشند بازهم به گونهای کاریکاتوری تصویر شده و شباهتی به واقعیت آن طبقه ندارند.
سخن آخر
به واقع میتوان گفت سینمای ایران در ترسیم زن مسلمانِ موفق بسیار ناتوان بوده است و به جز یک دورهی کوتاه دیگر نتوانسته زن و نقشآفرینیهای منحصر به فرد او را، به درستی برای مخاطب ترسیم و تعریف کند. به واقع میتوان گفت در شرایط فعلی سینما فضایی حاکم است که چهرهای متفاوت با واقعیتهای موجود در جامعه را از زن نشان میدهد. در آخر میتوان گفت چهرهی زن مسلمان ایرانی در سینما به شکل مظلومانهای از واقعیتهای اسلامی– ایرانی – انقلابی و حتی زنانه به دور است و این امر برای سلامت جامعه و همچنین جامعهپذیری نسلهای بعد به شدت خطرناک بوده و میتواند لطمات و هزینههای غیر قابل جبرانی را به بار بیاورد.
منبع: متن زندگی
94/5/6 - 15:04 - 2015-7-28 15:04:26
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]
صفحات پیشنهادی
«ممیرو» یک رفتار متفاوت در سینمای ایران است
مجید برزگر ممیرو یک رفتار متفاوت در سینمای ایران است شناسهٔ خبر 2859129 - سهشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶ ۲۱ هنر > سینمای ایران مجید برزگر تهیه کننده فیلم ممیرو معتقد است این فیلم یک رفتار متفاوت در سینمای ایران است به گزارش خبرگزاری مهر یکصد و دوازدهمین برنامه سینماتک خانه هآخرین وضعیت «خمسه خمسه» بهروز افخمی/ وضعیت بد اکران در سینمای ایران
جمال ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان آخرین وضعیت خمسه خمسه بهروز افخمی وضعیت بد اکران در سینمای ایران سیدجمال ساداتیان تهیهکننده سینما از آخرین وضعیت فیلم خمسه خمسه و وضعیت بد اکران در سینمای ایران گفت سیدجمال ساداتیان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما آییننامه تولید انجمن سینمای جوانان ایران بازنویسی شد
آییننامه تولید انجمن سینمای جوانان ایران بازنویسی شد با تشکیل شورای تولید معاونت تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران آییننامه تولید انجمن را بازنویسی کرد به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جواکارگردان سینما :سینمای امروز ایران بیشتر به «سیرک» شباهت دارد!
سیروس الوند کارگردان سینما معتقد است وضعیت سینمای امروز ایران بی شباهت به سیرک نیست سیروس الوندکارگردان فیلم مزاحم بیان کرد سینما در برگیرنده وجوه مختلفی است که یک وجه آن سرگرمی است یعنی مردم به سینما می روند تا فقط اوقات فراغتشان بگذرد متاسفانه باید بگویم اغلب فیلم هایالمپیاد فیلمسازی فرصتی برای تربیت نسل بعدی سینمای ایران است
علیرضا تابش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان المپیاد فیلمسازی فرصتی برای تربیت نسل بعدی سینمای ایران است المپیاد فیلمسازی نوجوانان در ایران آینده شغلی هنری و شخصی نوجوانان با استعداد و خلاق را تضمین میکنند علیرضا تابش رئیس بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار حوزهگزارش فارس از آیین نکوداشت «کامران فانی» فانی: کتابداری ایران با کشورهای پیشرفته قابل قیاس است/ آشنا: لزوم بزر
گزارش فارس از آیین نکوداشت کامران فانی فانی کتابداری ایران با کشورهای پیشرفته قابل قیاس است آشنا لزوم بزرگداشت بزرگان کتابداری در عصر پیامکخوانیاستاد برجسته کتابداری ایران گفت حدود ۵۰ سال است در خدمت کتابداری ایران هستم اما اگر خدمتی هم کردم به خودم کردم چرا که اگر کسی به خرقابت فیلم اولی های سینمای ایران
رقابت فیلم اولی های سینمای ایران بخش فيلم اوليها در سومين جشنواره بينالمللي فيلم ويدیويي ياس به مسابقه ايران اضافه شد به گزارش جوان به نقل از ستاد خبري سومين جشنواره بينالمللي فيلم ويدیويي ياس اين جشنواره در دو دوره گذشته در پنج بخش مسابقه ایران مسابقه فیلمهای پویانمجشن سینمای ایران +فیلم
هفدهمین جشن سینمای ایران فرصتی برای ارزیابی یکساله سینمای حرفه ای کشور شهریور امسال برگزار می شود مازیار میری دبیر اجرایی هفدهمین جشن سینمای ایران گفت هر فیلمی که از تیرماه سال ۹۳ تا پایان خرداد ۹۴ اکران شده باشد می تواند در این جشن شرکت کند منبع شبکه خبر دانلود لینک را کپیایرانمنش: دولت با کلیدش قفل بزرگی به هنر مملکت زد!
نظر برخی هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون ایرانمنش دولت با کلیدش قفل بزرگی به هنر مملکت زد شاید بعد از گذشت زمان مناسب اکنون وقت آن فرا رسیده تا عملکرد دولت آقای روحانی در حوزه هنری سنجیده شود به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز بیش از دو سال از عمر دولت یازدهم می گذرد دولت &quoبازنویسی آیین نامه تولید انجمن سینمای جوانان ایران
کوتاه از سینما بازنویسی آیین نامه تولید انجمن سینمای جوانان ایران تهران- ایرنا- با تشکیل شورای تولید معاونت تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران آیین نامه تولید انجمن را بازنویسی کرد به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا جعفر صانعی مقدم داوود میرباقری شهرام مکریانجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران ثبت قانونی شد
انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران ثبت قانونی شد شناسهٔ خبر 2868394 - دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۰۲ هنر > سینمای ایران انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران تحت عنوان انجمن صنفی کارفرمایی موسسات تولید فیلم های سینمایی به ریاست غلامرضا موسوی با دریافت شماره ثبت از وزارت کارتئاتر خصوصی ایران مملو از خیانت است/ نمایندگان مجلس از تئاتر خوششان نمیآید
محسن حسینی در گفتگو با ایلنا تئاتر خصوصی ایران مملو از خیانت است نمایندگان مجلس از تئاتر خوششان نمیآید بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران به انتقاد از عدم برنامهریزی در عرصه هنرهای نمایشی پرداخت و از شهردار تهران و نمایندگان مجلس که هرگز تئاتر نمیبینند گلایه کرد به گزارش خبرنگارایرانمنش:دولت با کلیدش قفل بزرگی به هنر مملکت زد
ایرانمنش دولت با کلیدش قفل بزرگی به هنر مملکت زد شاید بعد از گذشت زمان مناسب اکنون وقت آن فرا رسیده تا عملکرد دولت آقای روحانی در حوزه هنری سنجیده شود به گزارش فرهنگ نیوز بیش از دو سال از عمر دولت یازدهم می گذرد دولت "تدبیر و امید"ی که از ابتدا مدعی بود "کلیدبزرگان حاشیهنشین سینمای ایران
سهشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸ ۴۷ چند سالی است که بازیگران جوان نقش اصلی بیشتر فیلم و سریالها شدهاند و بازیگران پیشکسوت یا جایی میان این سوپراستارها ندارند یا اگر هستند نقشهای حاشیهای را بازی میکنند که نبودشان هم لطمهای به قصه وارد نمیکند به گزارش ایسنا روزنامه خراسان در ادامنورتابان «محمد» (ص) بر سینمای ایران
نورتابان محمد ص بر سینمای ایران رئیس سازمان سینمایی از تجهیز صد مجتمع فرهنگی در استانها و تبدیل آنها به سینما همزمان با اکران فیلم محمد ص به کارگردانی مجید مجیدی خبر داد و گفت این مجتمعها در شهرهای مهم یا شهرهایی که جمعیت بیشتری دارد تجهیز خواهد شد به گزارش فرهنگ نیوزتوصیف عجیب علیرضا خمسه از سینمای ایران
توصیف عجیب علیرضا خمسه از سینمای ایران علیرضا خمسه سینمای ایران را صنعتی ورشکسته توصیف کرد که با چوب زیربغل راه میرود به گزارش فرهنگ نیوز این بازیگر باسابقه درباره حضور کمرنگ برخی از هنرمندان سینما در سالهای اخیر به ایسنا گفت این موضوع به رکود سینما بر میگرددبزرگداشت یک بازیگر ایرانی در یک جشنوارهای خارجی
بزرگداشت یک بازیگر ایرانی در یک جشنوارهای خارجی فرهنگ > سینما - جشنواره فیلمهای ایرانی سن فرانسیکو مراسم بزرگدشتی برای گوهر خیراندیش تدارک دیده است به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فیلم مستند گوهر خیراندیش به کارگردانی پوریا حیدری اوره در جشنواره فیلمهای ایرانی-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها