تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 دی 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1844967005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«ممیرو» یک رفتار متفاوت در سینمای ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مجید برزگر:
«ممیرو» یک رفتار متفاوت در سینمای ایران است

ممیرو


شناسهٔ خبر: 2859129 - سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
هنر > سینمای ایران

مجید برزگر تهیه کننده فیلم «ممیرو» معتقد است این فیلم یک رفتار متفاوت در سینمای ایران است. به گزارش خبرگزاری مهر، یکصد و دوازدهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران که دوشنبه ۲۲ تیر ماه در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار شد، به رونمایی از فیلم «ممیرو» ساخته هادی محقق اختصاص داشت. این برنامه با حضور عوامل سازنده فیلم، عبدالله اسکندری، علیرضا غفاری، وحید وکیلی فر و جمعی دیگر از هنرمندان برگزار شد.پس از نمایش فیلم، برخی از دست‌اندرکاران «ممیرو» از جمله هادی محقق، مجید برزگر، یدالله شادمانی، آرش قاسمی، سعیده شریعتی، حمید برزگر و  پدرام زرگر روی صحنه رفته و درباره فیلم صحبت کردند.در ادامه، نشست نقد و بررسی «ممیرو» با حضور هادی محقق، مجید برزگر، یدالله شادمانی و علی علایی برگزار شد.در ابتدای این نشست، علی علایی «ممیرو» را سینمای مشقت نامید و ضمن برشمردن برخی از ویژگی‌های این فیلم از جمله پرهیز از دیالوگ‌گویی، از کارگردان فیلم در خصوص ادامه روند فیلمسازی‌اش در کهگیلویه و بویراحمد پرسید.هادی محقق ضمن بیان علاقه‌مندی به محیط زندگی خود گفت: لوکیشن فیلم در واقع خانه زنده‌ یاد حسین پناهی در دژکوه سوق در منطقه کهگیلویه است. زندگی و خاطرات من در آن سرزمین شکل گرفته است. این جنس سینما ممکن است به لحاظ مخاطب به مشکل بر بخورد، چرا که امروز شهرزدگی و تهران‌زدگی بر سینمای ایران حاکم شده است و ذائقه مردم را نیز به همین صورت شکل داده است. فارغ از قضاوت در مورد سلیقه مردم، من سعی کرده‌ام زجر انسان را به شکلی فراگیر و رها از مکان جغرافیایی به نمایش در آورم. این فیلمی انسانی است و نه تنها به مناسبات سیاسی و اجتماعی تنه نمی‌زند، بلکه عنصر قومیت نیز در آن پررنگ نشده است. با این وجود سیاست‌گذاران عرصه سینما علاقه ندارند فیلم‌ها از تهران خارج شود و ذائقه حاکم بر سینما چنین فیلم‌هایی را تهدید می‌کند.در ادامه مجید برزگر تدوینگر و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم به دشواری‌های ساخت و تماشای چنین فیلم‌هایی اشاره کرد و گفت: شکل دیگری از فیلمسازی را تجربه می‌کنیم که در آن خود را عریان نشان می‌دهیم. درگیر شدن با چنین آثاری و همین‌طور تماشا و نقد آن نیازمند صبوری بیشتری است که همه ما باید به آن توجه کنیم. این یکی از دشوارترین کارهایی بود که در سینما انجام داده‌ام اما هرچه در توان دارم برای حمایت از این شکل فیلمسازی به کار می‌گیرم. در «ممیرو» افراد مختلفی دور هم جمع شده‌اند و هر یک وظیفه‌ای بر عهده گرفته ‌اند تا بتوانند جریان تازه‌ای در سینمای ایران پدید آورند. در وضعیت بلبشوی امروز که آثاری به اسم فیلم ساخته می ‌شود و فروش هم دارد، ما به سمت دیگری حرکت می‌کنیم.کارگردان فیلم «پرویز» ادامه داد: در مورد رویکرد نقد سینمایی نیز نظرم این است که اگر جهان فیلم به‌ خوبی شکل گرفته باشد، اشتباهات جزئی در فیلم قابل چشم‌پوشی است. بنابراین بحث بر سر دیالوگ محور نبودن یا اشتباهات در یک سکانس پلان خاص، در اولویت نقد قرار نمی‌گیرد. فیلم هر کجا که نیاز به دیالوگ بوده از آن بهره گرفته و در صورت عدم نیاز آن را حذف کرده است. این امر به طراحی فیلم برمی‌گردد و به نظر من روشن است آنجا که دیالوگی در کار نبوده، در واقع استفاده از آن ضرورتی نداشته است.برزگر در خصوص دشواری‌های تدوین فیلم نیز گفت: این فیلم یک رفتار متفاوت در سینمای ایران محسوب می‌شود و گذار هادی محقق از فیلم قبلی‌اش به این فیلم را یک گام بلند تلقی می‌کنم. این یک فیلم روستایی با مدلی شبیه به دیگر فیلم‌های روستایی نیست که از دهه ۳۰ تاکنون در ایران ساخته شده‌اند.یدالله شادمانی بازیگر نقش اصلی فیلم نیز در سخنان کوتاهی به دشواری‌های بازی در چنین نقشی پرداخت و به طنز گفت: شاید اگر روز اول از این دشواری‌ها اطلاع داشتم کار را قبول نمی‌کردم چون به معنای واقعی کلمه کار سخت و دشواری بود. برخی از صحنه‌های سنگین فیلم چندین بار فیلمبرداری می ‌شد و محیط فیلمبرداری نیز دشواری‌های خاص خود را داشت.در بخش دیگری از این برنامه علیرضا غفاری که در میان تماشاگران حاضر بود ضمن تمجید از فیلم «ممیرو» گفت: امکان نقد یک فیلم بلافاصله پس از اولین نمایش آن وجود ندارد اما به جرات می‌گویم «ممیرو» در سینمای ایران تاریخ‌ ساز است. این فیلم در وضعیتی ساخته شده است که سینمای معاصر ایران یک سینمای آپارتمانی و شهرزده است و مخاطب نیز حاضر نیست برای تماشای مشقت انسانی پول بدهد و در سالن بنشیند. خسرو سینایی از فیلمسازان جوان می‌خواهد دوربین خود را از تهران خارج کنند و این فیلم همین کار را کرده است و نتیجه هم درخشان بوده است. ضمن اینکه «ممیرو» به دلیل نمایش دادن آیین‌ها و روحیات یک اقلیم خاص در ایران می‌تواند تبدیل به یک فیلم مرجع شود. فیلمی که حتی لوکیشن‌های آن ممکن است ۱۰ سال دیگر وجود خارجی نداشته باشد. امروز شاهد اثری یگانه در سینمای آپارتمان‌زده معاصر بودیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن