تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798330882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصول طراحی و ساخت سینمای خصوصی در خانه یا ویلا


واضح آرشیو وب فارسی::


ممکن است در نگاه اول ساخت سینمای خصوصی کاری دشوار به‌نظر برسد، اما کافی‌است فضایی با ابعاد 10 تا 15 متر داشته باشید. در این حالت تقریبا بیش از نیمی از راه را برای ساخت سینمای خانگی خود برداشته‌اید. داشتن سینما ازجمله امکانات لوکسی است که برخی از افراد آرزوی داشتن آن را دارند. این امر تا چند سال پیش، غیرممکن به‌نظر می‌آمد.

اما این روزها ساختن چنین فضایی با رعایت یک‌سری اصول کار دشواری محسوب نمی‌شود. برای استفاده درست از پروژکتورها هنگام تماشای فیلم، داشتن اطلاعات درخصوص ویژگی این دستگاها و فضایی که در آن این سیستم راه‌اندازی می‌شود لازم است. بررسی تمام این مشخصات در ادامه مطلب قرار داده خواهد شد.

تجهیزات لازم برای ساخت سینمای خصوصی

ایده ساخت سینما در منزل یا ویلاها از زمان شروع بیماری کرونا بسیار رایج شد. شرایطی که در آن، عاشقان فیلم نمی‌توانستند تجربه فیلم‌دیدن را در سینما داشته باشند. ساخت چنین ایده‌ای نیاز به تجهیزات و حتی استفاده از مکان‌هایی داشت که در آن کیفیت سینما به‌خوبی شکل بگیرد. این تجهیزات شامل موارد زیر است:

تجهیزات صفحه نمایش

بدون شک مهم‌ترین قسمت ساخت سینمای خصوصی، صفحه‌نمایش محسوب می‌شود. بدون امکانات یا تجهیزات نمایش، داشتن سینمای خانگی بی‌معنی است. تهیه صفحه‌نمایش یکی از اولویت‌های این ‌کار به‌حساب می‌آید. برای تهیه سیستم نمایش سینمای خود 2 راه دارید:

  • تهیه تلویزیون‌های 100 اینچی
  • تهیه پروژکتور

خیلی از کاربران علاقه دارند که در ساخت سینمای خصوصی خود از تلوزیون‌ها استفاده کنند. اگرچه خرید این محصولات برای سینما بسیار عالی است و کیفیت تصویری بالایی دارد، اما اصلا گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای نیست. خرید تلوزیون‌های 100 اینچی بیشتر از صدها میلیون قیمت دارد و تهیه آن در بیشتر مواقع غیرممکن است.

به همین دلیل اکثر مردم به‌سراغ گزینه دوم یعنی خرید پروژکتور و خرید پرده‌نمایش می‌روند. برای داشتن این تجهیزات می‌توانید به نیاز و بودجه خود در تهیه آن‌ها اکتفا کنید. ویدیو وال‌ها و پروژکتورها در انواع مختلف با قیمت‌های مناسب در بازار موجود است.

سیستم های صوتی حرفه ای



بعداز تهیه تجهیزات نمایشی برای ساخت سینمای خصوصی، مهم‌ترین ابزاری که باید به آن توجه داشته باشید، صندلی سینمای خانگی و سیستم صوتی باکیفیت است. برای ساختن فضای مورد نظر خود و تهیه بهترین تجهیزات صوتی، گزینه‌های زیادی پیش‌رو دارید. یکی از این گزینه‌ها خرید انواع اسپیکرهای محیطی است. استفاده از بلندگوهای سقفی باکیفیت هم می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

اما با خرید اسپیکرهای بلوتوثی پخش فیلم، می‌توانید بدون مشکل سیم‌کشی، از سیستم صوتی خود استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که تجهیزات صوتی مخصوص سینمای خانگی با سیستم‌های پخش موزیک بسیار متفاوت هستند. بنابراین، برای داشتن تجربه عالی از فیلم‌دیدن در سینمای خصوصی خود، از تجهیزات تخصصی صوتی سینمایی استفاده کنید.

آکوستیک فضا

ایزوله‌کردن یا همان آکوستیک برای ساخت سینمای خصوصی یک گزینه بسیار مهم است. استفاده از این امکان در سینمای خانگی می‌تواند کیفیت پخش صدا را بالا ببرد. اگر محیط و فضای سینما را آکوستیک کنید، می‌توانید از اسپیکرهای کم‌تری هم در تولید صدا بهره ببرید. با این ‌کار از انعکاس صدا کم‌ می‌شود و وضوح صدای فیلم بالا می‌رود.

از ویژگی‌های مهمی که سینما‌های خصوصی باید داشته باشند، خارج‌نشدن صدا از فضای سینما است. آکوستیک‌کردن دقیقا همین مزیت را دارد که مانع خروج صدا از فضای شما می‌شود و این امر نه‌تنها کیفیت فیلم‌دیدن شما را بالا می‌برد، بلکه اگر سینمایتان در آپارتمان باشد، مانع مزاحمت برای همسایه‌ها خواهد شد.

صندلی سینمای خانگی

ازآن‌جایی‌که برای دیدن فیلم باید ساعت‌ها روی صندلی بنشینید، انتخاب صندلی سینمایی از گزینه‌های مهم برای ساخت سینمای خصوصی است. این گزینه دقیقا به‌اندازه تهیه صفحه‌نمایش و سیستم صوتی می‌تواند مهم باشد.

بنابراین، باید صندلی برای فضای خود انتخاب کنید که با نشستن برروی آن در مدت‌زمان طولانی باعث اذیت‌شدن‌تان نشود. برای تهیه صندلی سینما عموما از انواع مبلمان تکی دسته‌دار با جنس مخمل استفاده می‌کنند. اگر فضای سینمای شما کوچک است، از خرید صندلی‌های بزرگ اجتناب کنید.

دکور سینمای خصوصی

استفاده از پالت‌های رنگی خنثی برای دکوراسیون سینمای خانگی یکی از الزامات است. به‌طور کلی ساخت سینماهای خصوصی یک پروژه هزینه‌بر است و برای این‌که کار نهایی بسیار زیبا و کارآمد باشد، دقت در دکور داخلی آن‌ها امری مهم محسوب می‌شود.

برای این‌کار اگر بودجه کافی دارید، حتما از طراح‌های داخلی کمک بگیرید، اما اگر تمایل دارید با سلیقه خود دکور فضایتان را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم از نورهای مخفی در طراحی و دیزاین سینما استفاده کنید. چسباندن پوسترهای فیلم یا استفاده از امکانات فیلم‌برداری هم گزینه خوبی برای دکورکردن سینما خصوصی محسوب می‌شود.

نکات مهم در ساخت سینمای خصوصی

یکی از مهم‌ترین نکات در ساخت چنین فضایی قطعا هزینه و قیمت تجهیزات است. تعیین هزینه نهایی باوجود پارامترهای مختلفی که در ساخت این فضا نیاز است، می‌تواند کار دشواری باشد. متراژ سینمای شما گزینه قابل تاثیری برروی قیمت است. این متراژ می‌تواند از 15 متر به 100 متر برسد. تهیه باقی تجهیزات هم بستگی به انتخاب و بودجه شما دارد که تعیین‌کننده قیمت نهایی خواهد بود.

اما بهترین گزینه برای پایین‌آوردن هزینه ساخت سینما کاهش ابعاد یا انتخاب مکانی کوچکتر برای فضا است. لطفا تاحدامکان کیفیت تجهیزات صوتی و تصویری سینمای خصوصی را کاهش ندهید، زیرا تجربه شما از داشتن فضایی عالی برای فیلم‌دیدن را خراب خواهد کرد.

استفاده از ویدیو وال‌ها برای سینمای خانگی بیشتر توصیه می‌شود. کیفیت تصویری این محصولات خیلی بالاتر از ویدیوپروژکتورها است. اگر فضای شما نور کمی داشته باشد، با ویدیو ‌وال‌ها مشکلی برای کیفیت پیش نخواهد آمد، درحالی‌که پروژکتورها نمی‌توانند وضوح تصویر خوبی ارائه دهند.

جمع‌بندی

ساخت سینمای خصوصی با استفاده از امکانات و تجهیزاتی امکان‌پذیر است که درباره آن‌ها صحبت شد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در ساخت سینمای خانگی به‌ آن توجه کنید، انتخاب فضایی است که نوردهی کمی داشته باشد. در این ‌صورت فضای شما برای سینما و تماشای فیلم بسیار ایده‌آل خواهد شد. تهیه تجهیزات باکیفیت به‌منظور پخش فیلم ضروری است.

انتخاب درست و تخصصی در تهیه سیستم‌های صفحه‌نمایش یا صوتی، آکوستیک و صندلی‌های مناسب برای ساخت فضای سینما پیشنهاد می‌شود. با دقت و توجه به نکاتی که ذکر شد، می‌توانید تجربه داشتن یک سینمای خصوصی بی‌نظیر را داشته باشید و از تماشای فیلم در خانه لذت ببرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 804]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن