تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797776854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین وضعیت «خمسه خمسه» بهروز افخمی/ وضعیت بد اکران در سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جمال ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
آخرین وضعیت «خمسه خمسه» بهروز افخمی/ وضعیت بد اکران در سینمای ایران
سید‌جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما از آخرین وضعیت فیلم «خمسه خمسه» و وضعیت بد اکران در سینمای ایران گفت


سید‌جمال‌ ساداتیان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات و آخرین وضعیت «خمسه خمسه» گفت: برای «خمسه خمسه» دو پیش تولید را در نظر گرفتیم یکی تهیه و آماده‌سازی تجهیزات نظامی و دیگری پیش تولید عواملی که قرار است فیلم را بسازند.


وی افزود: این فیلم، فیلمی جنگی و متعلق به دهه 60 و محاصره اهواز است. آن زمان یک واحد توپخانه عراقی که بسیار مجهز بود یعنی در طول روز چند نوبت اهواز را موشک و گلوله باران می‌کرد و به شدت فضای ملتهبی را برای مردم ایجاد کرده بود. «خمسه خمسه» قرار است آن دوران جنگ را به تصویر بکشد به این خاطر باید واحد توپخانه ما و عراق، اتفاقاتی که بین مبادله آتش بین طرفین ایجاد می‌شود، مردم اهواز، جوانهای بسیجی و کارهایی که آنها برای انهدام توپخانه عراق انجام می‌دهند دیده شود.


ساداتیان عنوان کرد: در حال حاضر مانور ما بیشتر روی بخش تأمین تجهیزات نظامی است چون بخش بسیج کردن عوامل و بچه‌های سینمایی به خاطر حرفه‌ای بودن آنها آسانتر خواهد بود اما تأمین تجهیزات نظامی پیچیده و از اراده ما خارج است یعنی هماهنگی برای به دست آوردن تشکیلات نظامی که در آن دوره زمانی بود بسیار سخت است.


این تهیه‌کننده افزود: به طور مثال آن دوره زمانی که واحد توپخانه ایران واحد توپخانه عراق را از بین برد 170 میلیمتری و آمریکایی بوده، 170 میلیمتری تقریباً از رده خارج شده پس تأمین کردن قطعات و هماهنگی‌ها برای بدست آوردنش سخت است و یا توپخانه 155 میلیمتری و هلی‌کوپتر‌ها و یک سری تجهیزات نظامی دیگر عراقی لازم داریم که تأمین کردنشان مشکل خواهد بود.


تهیه‌کننده «جامه دران» ادامه داد: اگر این تجهیزات آماده نشود فیلم ابهت و عظمت لازم را ندارد اما اگر آن‌طور که تمایل داریم آماده و در خدمت باشد می‌توانیم فیلمی قابل قبول را تولید کرده و دین خودمان را ادا کنیم.


وی عنوان کرد: از طرفی چند سالی است نقدهایی نسبت به فیلم‌های دفاع مقدس وجود داشته پس تلاش ما این است که فیلمی قابل قبول و مخاطب‌پسندی را تولید کنیم و امیدوارم بتوانیم از این طریق اگر تا حدودی اعتماد عمومی در افکار مردم نسبت به فیلم‌های دفاع مقدسی از بین رفته را باز‌سازی کنیم.


ساداتیان در خصوص انتخاب بازیگران پروژه «خمسه خمسه» عنوان کرد: بچه‌ها و فرماندهانی که آن موقع جنگ را هدایت می‌کردند بین 18 تا 20 ساله بودند و ما با وجودی که در حال حاضر عوامل حرفه‌ای بیشماری در سینما داریم نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم چون به آن رده سنی نمی‌خورند در نتیجه باید از بازیگران جوان و جدید استفاده کنیم اما در یک سطوحی که فرمانده‌های نظامی حضور دارند و سنی از آنها گذشته قطعاً از عوامل حرفه‌ای استفاده می‌کنیم.


ساداتیان در ادامه در خصوص وضعیت اکران فیلم «خمسه خمسه» و سینمای ایران گفت: تمام تلاشمان را کردیم که فیلم را در عید نوروز و بعد عید فطر اکران کنیم که موفق نشدیم اما تلاش بعدی ما برای اکران پائیز است و باید منتظر ماند که آیا در زمان هم موفق به اکران می‌شویم یا نه؟


وی افزود: اکران در ایران اینقدر پیچیده شده که اکران سخت است انگار کسی نباید به هدف دلخواه خود برسد و در فیلمسازی پیشرفت کند چون سر گروه‌های ما پر از فیلمهای حوزه هنری است و اصلاً با حوزه هنری کنار آمدن مراودات خاص خودش را می‌طلبد.متأسفانه روابط سالمی حاکم نیست و به طور قاطع عرض می‌کنم این رابطه تا حدودی آلوده شده و آدم را اذیت می‌کند.


این تهیه‌کننده بیان کرد: به طور مثال اگر می‌گفتیم «جامه دران» فیلمی نیست که بتواند مخاطب عام را جذب کند قبول می‌کردیم ظرفیت اکران ندارد اما به زعم کسانی که فیلم را دیدند « جامه دران» را فیلمی قابل قبول ارزیابی می‌کنند اما زمانی که یک فیلم قابل قبول نتواند سر گروه بگیرد این موضوع آدم را اذیت می‌کند.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تعیین تکلیف اکران «رستاخیز» یک هفته به تعویق افتاد
«انتهای خیابان مهر» عاشقانه‌ای متفاوت است
برخی از شایعات پیرامون من، شیطنت بعضی رسانه‌ها بود
مانعی برای ساخت «خمسه‌خمسه» وجود ندارد
آغاز پیش تولید «خمسه خمسه» بعد از ماه رمضان
کاندیدا نشدن «روباه» در جشنواره فجر غیرعادی بود/ «خمسه خمسه» را برای جشنواره سال آینده می‌سازم/ جشنواره را خیلی جدی نمی‌گیرم




۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن