تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798396299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري ايران و آلمان در زمينه باستان شناسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۱ق.ظ)
همکاري ايران و آلمان در زمينه باستان شناسي موج- جمهوري اسلامي ايران و آلمان بر اساس يادداشت تفاهمي که به امضاي رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري و رئيس موسسه باستان شناسي آلمان رسيد در زمينه باستان شناسي همکاري مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، اين يادداشت تفاهم که به امضاي سيد محمد بهشتي رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري و فردريک ماريا فلس رئيس موسسه باستان شناسي آلمان رسيد داراي 5 سال اعتبار بوده و به صورت خودکار براي 5 سال ديگر تمديد خواهد شد.
براساس اين يادداشت تفاهم دو طرف در حوزه‌هاي مرتبط با پژوهش و انتشار اطلاعات شامل باستان شناسي، مردم شناسي، پژوهش‌هاي ژئوفيزيکي، فنون سال يابي آثار باستاني، مطالعه مواد فرهنگي و نمونه‌ها، تحليل علمي و ساير پژوهش‌هاي ميان رشته اي مرتبط با مطالعات ميراث فرهنگي همکاري مي‌کنند.
بر اساس بند يک اين يادداشت تفاهم دو طرف در تقويت حوزه‌هاي آموزشي و پژوهشي به ويژه در حوزه پژوهش در زمينه‌هاي باستان شناسي، شناخت مواد، حفاظت و مرمت اشياي تاريخي، يادمان‌ها ومحوطه هاي باستان شناسي و مديريت محوطه به يکديگر کمک خواهند کرد.
انجام طرح‌هاي ميداني باستان شناسي شامل بررسي، گمانه زني، کاوش، تجزيه و تحليل مواد، چگونگي حفاظت و مرمت مواد بقاياي آلي و غيرآلي و حفاظت از ميراث باستان شناسي (در حين و پس از کاوش) حفاظت و مرمت اشياي تاريخي، مديريت يادمان‌ها و محوطه‌ها با حضور اعضاي گروه نظارتي از زمينه‌هاي ديگر همکاري ايران و آلمان خواهد بود.
دو طرف همچنين در طول 5 سال آينده درباره مطالعات و کاوش‌هايي در مورد مناطق و اموال در ايران، آلمان و ساير طرح‌هاي پژوهشي باستان شناسي در ساير کشورها که به وسيله کارگروه نظارتي مشخص مي‌شود همکاري خواهندکرد.
بر اساس اين تفاهم نامه موسسه باستان شناسي آلمان متعهد مي‌شود تا حضور پژوهشگران و باستان شناسان پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري را در برنامه‌هاي آموزشي و تحقيقاتي دانشگاه‌هاي آلمان تسهيل کند.
در بخش ديگري از اين يادداشت تفاهم تاکيد شده است که دو طرف در مطالعات باستان شناسي و زيست محيطي مرتبط با باستان شناسي در مناطقي از ايران، آلمان و يا ساير کشورها که توسط کارگروه نظارتي مشخص شود همکاري خواهند کرد.
اين تفاهم نامه تاکيد مي‌کند: موسسه باستان شناسي آلمان متعهد است تا براساس مقررات هيچ يک از اموال فرهنگي مکشوفه از کارهاي ميداني باستان شناسي در جمهوري اسلامي ايران را از کشور خارج نکند.
اين موسسه تلاش خواهد کرد تا شرايط لازم براي تجزيه و تحليل مواد آلي و غيرآلي و يافته‌هاي معدني مکشوفه از پژوهش‌ها و کارهاي ميداني باستان شناسي مشترک را در ايران فراهم کند.
در تفاهم نامه مورد اشاره همچنين آمده است: در موارد استثنايي و به تشخيص پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري امکان خروج نمونه‌ها مطالعاتي براي تجزيه و تحليل در آلمان فراهم مي‌شود و در همين حال پژوهشگاه مي‌تواند بر حسب نوع نمونه‌ها استرداد آن‌ها به ايران را درخواست کند و موسسه متعهد به استرداد آن‌ها است.
در بند ديگري از اين يادداشت تفاهم آمده است: گزارش‌هاي مربوط به کار ميداني و ساير تحقيقات با همکاري نزديک ميان پژوهشگران دو طرف آماده مي‌شود و به زبان‌هاي فارسي و انگليسي منتشر خواهد شد.
گزارش نتايج علمي مربوط به طرح‌هاي مشترک پژوهشي، ترجيحاً ابتدا در ايران و به زبان فارسي چاپ مي‌شود.
درهمين حال دو طرف از حقوق مالکيت فکري يکسان نسبت به نتايج علمي طرح‌هاي مشترک برخوردار هستند.
بر اساس بند ديگر اين تفاهم نامه در صورت ايراد هرگونه خسارت به ساختارها و اشياي باستان شناسي موضوع اين يادداشت تفاهم توسط هر يک از اعضاي هيات اعزامي موسسه باستان شناسي آلمان، اين موسسه خسارات وارده را جبران خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن