تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803260448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه های گسترش همکاری ایران و سوریه در زمینه های گردشگری و هنری بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همزمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دمشق راه های گسترش همکاری ایران و سوریه در زمینه های گردشگری و هنری بررسی شد دمشق – ایرنا - همزمان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دمشق برای شرکت در همایش بین المللی رسانه ای رویارویی با تروریسم تکفیری، راه های گسترش همکاری های ایران و سوریه در زمینه های گردشگری، هنری ، تئاتر ، تولید فیلم های سینمایی و ترجمه کتاب بررسی شد.


به گزارش ایرنا، جنتی و بشر یازجی وزیر گردشگری سوریه دیدار و سازوکارهای گسترش گردشگری بین دو کشور و راه های عبور از چالش هایی را که بحران در پنج سال گذشته بر بخش گردشگری سوریه تحمیل کرده است، بررسی کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که با مقامات سوری در باره گردشگری و از سرگیری سفر ایرانیان به سوریه برای زیارت اماکن مقدسه گفت وگو کرده است.
بعداز شروع بحران سوریه، شمار زایران ایرانی که برای زیارت اماکن مقدسه در این کشور به ویژه مراقد مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) بسیار کاهش یافت.
سانا به نقل از جنتی نوشت: امروز از سرگیری سفر ایرانیان به سوریه به ویژه دمشق که از امنیت خوبی برخوردار است، به نظر می رسد مشکلی ندارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال از سفر رییس سازمان حج وزیارت ایران به سوریه در روزهای آینده برای گفت وگو با وزیر گردشگری سوریه خبر داد تا اقدامات اجرایی ممکن برای فعال شدن سفرهای زیارتی و بازدید ایرانیان از اماکن تاریخی و دینی سوریه فراهم شود.
یازجی نیز نقش صنعت گردشگری در تعمین روابط بین ملت ها و تقویت روابط اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی بین کشورها را مهم خواند و گفت که روابط گردشگری ایران و سوریه در همین چارچوب قرار دارد و می تواند چشم انداز مثبتی داشته باشد.
وزیر گردشگری سوریه خاطرنشان کرد که در دیدار با جنتی راه های فعال کردن و توسعه چارچوب های همکاری گردشگری بین دو کشور را از طریق امضای چند یادداشت تفاهم در روزهای آینده بررسی کرده است.
به گزارش سانا، وی با اشاره به نقش بسیار مهم صنعت گردشگری و همکاری های رسانه ای، تصریح کرد: مکان های گردشگری ، تاریخی و تمدنی سوریه برای تکفیری ها قابل دسترسی نیست و گردشگران نباید ترسی به خود راه دهند.

** گستری همکاری های هنری ایران و سوریه
براساس این گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعصام خلیل وزیر فرهنگ سوریه نیز به طور جداگانه دیدار و راه های همکاری دو کشور در زمینه های هنری ، تئاتر ، تولید فیلم های سینمایی و ترجمه کتاب ها از عربی به فارسی وبرعکس را بررسی کردند.
سانا به نقل از علی جنتی اعلام کرد که « ما امکانات زیادی برای همکاری داریم و باید آنها را در جهت منافع دو کشور بکار اندازیم».
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تاکید کرد که بین دو کشور هیچ محدویتی برای گسترش همکاری ها در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد.
عصام خلیل هم گفت که طرف ایرانی قرار است نیازهای فنی برای حل بحران صنعت سینمای سوریه را که جنگ آن را تحمیل کرده است، تامین کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه گذشته در راس هیاتی فرهنگی و رسانه ای برای شرکت در همایش بین المللی رسانه ای مقابله با تروریسم تکفیری وارد دمشق پایتخت سوریه شد.
وزارت اطلاع رسانی سوریه تحت نظارت بشار اسد رییس جمهوری این کشور همایش بین المللی رسانه ای برای رویارویی با تروریسم تکفرری را در روزهای جمعه و شنبه در مرکز فرهنگی و هنری « دار الاسد» در دمشق پایتخت سوریه برگزار می کند.
این همایش با مشارکت حدود 130 شخصیت رسانه ای سوری، عربی و غیرعربی از روسیه ، ایران، کوبا ، اسپانیا ، چین، ترکیه، افغانستان، پاکستان، مصر، لبنان، عراق، الجزایر، مغرب، بحرین، اردن، سودان، عربستان، تونس، قبرس، انگلیس ، آلمان و کویت برگزار می شود.
شرکت کنندگان در این همایش نقش رسانه های ملی ، دوست و دشمن در چارچوب های سیاسی و اندیشه ای ، فعالیت حرفه ای خبری و میدانی، همپیمانی های منطقه ای و بین المللی مقابله با تروریسم و نقش رسانه ها در جنگ های موجود، تشکیل جهانی جدید و اهمیت رسانه ها در فعالیت های میدانی و نظامی و رویکرد و نقش رسانه ها در مرحله آینده را بررسی می کنند.
در جلسه افتتاحیه این همایش ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه ، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه و همچنین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی کردند.
خاورم ** 1324






03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن